Battlefield 1 har spelats av hisnande 21 miljoner spelare

Robot
Battlefield 1 har spelats av hisnande 21 miljoner spelare

Dicetolkningen av första världskriget når nya höjder.

#battlefield-1, #dice


Fragtjuv

BF1 var spelet jag spelade överlägset mest på semestern. De nya kartorna och spelläget Frontlines tycker jag är helt suveränt. Nu ser jag fram emot att kunna spela som ryss i september.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag har inte spelat mycket BF1 på senaste.
har bara originalspelet ej tilläggen men känns inte som jag spelar så mycket så det är värt att skaffa.
Sitter nu mycket med Fallout 4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

* nej, har inte spelet överhuvudtaget som svar?

Redaktör
Ponny
Skrivet av bulleboss:

* nej, har inte spelet överhuvudtaget som svar?

Nja, blir lite missvisande i en undersökning för att kolla hur många som fortfarande lirar BF1. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag skulle vilja spela spelet, men avskydde vad BF4 gjorde med splittring av spelarbasen tack vara alla deras DLC-banor (trots att jag skaffade Premium för en billigare peng).

Så tills jag kan få tag på grundspelet + premium för kanske 2-300 på sin höjd lär jag avstå.
Hoppas nästa BF går samma väg som Titanfall 2 gjort och Battlefront 2 ska göra och slopar season passes. Håll mikrotransaktioner till visuella unlocks tack.

Medlem

Gillade bf1 första veckan efter release, sen föll intresset väldigt fort. Fastnade inte för känslan i spelet.

Så snart premium-innehållet dök upp, slutade jag spela. Har bara "basic"-versionen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Så snart premium-innehållet dök upp, slutade jag spela. Har bara "basic"-versionen.

Samma här, trots att jag har Premium Pass som ger tillgång till all DLC. Så fort de nya banorna släpptes tappade jag suget eftersom man bara kunde spela Basic eller DLC - utan möjlighet att spela en blandning av båda, och eftersom spelarbasen blir så splittrad att det blir svårare att hitta medspelare.

Dumt att medvetet vilja splittra sin egen spelarbas. Förstår inte att så många konsumenter verkar tycka att det är OK.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Köpte spelet på rea på PSN och körde det intensivt en vecka men har inte rört det sen dess.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Japp, det höll i en vecka. Det BF jag lirat minst helt klart.

Avstängd

Vi fick ett världskrig och folk ska vara onöjda.

Ser samma på CoD WWII fronten, vi fick det vi ville ha, men onöjda.

Onöjda är den nya trenden.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Vi fick ett världskrig och folk ska vara onöjda.

Ser samma på CoD WWII fronten, vi fick det vi ville ha, men onöjda.

Onöjda är den nya trenden.

Folk börjar bli gamla och gnälliga.

Medlem

@Sebastian V: Jag vill så gärna hoppas att CoD WW2 håller måttet. Tillbaka det det som gjorde serien så bra.

Medlem

Hardcore var helt sämst implementerat när det kom och fick mig att tappa suget på spelet, nu har man inga kompisar som spelar det längre så blir nog inte att ta upp förrns alla kartor kommer till en billig peng i framtiden.

Medlem

Hardcore, den nya policyn på hyr serverar (bort med procon osv.), och som PC spelare brist från start och fortsättningsvis något vettigt anti-fusk.

Sedan kan man väl förstås fylla på med DLC stuket, iofs. så försökte man väl få upp spelarbasen med att om en har Premium så kan de i squaden spela på banorna men utan de nya vapnen men jag vet inte. (har jag för mig att jag läste)

Efter StarWars Battlefront och sedan BF1 som redan i betan led av fuskproblem och en bönande skara på deras forum om att inte förstöra hyr marknaden av servrar och att införa en bra anti-fusk så har det numera blivit lite "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.".

Så från varit storkund på det mesta de släppt (inköp till ungar och en själv på titlarna) under många år så har jag svårt att se vad de nu ska hitta på för att få mig tillbaka med pengar i hand.

PUBG har ändå visat att det finns en skara betalande PC spelare fortfarande som man kan nå med rätt attityd.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Avstängd

Man spelar det då och då, väntar tills season pack eller vad det heter åker ner ett par hundringar på någon rea så man känner det är värt att kasta pengarna på det.
Då lir det bli att man nöter spelet mer förmodligen.

Medlem

Började för ett tag sen så för mig är det ganska "nytt" fortfarande, men blev tvungen att köpa premium för man lessnade på standard innehållet ganska snabbt.
Svårt spel dock och lite för snipervänligt, kan inte minnas att BF3 var så här,

Medlem

Har bara testat alphan och gillade det grafiskt men gameplay mässigt var det bara ducka från snipers och fordonen kändes tråkiga även om hästarna var en fin grej och tåget.
Kör Battlefield 4 fortfarande sporadiskt varannan vecka, conquest large och ibland TDM när man inte har tid o ork för conquest large som är battlefields klassiska must play game mode imo.

Fastnat för Overwatch en del även om det är frustrerande ibland på grund av andra anledningar.

Medlem

Jag har inte spelat sedan oktoberpatchen förstörde hela spelet för mig.
Men det kommer antagligen bli mer spelat på sikt.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Jag har inte spelat sedan oktoberpatchen förstörde hela spelet för mig.
Men det kommer antagligen bli mer spelat på sikt.

Vad hände i den patchen?

Jag har inte spelat på rätt länge, tröttnade fort på charge-instakill, pickup-heroes, hästgubbarna och flygplanen IMO så hör de inte hemma i battlefield riktigt.... För övrigt var det ganska kul tycker jag.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Vad hände i den patchen?

Jag har inte spelat på rätt länge, tröttnade fort på charge-instakill, pickup-heroes, hästgubbarna och flygplanen IMO så hör de inte hemma i battlefield riktigt.... För övrigt var det ganska kul tycker jag.

Dom timmarna jag spelade tyckte jag var helt okej. Föredrar fortfarande BF3 och det beror främst på designen/upplägget av banorna.
Tja för det första så slutade SLI fungera. Eller ja det fungerade men med väldigt dålig prestanda och massa grafikbuggar.
Samtidigt blev man tvungen att uppdatera till nyare drivrutiner som var hellre än bra. Nvidia har enligt min åsikt haft mycket strul med sina drivare på senare tid.
SLI exkluderat så sjönk prestandan rejält (för mig och många andra) samtidigt som spelet blev fulare. Det var fullständig shitstorm på deras officiella forum. Majoriteten var nog inte drabbade av dessa buggar men det var gnäll även från konsolspelare. Beslutet dom tog att endast patcha en gång i månaden gjorde ju inte saken bättre (idioter). Jag hade inte lust att vänta en månad på att få det fixat så jag slutade spela.
Sedan tycker jag väl att kundbemötandet kunde varit bättre då dom inte direkt svarade på kritiken eller några frågor.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar