Take-Two: "PC-marknaden är viktig för oss"

Robot
Take-Two: "PC-marknaden är viktig för oss"

Vägrar ändå bekräfta ett Red Dead Redemption 2 till datorer.

#2, #rdr2, #read-dead-redemption, #rockstar, #take-two


Medlem

Tror ändå det kommer till PC. Kommer ta 1 extra år minst dock. De vill ju tjäna pengar

Medlem

Mjo lär dyka upp såsmåningom och förhoppningsvis gör de ett lika bra jobb som med GTAV. Kanske får införskaffa ett 1180ti inför releasen.

Medlem

De e klart det kommer till PC.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

De e klart det kommer till PC.

jadu känns rätt tveksamt med deras historia.. dom verkar helt sålda till konsoller helt klart.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Tror ändå det kommer till PC. Kommer ta 1 extra år minst dock. De vill ju tjäna pengar

"På med foliehattarna"
Sen finns det troligen ett par andra personer som vill tjäna extra med pengar på spelet också.
Genom att betala utgivaren och dev att inte utveckla PC version, because you know, det kommer väll ändå bara bli piratat he he


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@SWEBarb:jag tänker att gta V kom till PC, å har dom planer på nåt liknande online delen i GTA i rdr2, då behöver dom en så stor marknad som möjligt.

Medlem

Jag har skrivit ett kontrakt med mina söner (8 & 10 år) om ensamrätt på deras XboxOne när Red Dead 2 släpps. De får 20:- per vecka. Så även om det inte kommer till PC så har jag säkrat spelandet. Hade nog gått med på 200:- i veckan, men barn är så usla förhandlare =P

Medlem

@Darkmage1971: En bild säger mer än 1000 ord

Medlem

Handling väger tyngre än ord.

Medlem

Tror ett stort problem med att porta gamla konsollreleaser till PC är att texturer mm. helt enkelt inte har tillräckligt hög upplösning så man får göra om mycket från scratch.
Skulle man släppa dem med konsolltexturerna till PC skulle det floppa direkt och det är nog inte ekonomiskt gångbart att restaurera allt.

KoP
Medlem

Fokusera på RDR 2 till konsol i första hand. Sen kan dom porta det till pc... kanske.

KoP
Medlem
Skrivet av Ahris:

Tror ett stort problem med att porta gamla konsollreleaser till PC är att texturer mm. helt enkelt inte har tillräckligt hög upplösning så man får göra om mycket från scratch.
Skulle man släppa dem med konsolltexturerna till PC skulle det floppa direkt och det är nog inte ekonomiskt gångbart att restaurera allt.

Säg inte det. Dom lär släppa en upphottad verre med högupplösta texturer till Xbox One X. Duger nog gott till pc.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Tror ett stort problem med att porta gamla konsollreleaser till PC är att texturer mm. helt enkelt inte har tillräckligt hög upplösning så man får göra om mycket från scratch.
Skulle man släppa dem med konsolltexturerna till PC skulle det floppa direkt och det är nog inte ekonomiskt gångbart att restaurera allt.

Enligt utvecklarna på Rockstar San Diego så var koden till RDR en enda röra och det var mirakulöst att det fungerade så bra som det gjorde på konsolerna. Tror flertalet speltidningar rapporterade om den här nyheten, och det kan ha varit anledningen till att spelet aldrig såg en PC release, det hade helt enkelt inte fungerat utan att skriva om hela spelet från grunden. RDR2 däremot kanske är bra från början, och om det nu stämmer så kommer det förhoppningsvis till PC också efter att Rockstar fått tillräckligt med pengar.

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Enligt utvecklarna på Rockstar San Diego så var koden till RDR en enda röra och det var mirakulöst att det fungerade så bra som det gjorde på konsolerna. Tror flertalet speltidningar rapporterade om den här nyheten, och det kan ha varit anledningen till att spelet aldrig såg en PC release, det hade helt enkelt inte fungerat utan att skriva om hela spelet från grunden. RDR2 däremot kanske är bra från början, och om det nu stämmer så kommer det förhoppningsvis till PC också efter att Rockstar fått tillräckligt med pengar.

Hoppas att det stämmer.
RDR kunde bete sig med diverse glitchar lite hur som när man spelade, men vill minans att det blev bättre efter updates.
Så kan nog vara så det var en enda röra, fast ett riktigt bra spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är lite tråkigt att Rockstar ska vara så giriga, dom är ju i princip dom enda som kan komma undan med att vänta med en PC release för att få in mer cash. Jag skulle dock vilja argumentera att skillnaden mellan en nuvarande konsol-version utav RDR2 och en PC version inte skulle ha så stor skillnad, så ett PC släpp utav RDR2 kanske inte dröjer 1år extra, utan kanske bara några månader, då skillnaden grafiskt inte kommer vara så stor. Sen tror jag, speciellt med denna "nya" generations konsoler som ska göra det lättare för att "porta" spel då konsolerna är i princip datorer, att Rockstar utvecklar sina spel framöver med PC i tanken, deras strategi är att vara tyst om det, så folk köper konsol versionerna först. Sen bajsar dom u PC versionen. Det är mina teorier iaf.

Medlem

Nej, tycker definitivt att dom skall släppa till PC oxå, Vad är problemet ? Kör med X-box360 dosa till min dator, för min del kan man inte sitta så länge vid tangentbordet utan att få lida för det på något vis. Men vill ha modd möjligheterna till ex. När man grejar med Arma 3 å skapar uppdrag OSV. Därför Kör jag endast genom PC alla mina spel, och ja, många spel är billigare till PC oxå.

Medlem

Bland det mest vinstgivande och minst resurskrävande Rockstar har idag är pengarna de får in från GTA online, där en stor del kommer från PC marknaden. RDR2 kommer dessutom vara enkelare än någonsin att porta till PC, skulle inte förvåna mig om det rent av är utgångsversionen av spelet.

Att de inte pratar om någon PC version är att de vet mycket väl att väldigt många kommer köpa båda versionerna, speciellt om de inte säger något om någon PC version.

Hur tror ni tex det här exprimentet hade fått för resultat om de inte sagt något alls?

Enkla pengar, som att sno godis från ett barn.

MEG
Medlem

KOnstigt om det inte kommer till PC då det är en så stor marknad, men det beror väl på vad deras Master (MS) har gett för order


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar