Bioware-veteranen Corey Gaspur är död

Robot
Bioware-veteranen Corey Gaspur är död

Lead designern på Anthem har även arbetat med Dragon Age: Origins och Mass Effect.

#anthem, #bioware, #corey-gaspur


Medlem

Vettefan vem han är


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vettefan vem han är

Lead designern för Anthem, om vi läser nyheten. Förstår inte poängen med din kommentar.
Tragiskt att han är död. Vad är orsaken? (Sjukdom eller en olycka?)

Medlem
Medlem

Vila i frid.
Hann göra ett stort avtryck i spelvärlden.

Avstängd
Skrivet av Luciphear:

Lead designern för Anthem, om vi läser nyheten. Förstår inte poängen med din kommentar.
Tragiskt att han är död. Vad är orsaken? (Sjukdom eller en olycka?)

Jag förstår. Det är i princip en icke-nyhet, eftersom han inte direkt är känd.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Jag förstår. Det är i princip en icke-nyhet, eftersom han inte direkt är känd.

Kändis eller inte, han hade fortfarande en ganska stor roll inom spelbranschen, så nog är det väl en nyhet allt?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Edit: Skrev i fel tråd.

Avstängd
Skrivet av Puscifer:

Kändis eller inte, han hade fortfarande en ganska stor roll inom spelbranschen, så nog är det väl en nyhet allt?

Beror väl på hur man ser det. Nån som inte är känd = lågt nyhetsvärde jämfört med nån som är känd.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Lead designern för Anthem, om vi läser nyheten. Förstår inte poängen med din kommentar.
Tragiskt att han är död. Vad är orsaken? (Sjukdom eller en olycka?)

Läste tror jag på kotaku att dom sa att när inte dödsorsak skrivs ut så kan de vara självmord.
Men han såg ut att vara glad och inte alls att göra något sånt vad jag hört från intervjuer och twitters.

Han gjorde inlägg i Dragons age och Mass Effect synd att han inte får avsluta Anthem han såg ung ut.
RIP

Medlem
Skrivet av Busko:

Läste tror jag på kotaku att dom sa att när inte dödsorsak skrivs ut så kan de vara självmord.
Men han såg ut att vara glad och inte alls att göra något sånt vad jag hört från intervjuer och twitters.

Han gjorde inlägg i Dragons age och Mass Effect synd att han inte får avsluta Anthem han såg ung ut.
RIP

Obs, mycket viktigt: det syns inte utanpå att någon är i begrepp att begå självmord.

Hoppas han har hunnit influera andra på Bioware i sitt designtänk, så att hans jobb kan tas över av andra.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Jag förstår. Det är i princip en icke-nyhet, eftersom han inte direkt är känd.

Skrivet av Puscifer:

Kändis eller inte, han hade fortfarande en ganska stor roll inom spelbranschen, så nog är det väl en nyhet allt?

Skrivet av Araxes:

Beror väl på hur man ser det. Nån som inte är känd = lågt nyhetsvärde jämfört med nån som är känd.

Ska man vara cynisk så ligger väl intresset i vad hans död kommer ha för påverkan på Anthem's utveckling.

Medlem
Skrivet av Busko:

Läste tror jag på kotaku att dom sa att när inte dödsorsak skrivs ut så kan de vara självmord.
Men han såg ut att vara glad och inte alls att göra något sånt vad jag hört från intervjuer och twitters.

Han gjorde inlägg i Dragons age och Mass Effect synd att han inte får avsluta Anthem han såg ung ut.
RIP

Det är just sådana personer som brukar begå självmord. Eftersom det inte syns utanpå hur man egentligen mår på riktigt.

Medlem

@Kleptoman:

Okej, mr.empati noll

Medlem

@Busko:

Depression döljs ofta utåt så mycket det bara går. Själv fått erfara det på nära håll med ett X, en ganska självdestruktiv depression som tar på alla nära i längden, tillslut smittade de av sig på en annan också.

Ja tror inte folk inser hur mycket det kan tära på psyket, lumpen var ingenting mot erfarenheterna av att ha levt med en deprimerad och blivit det själv.

Medlem
Skrivet av zauii89:

@Busko:

Depression döljs ofta utåt så mycket det bara går. Själv fått erfara det på nära håll med ett X, en ganska självdestruktiv depression som tar på alla nära i längden, tillslut smittade de av sig på en annan också.

Ja tror inte folk inser hur mycket det kan tära på psyket, lumpen var ingenting mot erfarenheterna av att ha levt med en deprimerad och blivit det själv.

Så sant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sorligt


signatur
Medlem

@zauii89: jag som befunnit mig i en djup depression som nästade kostade mig mitt liv, kan bekräfta att du har helt rätt.

Medlem

Har man sedan bestämt sig för suicid, upplevs man oftast som lycklig, då man finner en lösning på sina bekymmer.

1
Skriv svar