Studion bakom Mass Effect: Andromeda slås ihop med EA Motive

Robot
Studion bakom Mass Effect: Andromeda slås ihop med EA Motive
Medlem

Låter som damage control för att Montreal har fått dålig rep.
Men känns inte så lovande för motives framtid heller nu, att bli ihopsatta med en vek studio.
Sen är det ju motive som utvecklar det kommande star wars spelet, har jag för mig eller ja med visceral/redwood.
Man blir lite rädd.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Låter som damage control för att Montreal har fått dålig rep.
Men känns inte så lovande för motives framtid heller nu, att bli ihopsatta med en vek studio.
Sen är det ju motive som utvecklar det kommande star wars spelet, har jag för mig eller ja med visceral/redwood.
Man blir lite rädd.

tror tvärtom att svaga länkar blir långt bättre i ett större gäng som hopslagning betyder, samt att beslutsfattare som inte fungerat bra i kompotten brukar bli petade i denna typ av migrering


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Jahopp, där minskade chansen ganska ordentligt att få något mer Mass effect inom överskådlig tid?

Ambassadör
Xbox

Men nejdå...Andromeda var ett jättebra spel! Så bra att studion läggs ner och får bli kaffepersonal hos en annan studio. Undrar vad de ska sabba där?


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne:
Har du spelat ut spelet i fråga? I mass effect klass var det en ganska vek titel i vissa aspekter. Men som spel överlag var de definitivt bra och spelvärt, speciellt som fan av serien. Om än lite svagare story och karaktärer. Men spelet är inte dåligt... snarare att det bara inte är ett mästerverk som de tidigare delarna

Medlem

Med tanke på att teamet bakom Andromeda fick 1,5 år på sig att faktiskt göra spelet. Så är det sjukt att det ens kom ut.

Alla kritiker i kommentarsfältet bör lösa kotakus intervjuer med anställda hos Bioware Montreal för att få lite mer insyn i varför det blev som de blev. Ni måste inte gilla spelet, men innan ni kritiserar studion som har oerhört duktiga spelutvecklare så bör ni förstå källan till problemet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av zumo:

@Mortaigne:
Har du spelat ut spelet i fråga? I mass effect klass var det en ganska vek titel i vissa aspekter. Men som spel överlag var de definitivt bra och spelvärt, speciellt som fan av serien. Om än lite svagare story och karaktärer. Men spelet är inte dåligt... snarare att det bara inte är ett mästerverk som de tidigare delarna

Jag har naturligtvis spelat spelet, räcker 137h för att ha en åsikt? Jag ville tycka om det, testade allt och lite till som det Mass Effect-fan jag är. De fixade mycket av den tekniska soppan under de månader som gått, men det var de ju tvungna till. Tyvärr hjälper det ju inte de töntiga dialogerna, irriterande (!) companions, skämskudde-faktorn, tråkiga MMO-questsen etc etc. Jag vart besviken helt enkelt, det var inte Mass Effect-nivå.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar