Se en lång analys om varför dagens Fallout inte är som originalspelen

Robot
Se en lång analys om varför dagens Fallout inte är som originalspelen

Den 20 år gamla spelserien har verkligen förändrats.

#fallout, #fallout-4


Medlem

Jag ville alltid ha ett förstapersons-Fallout sen jag spelade tvåan i slutet av 90-talet

Medlem

Det började bra men tycker att han tar i lite väl med sina egna känslor och åsikter i längden. Väldigt mycket av det han snackade om började låta som personligt gnäll snarare än fakta.

Backloggens befriare

Såg den imorse, jag tycker att han gör många dumma slutsatser.
Nej, det är stor skillnad på Fallout från Bethesda och Fallout från Interplay, men hade de fortsatt på samma spår hade det istället klagats på att inget förnyas.

Ska man vara krass är det ju bara att fråga sig vilken som blivit mest framgångsrik.
Jag gillar båda versionerna, men FO4 var en besvikelse.
Bäst är i min mening New Vegas.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@keffkebab: av goda skäl. New Vegas utvecklades inte av Bethesda

Medlem

Det var väl i mångt och mycket samma gäng som låg bakom originalspelen som även gjorde New Vegas? I alla fall vid rodret.

Medlem

Jag håller med mycket av det som presenteras i analysen och hans syn på gamla vs nya fallout samt hans syn på Bethesda och vad även jag anser vara problemet med deras spel. 4/5, välgjord och sätter en del beskrivningar som jag inte riktigt har lyckats formulera tidigare själv.

@Luciphear det är en analys, en av två byggstenar i uttrycksformen handlar om just egna tankar och åsikter.

Medlem
Skrivet av waeress:

Jag håller med mycket av det som presenteras i analysen och hans syn på gamla vs nya fallout samt hans syn på Bethesda och vad även jag anser vara problemet med deras spel. 4/5, välgjord och sätter en del beskrivningar som jag inte riktigt har lyckats formulera tidigare själv.

@Luciphear det är en analys, en av två byggstenar i uttrycksformen handlar om just egna tankar och åsikter.

Oh, tack för förtydligandet!
Då håller jag helt enkelt inte med honom på de flesta punkterna, haha.

Medlem

Jag HATAR en grej i alla dagens RPG-spel.
När protagonisten har röstskådespelare fullt ut så finns det precis som han säger aldrig sätt att vara ett riktigt ont svin. Jag vill tjäna mig själv, mörda allt i min väg och göra alla de sjuka valen som fick mig att älska Fallout och Fallout II osv. KOTOR, Dragon Age: Origins, Baldurs Gate, Neverwinter Nights osv osv.

Numera kan man endast vara en "douce" eller typ dryg mot folk på sin höjd.
Det är liksom redan uppgjort vilken slags mål och slags karaktär man ska rollspela som. Det är så högst begränsat. Jag vill inte vara hjälten, fast att jag kan välja att vara lite ruthless, tough guy som istället för att benåda, avrättar den där massmördar nemesisen som förtjänar de tio gånger om.... Jag vill kunna vara helt egoistiskt genomruttet ond. Döda partymembers om de säger emot, ändra storyn via onda val och samtidigt bara ha svinkul när jag rollspelar som ett as. Jag har fullt upp att vara en pretty decent guy i rl så i rollspel vill jag kunna ta ut alla möjligheter i beräknandet. Jag vill kunna vara den där nemesisen med bara mina egna agendor i beräknande..

Det gör mig så besviken att näst intill vartenda spel är så jävla PK i dag. (Tacka fan för Tyranny)
Vad vore problemet med fullt voicad karaktär som har helt bisarra dialoger xD.....

Medlem

Fallout 1 och 2 är bäst, enl. mig. Jag ogillade 3an, gillade New Vegas och skarpt ogillade 4an. 4an var bara kluttrig.

Det känns som om Fallout var den andliga uppföljaren till Wasteland, så är Wasteland 2 det som Fallout 3 borde ha blivit.

Medlem

@Makkapakka: Jag håller med. Av förstaperson-spelen är New Vegas bäst. Tokbra story och sköna karaktärer. Synd att det inte blev en uppföljare.

1
Skriv svar