Digital Foundry analyserar grafiken i Wolfenstein 2

Robot
Digital Foundry analyserar grafiken i Wolfenstein 2

En ny generation Idtech-motor bäddar för ännu snyggare miljöer.

#id-software, #idtech, #machine-games, #wolfenstein-2


Medlem

Älskar ID Tech. Ända sedan Quake har det inneburit grymt snygga spel med hög prestanda. Senaste DOOM flöt som en dröm på min dator och såg rent fantastiskt ut. Tycker Wolfenstein 2 verkar ha samma polish

Gen
Medlem

idTech6 är ett smärre mirakel. Hoppas innerligen att fler spel hamnar i denna briljanta motor.

Medlem

@Pettor: Kan bara fullt ut instämma till 110%. <3 ID Tech motorn

Medlem

hoppas det flytter på lika bra som DOOM !

Medlem

Riktigt taggad på detta nu. Förhoppningsvis flyter det precis some Oneone säger lika bra som Doom också. Gillar även att de lagt sjukt mycket tid på "full body awareness" så man inte bara är en flygande pistol längre.

Medlem

Tycker stilen på grafiken påminner väldigt mycket om Bioshock 3

Medlem

Åh Idtech6, då är det förhoppningsvis inte låst till 60fps längre. Sådana här spel blir så jädra mycket bättre i 100+fps. Senaste Doom var grymt att lira i 144fps.

Medlem

De gamla giganterna levererar fortfarande de bästa motorerna, helt klart. IdTech eller UE framför Frostbite varje dag i veckan, tycker jag.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Tycker stilen på grafiken påminner väldigt mycket om Bioshock 3

tänkte precis samma sak när jag såg inlägget med bilden...

Skrivet av Nomman:

De gamla giganterna levererar fortfarande de bästa motorerna, helt klart. IdTech eller UE framför Frostbite varje dag i veckan, tycker jag.

håller iförsig med dig helt, men vi borde vara mer patriotiska mot Frostbite, det är ju ändå svensk/nordisk/europeisk teknologi... jag gillar frostbite, bara inte till alla spel som EA kör nu... men det var bra till BF spelen...men t.om Fifa är FB motorn nu...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Wolfenstein 2.

Imho, baserat på vad som visats.

- Årets snyggaste spel än så länge ( med delning av Metro: Exodus )
- Årets mest intressantaste spel
- Årets mest actionfyllda spel ( baserat på vad vi sett, ja menar, skjuta i rullstol? )
- Årets mest sarkastiska/humorfyllda/satiriska titel
- Årets i särklass vassaste grafikmotor, titta på partiklarna ifrån explosionerna! Gnistor! Ljus!

Jag är Officiellt bered på att bryta regeln och förboka för att få med extra episoden, för jag måste få spela varenda minut av detta. Denna hypen har jag inte känt på år och dag.

Machinegames, hatten av, för det här verkar faktiskt bli helt bananas.


signatur

Nämen!

Avstängd

This is gonna be good.

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

- Årets mest sarkastiska/humorfyllda/satiriska titel

Tvivlar på att det är årets mest sarkastiska/humorfyllda/satiriska titel när South Park: The Fractured But Whole kommer ut i år också.

1
Skriv svar