Friday the 13th sålde 1,8 miljoner kopior – på två månader

Robot
Friday the 13th sålde 1,8 miljoner kopior – på två månader

Trots mediokra recensioner sålde spelet bra.

#Friday-the-13th, #intervju, #wes-keltner


Medlem

Jag hade faktiskt tänkt köpa spelet!
Men efter att ha sett olika trailers, så... nä.


signatur

autograph

Medlem

10 timmar spelat. Första timman var kul sen blev det lite mäh.

Medlem

Var planer på att köpa spelet, men märkte både av streamers samt vänner att man tröttnar efter första timmarna även om man spelar tillsammans.
Synd...


signatur
Medlem

Förstår inte vad ni pratar om ;D Jag och mina kompisar har spelat det sen start och har definitivt inte tröttnat ännu. Spelar inte lika ofta nu dock Längtar efter nya kartor så det blir lite mer variation dock.

Medlem

Gissar att dessa 1.8 miljoner inte spelar på PC då

http://steamcharts.com/app/438740

Medlem
Skrivet av storm72:

Gissar att dessa 1.8 miljoner inte spelar på PC då

http://steamcharts.com/app/438740

Intressant att se hur många av 1.8 mil som önskade och fick en refund.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

eld
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Intressant att se hur många av 1.8 mil som önskade och fick en refund.

De flesta har nog passerat sin refund-gräns.

edit: steamspy skvallrar om en siffra runt 250k på steam, så resten måste vara på konsoller då de andra plattformarna på pc nog inte gör så stor skillnad.

Sen när jag kollar efter lite mer så verkar det som att dom precis ska släppa det fysiskt, så möjligt att dom räknar pc+konsoll+skeppat

Medlem

Sen tycker jag priset är lite väl högt med tanke på vad man får.


signatur
Medlem

Fantastiskt spel med högt underhållningsvärde.

Att priset är högt för att vara ett indiespel kan bero på filmrättigheter. Sen tror jag att både Kane Hodder och Tom Savini inte är billiga heller.

Det kommer att komma nya kartor, Jasons och lägerledare inom kort. Just nu spelar de in nya dödsanimationer med Kane Hodder och stuntmän för fullt.

Och glöm inte bort ensamspelarläget som ska komma under hösten.

Medlem

"Betyget slutade på en 2/5 med slutsatsen att spelet nog skulle mått bra av några ytterligare månader av utveckling, vilket många andra recensenter höll med om då slutbetyget på Metacritic idag ligger på 6/10." <-- Fast inte riktigt. 6/10 motsvarar snarare 3/5. FZ sågade spelet, andra tyckte det behövde mer utvecklingstid.

Själv har jag råkat ut för en mängd buggar men överlag är spelet skitkul. Speciellt ifall folket pratar med varandra och samarbetar. Eller ifall Jasonspelaren är rolig. Favoritern är Jason håller på att slå in dörren och säger på en dåligt imiterad kvinnlig röst "Housekeeping!"

Har själv runt 60 timmar loggat och kommer lätt dubbla det innan jag ens börjar närma mig klar med detta spelet.

Medlem

Filmerna "Fredag den 13:e" med Kane Hodder som Jason gillar jag, så klart. (Del 7, 8, 9 och 10)
Men spelet verkar inte riktigt vara som jag trodde.


signatur

autograph

1
Skriv svar