Ubisofts big boss: "Xbox One X får spelbranschen att växa"

Robot
Ubisofts big boss: "Xbox One X får spelbranschen att växa"

Yves Guillemot är überförtjust i konsoluppgraderingen.

#assassins-creed-origins, #ubisoft, #xbox-one-x


Medlem

Ger det en konsolgeneration till innan 60 fps kommer vara standard i alla spel, X verkar bra men tror inte den kommer nå hela vägen fram


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

Ger det en konsolgeneration till innan 60 fps kommer vara standard i alla spel, X verkar bra men tror inte den kommer nå hela vägen fram

Inte förrän vi har uppnått upplösning i 12k.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Inte förrän vi har uppnått upplösning i 12k.

jo vi vet att det körs i 5 fps men TITTA va snyggt spelet är när du står helt stilla


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Undra vilket generation vi får se 4K i 60 FPS.
Värt att tänka på också är att inte allt för många skärmar/tv där ute klarar av 4K i 60 FPS idag men ser ut att bli allt vanligare redan.


signatur
Medlem

@GiGeGame: Om 15 år kanske det är en ny standard på consoles.

eld
Medlem
Skrivet av cute_ninja:

Ger det en konsolgeneration till innan 60 fps kommer vara standard i alla spel, X verkar bra men tror inte den kommer nå hela vägen fram

Har inte så mycket med konsolgenerationer att göra, det har att göra med att utvecklare väljer att pressa spelen så mycket grafiskt att dom väljer att sikta in sig på 30 fps istället och så länge vi inte har nått ett maxtak i fidelitet (dvs: omöjligt att skilja från verklighet) så kommer utvecklare offra framerate framför det.

edit: i VR ser det annorlunda ut, där är det inte ett alternativ att hamna under 60 fps, och 90 fps är mer av ett mål.

Medlem

30 FPS i uppskalad 4K. Tack Microsoft för att ni tar spelbranschen in i 2014.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

@GiGeGame: Om 15 år kanske det är en ny standard på consoles.

Hehe, ja tyvärr


signatur
Medlem

Snake !? SNAKE !? SNAAAAAAAAAAKE!?!?!?!

Gen
Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Undra vilket generation vi får se 4K i 60 FPS.
Värt att tänka på också är att inte allt för många skärmar/tv där ute klarar av 4K i 60 FPS idag men ser ut att bli allt vanligare redan.

Skrivet av Cybersoul:

@GiGeGame: Om 15 år kanske det är en ny standard på consoles.

Tror inte det dröjer så länge som 15 år men mellan 5-10 iaf.
Mycket hänger på AMD skulle jag säga. nVidia har tekniken att göra ordentliga skutt i prestanda men väljer att hålla på det eftersom de inte har någon konkurrens. Skulle AMD verkligen ta tag i sin skit och börja släppa ordentliga GPUer så kommer allt gå snabbare framåt.

Medlem

"Mitt företag designar spel till den här konsollen."

Avstängd

Så det är snyggare på Xbox one X än PS4 pro? Jag hade tänkt uppgradera min vanliga PS4 till en pro i höst och det gör jag bara för spelens skull. Har svårt att tro att folk ändå väljer xbox one x för de har långt ifrån samma utbud av spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

"this time the industry went after more power for the machine, so more immersion, better AI, and overall better games."

Vad för påverkan gör xboxens specc på inlevelse och AI?


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar