NASA släpper astronautsimulatorn Mars 2030 på Steam

Robot
NASA släpper astronautsimulatorn Mars 2030 på Steam

Upplev hur den första resan dit kan se ut.

#fmg, #mars-2030, #nasa


Medlem

Måste man ha VR? Eller går det att spela med vanlig monitor, fast med sämre upplevelse? Är sugen, men har inget VR och tänker inte köpa något heller just nu.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Skribent
Skrivet av kallandes:

Måste man ha VR? Eller går det att spela med vanlig monitor, fast med sämre upplevelse? Är sugen, men har inget VR och tänker inte köpa något heller just nu.

Tror det enbart är för VR, men värt att kika på om det även går utan. Hör gärna av dig om du hittar något.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Tror det enbart är för VR, men värt att kika på om det även går utan. Hör gärna av dig om du hittar något.

Jag är också sugen. Ingen som vet om det går att spela, med en "sämre upplevelse" på en vanlig monitor? Eller om VR är ett krav?


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Måste kika på detta


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Om spelet kräver VR, så skulle det stå "Notis: Kräver ett VR-headset." över prislappen, som på Gunheart. Den notisen existerar inte på sidan för Mars 2030 på Steam.

Själv blev jag grymt intresserad och har lagt till spelet i önskelistan

Medlem

Bajsa i en påse ett år och äta pulvermat-simulator?

L32
Medlem

@kallandes: Enligt en av recensionerna ska det gå att köra på vanlig skärm.

Medlem

Även på steam står det under beskrivningen på spelet: "MARS 2030 can also be experienced in non-VR."

Medlem

Tycker att man borde lägga ned satsningen på VR. Hade varit intressant spel om de skippat VR helt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent
Skrivet av Murre:

Även på steam står det under beskrivningen på spelet: "MARS 2030 can also be experienced in non-VR."

Dåså! Grymt


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Nu saknas det bara att någon eldsjäl gör en Total Recall mod!

Skribent
Skrivet av kveldulver:

Nu saknas det bara att någon eldsjäl gör en Total Recall mod!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Tack för tipset!

Jag tog en titt på några av HD-klippen på nätet och simulatorn ser ju helt okej ut, och det faktum att terrängen baseras på äkta satellitmätningar över Mars avgjorde saken. Måste ha!

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Om spelet kräver VR, så skulle det stå "Notis: Kräver ett VR-headset." över prislappen, som på Gunheart. Den notisen existerar inte på sidan för Mars 2030 på Steam.

Själv blev jag grymt intresserad och har lagt till spelet i önskelistan

Det står uttryckligen att det är för VR i alla beskrivningar på sidan och det har inte mindre än tre olika symboler för VR över priset, missar man det tycker jag att man får skylla sig själv.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Nu saknas det bara att någon eldsjäl gör en Total Recall mod!

Skit i Total Recall, ge mig en Mark Watney-mod!!

Medlem

@Sp4ceRock3R: så..pensionärssimulator?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Om spelet kräver VR, så skulle det stå "Notis: Kräver ett VR-headset." över prislappen, som på Gunheart. Den notisen existerar inte på sidan för Mars 2030 på Steam.

Själv blev jag grymt intresserad och har lagt till spelet i önskelistan

Ja, du har helt rätt. VR är inget krav för simulatorn vilket de även nämner på hemsidan.

"MARS 2030 can also be experienced in non-VR"
http://mars2030-vr.com/mission

Själv har jag inte skaffat något VR-headset ännu men det kvittar, jag har redan köpt simulatorn och kommer att kuta omkring på Mars för fulla muggar oavsett

Medlem
Låååång väntan på release dårå...

Om man ska vänta till 2030 dvs.

"NASA släpper astronautsimulatorn Mars 2030 på Steam"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker att man borde lägga ned satsningen på VR. Hade varit intressant spel om de skippat VR helt.

Hade varit bättre om de enbart gjorde VR-spel.

1
Skriv svar