Modnytt – 13 år gamla Doom 3 trimmas grafiskt

Robot
Modnytt – 13 år gamla Doom 3 trimmas grafiskt

Men är resultatet verkligen en succé?

#doom-3, #mod


eld
Medlem
Medlem

Haha.

Medlem

Texturerna är en aningen för skarpa.

Medlem

Ser tyvärr sämre ut än original. Upplösning är inte allt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

Jag ser inte poängen att modda Doom 3. Det måste vara det minst spelade av alla Doom i dagsläget och någonsin.

Medlem

Vet inte om jag tycker att det ser så mycket bättre ut, men jisses 13 år sedan det släpptes, så gammal man börjar känna sig, Minns att min dåvarande dator hade svårt att orka med det

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

https://media.giphy.com/media/1M9fmo1WAFVK0/giphy.gif

Jag ser inte poängen att modda Doom 3. Det måste vara det minst spelade av alla Doom i dagsläget och någonsin.

Det var ju det bäst säljande id-spelet fram tills nya doom, så någon måste ha spelat det.

Medlem

Det här är bara ett tydligt tecken på vad artisten tänker och ser oftast är viktigare än alla effekter och gimmickar för att få en så "verklig" bild som möjligt.

Det blir over-the-top och ser, ursäkta franskan, men rent förjävligt ut. I majoriteten räcker ett ansiktslyft med att rendera texturerna i lite högre upplösning och minimera skarpa kanter. Men även det kan förstöra det som artisten faktiskt hade i åtanke vid designen.

Lite som att spela NES spel på LCD vs CRT, det är inte alltid önskvärt med de skarpaste resultaten.


signatur

Nämen!

Inaktiv

@eld: Okej sant det du säger. Lite ignant att säga att ingen HAR spelat det men jag tror inte många spelar det idag.

Medlem

Jag brukade leka med sharpness i spel förut och det ser bara ut som att de har ökat sharpness vilket får allt att sticka i ögonen.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@eld: Okej sant det du säger. Lite ignant att säga att ingen HAR spelat det men jag tror inte många spelar det idag.

Jag älskade DOOM 3.

Avstängd

Vill fan inte veta i 4K.

jag står över. xD

Medlem
Medlem

@anon_119148:

Tycker de är grymt, nya var fenomenalt men D3 var ett tekniskt mästervärk på sin tid. Lägger man på ljudmods från de ljud som var tänkta till spelet samt rätt grafikmods är de både snyggt och riktigt stämningsfullt. Många D1,D2 fans klagar men ja är en av dem som verkligen gillade 2004 års tolkning av Doom. Mörkt, fokus på sp och lite skräckelement mumma!

1
Skriv svar