De nya biltutorna i Battlegrounds fick en oväntad effekt

Robot
De nya biltutorna i Battlegrounds fick en oväntad effekt

Jag tror inte Playerunknown hade tänkt att de skulle användas för att störa streamers.

#battlegrounds, #stream


Geeks Gaming

Det är intressant hur first person skiljer sig mellan namn och EU. Na är som vanligt fast första person, medan EU så ser man inte vem som är ens kompis vilket tar det till en helt ny nivå.
Om det nu är en bugg eller tänkt feature vet jag inte men kul är det!

Skägg.
10 Chambers

@TheMadPanda: Hänger inte med, vi hade flytande namn över lagkamraten igår.


signatur
Herr rygg

Killen vid 7,35 in i filmen har det inte lätt:)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Jag gillar 1st person starkt och hoppas på en hel del förbättringar närmaste tiden, största problemet JUST NU är väl servrarna som inte är helt stabila men tydligen har Bluehole hittat felet som är mer invecklat än dom räknat med.


signatur
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Det är intressant hur first person skiljer sig mellan namn och EU. Na är som vanligt fast första person, medan EU så ser man inte vem som är ens kompis vilket tar det till en helt ny nivå.
Om det nu är en bugg eller tänkt feature vet jag inte men kul är det!

Det är en bugg.
Hade så igår, så fort en i teamet dog, så blev det game over för båda.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Det är en bugg.
Hade så igår, så fort en i teamet dog, så blev det game over för båda.

Samma här - fast hade kul med det oavsett. Vi kunde inte se varandra på kartan, varandras markers eller se varandra i samma grupp ens(trots att vi var det). Om en dog så förlorade båda. Givetvis är det inte så det ska vara men har kul med det ändå medan det varar(men vill givetvis inte att det ska förbli på det viset).

Det förändrade viset vi spelade på rätt så rejält, och man fick tänka till lite när det kom till kommunikationen.

Medlem

Yay! Mitt första nyhetstips

Gnällkuk

Spelade några matche igår, men det var helt bedrövligt med serverlaggen. Oftast var det dock mest i början av spelet men det var som att spela med en ohygglig packet loss och öppna dörrar och plocka upp loot tog 1-1,5s och man teleporterades fram och tillbaka.

Känns inte så lovande om det har hittat felet och inser att det kommer vara svårt/ta lång tid att åtgärda :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Väldigt mycket rapportering om detta spelet nu...

Medlem
Rimligt..

@Qwertan: Rimligt när det är ett av de mest populära spelen just nu, som också uppdateras konstant.

Pröva det!

Medlem

Gillar verkligen det nya FPS läget, har dock hittills inte lyckats få något "kill" förutom en som jag körde över med bil.

"Bluehole har tidigare sagt att de ska bli hårdare mot de som använder streams för att se var potentiella fiender kan befinna sig." Hur ska det fungera? Kan man bevisa det på något sätt? (Klart det går men på ett rimligt sätt för ett spelföretag)

Medlem

Jag hatar bilarna i det spelet, ta bort de.

Medlem
Skrivet av Qwertan:

Väldigt mycket rapportering om detta spelet nu...

Redaktionen är förälskade. Ge dom litet tid.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vad är det med streamers och att skrika?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av tricky:

Spelade några matche igår, men det var helt bedrövligt med serverlaggen. Oftast var det dock mest i början av spelet men det var som att spela med en ohygglig packet loss och öppna dörrar och plocka upp loot tog 1-1,5s och man teleporterades fram och tillbaka.

Känns inte så lovande om det har hittat felet och inser att det kommer vara svårt/ta lång tid att åtgärda :/

Redan åtgärdat vad jag vet, vi hade galet mycket lagg igår men nu idag så verkar det vara fixat

Mvh.

Inaktiv

@Tobias Solem: har gjort samma observation. Ska man slå igenom som streamer eller YTer verkar det obligatoriskt att skrika och vara hypad från början till slut.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@TheMadPanda: Hänger inte med, vi hade flytande namn över lagkamraten igår.

Som flera redan svarat så var det så i starten.

Mycket spännande utan info. om vem som var vem, vi löste det genom att blabba järnet och ha samma jacka, men även då var det mycket lätt att komma ifrån varandra, lyckades nästan ta död på kompisen som bytte till ghile som han hittade i döing låda utan att berätta att han bytte

Så ingen som helst tips på var din kompis var, och ingen hälsostatus och man såg inte varandras kartmarkering att hoppa på osv, dvs absolut ingen hjälp info utom det man såg i spelet i fps.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Avstängd

Jag älskar deras streams, de är underhållande att se på trots att Kalle bara springer runt och lootar.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast var en snygg runda av dig nu i förstapersonsläget. Du har lite reflexer trots din ålder!


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av breahl:

Fast var en snygg runda av dig nu i förstapersonsläget. Du har lite reflexer trots din ålder!

Haha, men de blir verkligen gradvis sämre. Kommer gå åt pipan i Quake Champions senare.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, men de blir verkligen gradvis sämre. Kommer gå åt pipan i Quake Champions senare.

Kommer ni streama det med?


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers

@breahl: Haha, ska försöka, men var verkligen jättekass i betan.


signatur
1
Skriv svar