Livstecken från rymdupptäckaren X4!

Robot
Livstecken från rymdupptäckaren X4!

Utvecklarna bjuder in till en första titt på den efterlängtade uppföljaren och visar upp VR-version av X Rebirth.

#x-rebirth, #x2-the-threat, #x4


Medlem

Så många gånger jag installerat och avinstallerat diverse x spel

Medlem

@theailer: Samma här. Jag har tänkt ge det en chans flera gånger men jag tröttnar på grund av inlärningskurvan.

Medlem

Att döma av vissa planscher lär det bli hög åldersgräns.
Gillar att det är väldigt många objekt, mycket grejs på skärmen, men det ser väldigt lo-fi ut?

Varje gång jag hör om serien undrar jag om jag har missat något, som entusiast av Wing Commander, Freespace-serien med alla moddar osv, men har aldrig tid att kolla närmare. ED tar för mycket tid och blir inte riktigt klok på hur spelet är.

Medlem

VR låter intressant men jag har aldrig gett X spelen en chans då de verkar för krångliga för den tid jag har att ge.

Får hålla lite koll då, kan någon förklara varför "Rebirth" inte blev någon hit?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av ulrik.borg:

Att döma av vissa planscher lär det bli hög åldersgräns.

Spel är inte belagda med åldersgränser.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Spel är inte belagda med åldersgränser.

Jojomensan, men de är helt frivilliga rekommendationer som du tydligen helt har missat? Sa inget om lagstiftade, inte i vårt land i alla fall, men det finns ju en sjuhelsickes massa länder och i vissa av dem är det definitivt mycket hårdare tag. Men det vet du ju det också, du ville säkert bara trollitrolli lite, uttråkad av den regniga sommaren?

Geeks Gaming

För er som undrar så skulle jag säga att X-serien har en stor lärokurva. Dock om man vill börja någonstans så skulle jag säga att X3 Albion Prelude är det lättare att lära sig än de andranspelen.

Man hittar lätt uppdrag där samt att kör man dessa i 2-3 timmar får man en hyfsad förståelse för hur skeppet fungerar. Sedan är det bara att köra "trial and error" för att komma vidare där.

Medlem

"Gillar du att fräsa runt i rymden har du förmodligen ett gott öga till X-serien, trots att fyra år gamla X Rebirth inte riktigt lyckades återskapa magin från X2: The Threat."

Missat X3-spelen där mellan?

Skrivet av matnojje:

@theailer: Samma här. Jag har tänkt ge det en chans flera gånger men jag tröttnar på grund av inlärningskurvan.

Har haft det problemet själv, men det är värt det när man väl börjat fatta grunderna.

Skrivet av ulrik.borg:

Varje gång jag hör om serien undrar jag om jag har missat något, som entusiast av Wing Commander, Freespace-serien med alla moddar osv, men har aldrig tid att kolla närmare. ED tar för mycket tid och blir inte riktigt klok på hur spelet är.

Det tycker jag definitivt att du har gjort. Personligen tyckte jag aldrig att ED var särskilt fängslande i jämförelse med X3-spelen.
Ge det en chans om du får tid.

Skrivet av Soulless:

VR låter intressant men jag har aldrig gett X spelen en chans då de verkar för krångliga för den tid jag har att ge.

Får hålla lite koll då, kan någon förklara varför "Rebirth" inte blev någon hit?

Rebirth floppade av flera anledningar.
Första är att många riggar hade extrema prestandaproblem trots kraftig hårdvara.
Andra var att spelet gick långt ifrån sitt egna koncept när ED och Star Citizen-hypen kom. Blev mer fokus på rymdflygsimulerandet snarare än gameplay.
Personligen så fattar jag inte vad som är så kul med att simulera landning så detaljerat att det blir ett eget spelmoment som i tex ED, det tar bara en massa tid som hade kunnat spenderats på att besöka fler stationer eller utforska mer i rymden.
Vilket för mig till tredje punkten som är att det var tanken att man skulle utforska rymdstationer med, men föreställ dig hur tråkig upplevelse det blir när det finns hundratals eller tusentals stationer att besöka. Blev repetativt och tråkigt nästan direkt.

Skrivet av Tpett:

För er som undrar så skulle jag säga att X-serien har en stor lärokurva. Dock om man vill börja någonstans så skulle jag säga att X3 Albion Prelude är det lättare att lära sig än de andranspelen.

Man hittar lätt uppdrag där samt att kör man dessa i 2-3 timmar får man en hyfsad förståelse för hur skeppet fungerar. Sedan är det bara att köra "trial and error" för att komma vidare där.

Skulle själv snarare rekommendera X3: Reuinion. Det där kriget tycker jag bara kommer i vägen heeeela tiden.

Avstängd
Skrivet av ulrik.borg:

Jojomensan, men de är helt frivilliga rekommendationer som du tydligen helt har missat? Sa inget om lagstiftade, inte i vårt land i alla fall, men det finns ju en sjuhelsickes massa länder och i vissa av dem är det definitivt mycket hårdare tag. Men det vet du ju det också, du ville säkert bara trollitrolli lite, uttråkad av den regniga sommaren?

Det är stor skillnad på åldersgränser och rekommendationer.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Det är stor skillnad på åldersgränser och rekommendationer.

För...
1. Du vet ju inte aaaaalls vad jag menade med min ursprungliga kommentar, det här var verkligen det viktiga
2. "Rekommenderad åldersgräns" står det inte på ett enda av dina spel, och du vet inte alls vad jag menar med det heller?
3. Det här är VERKLIGEN rätt ställe att i långa trååååådar diskutera semantik på? Let's go straight to epic flame wars mode i brist på annan underhållning?

Men låt oss roa dig ändå, eftersom det här tydligen är så viktigt för dig och ge dig ett kortare och lika meningsfullt svar:

Nej, det är inte stor skillnad på frivilliga åldersgränser och rekommendationer. De är faktisk precis samma grej.

Återigen så är de dessutom inte ett dugg frivilliga i alla länder, många har "hårda" åldersgränser och rena förbud, så återigen är det lite synd att du tar min ursprungskommentar på ett så provinsiellt sätt. Men det är givetvis din rätt att medvetet misstolka, ignorera och småpeta i ett demokratiskt land. Bara trevligt om jag lyckas roa någon den här miserabla sommaren.

Medlem

@hellspooned:
Okej tack för genomgående svar!
Personligen älskar jag simulatorer och önskade att Elite gjort det betydligt mer detaljerat men smaken är som baken


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar