Spelarna i Blizzards officiella Overwatch-liga får en minimilön på 33 500 kr i månaden

Robot
Spelarna i Blizzards officiella Overwatch-liga får en minimilön på 33 500 kr i månaden

Det är det nästan värt att spela Hanzo för.

#blizzard, #e-sport, #overwatch


Medlem

Ingen avundsjuka härifrån... Nejnej inte ett dugg<@B-)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Fick ett grafikkort och en t-shirt på min tid när man vann en 4on4 QWturnering.
Härligt att folk får betalt för alla timmars slit framför skärmen, tumme upp!

Medlem

Kan ge mig fan på att trots något av lagen kommer vara fyllda av européer så kommer jänkarna kalla sig världsmästare om någon av dom lagen vinner.


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem

Vad betalar man per månad för en sjukvårdsförsäkring i USA nu när de har obamacare, någon som vet?

Edit: Jag funderar vad som blir kvar av den lönen efter skatt och försäkring.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Vad betalar man per månad för en sjukvårdsförsäkring i USA nu när de har obamacare, någon som vet?

Edit: Jag funderar vad som blir kvar av den lönen efter skatt och försäkring.

Affordable Care Act ger dig inte precis 'gratis' sjukvård utan det ger de som var utan möjlighet att kanske ha råd med en, men med vissa nya krav o.s.v.

Men det är fortfarande inte billigt utan det går på % på din inkomst och hur sjuk du är. t.ex. det finns de som betalar upp mot 6000-7000 kr för det, mestadels på grund av hur sjuka de redan är, men utan reformen så hade de inte haft rätten till någon försäkring då de hade nekat dom och hade istället kostat dom miljoner, nu får de inte neka o.s..v samt finns regler på hur mycket de får kosta dom.

Dock för stor del så ingår försäkringen i deras jobb för över 50% av befolkningen, samt en annan stor del ingår det från staten t.ex. veteraner o.s.v, bara runt 10% betalar själva.

Medlem

Sjukt att få så mycket utan att göra någon nytta.

Medlem

@Fr0gg0.: Håller inte med. Det är underhållning. Ta de största sporterna/musikindustrin som exempel, det finns mycket pengar att tjäna för att underhålla andra.

Medlem

@Fr0gg0.: Hur tänker du här? Menar du att idrottsmän/kvinnor inte gör någon nytta?

Skägg.
10 Chambers

@apocalypse101: Organisationen ska stå för sjukvårdsförsäkring och pensionssparande.


signatur
Medlem

Ge det 50 år till av automatisering sen kommer ingen människa längre göra någon större ekonomisk nytta. Pengar != arbete.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Sjukt att få så mycket utan att göra någon nytta.

Underhållningsbranschen är ju också ett jobb där du tillhandahåller just underhållning. Säkerligen så består flera av dina hobbys av sådant som människor som jobbar inom underhållningsbranschen har som jobb. Spel, Sport, Filmer, Standup you name it typ allt. Känns lite trångsynt att påstå att de inte gör någon nytta. På sin höjd kanske att man kan argumentera att det finns överbetalda fotbollsspelare typ med x antal miljoner i veckan men detta är ju inte i närheten av att passa på ett sådant argument.

Medlem

De får betalt för den underhållning de bjuder på. Om ingen jävel hade brytt sig om vad de sysslar med så hade de inte heller fått någon lön för besväret. Jag kollar inte så värst mycket på E-Sport men jag anser att Fotboll, Hockey och E-Sport med flera, erbjuder samma underhållningsvärde, finns det intresse så finns det ett underhållningsvärde och där det finns underhållningsvärde finns det $$$.

Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Affordable Care Act ger dig inte precis 'gratis' sjukvård utan det ger de som var utan möjlighet att kanske ha råd med en, men med vissa nya krav o.s.v.

Men det är fortfarande inte billigt utan det går på % på din inkomst och hur sjuk du är. t.ex. det finns de som betalar upp mot 6000-7000 kr för det, mestadels på grund av hur sjuka de redan är, men utan reformen så hade de inte haft rätten till någon försäkring då de hade nekat dom och hade istället kostat dom miljoner, nu får de inte neka o.s..v samt finns regler på hur mycket de får kosta dom.

Dock för stor del så ingår försäkringen i deras jobb för över 50% av befolkningen, samt en annan stor del ingår det från staten t.ex. veteraner o.s.v, bara runt 10% betalar själva.

Bör poängteras att sjukvården deras veteraner får är legendarisk dålig, långa väntetider m.m. har ju varit ett flertal skandaler de senaste åren med folk som dött från att ha fått vänta på att träffa läkare och vänta på operationer. Och deras vård för psykisk sjukdom är nästan obefintlig, i alla fall som hamnar under deras veteran health care.

Medlem

@Fr0gg0.: varför jobbar och lever vi om inte för att njuta av underhållning?

1
Skriv svar