Rykte: Gran Turismo 5 levereras med 3D

Robot
Inaktiv
Rykte: Gran Turismo 5 levereras med 3D

Sånt kan de släppa senare via uppdateringar isåfall. Jag gissar att det högst är någon procent av alla köpare som kommer kunna använda 3D. Hur många som kan tänkas ha möjlighet att använda Playstation-Dildon bör dock vara betydligt större.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Citat:

Hur många som kan tänkas ha möjlighet att använda Playstation-Dildon bör dock vara betydligt större.

Ja, porrfilm i 3D och PS-Dildon gör ju PS3 till den ultimata framtidskonsolen.

Medlem

Så det är detta som de försökt trycka in under dessa förseningar... Shit vad onödigt.

Medlem

Hellre ett GT5 i handen än ett i som fortfarande utvecklas.
Grr kan de inte släppa det bara.:(


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Om det bara är 3D som saknas är det ju lagom drygt, hur många har en TV kapabel till 3D idag? Och hur många tänker använda det? Nä, det är bara en dålig ursäkt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja 3D support rycker ja dom kan lägga dit senare med en uppdatering, desamma gäller stöd för Move.

Skrivet av Frisky:
Citat:

Hur många som kan tänkas ha möjlighet att använda Playstation-Dildon bör dock vara betydligt större.

Ja, porrfilm i 3D och PS-Dildon gör ju PS3 till den ultimata framtidskonsolen.

Hahaha, well said

Medlem

Hur ska de använda Move? Simulering av växelspaken?

Lite logiskt är det dock om de skjuter upp lanseringen för att få 3D-stöd i Gran Turismo, om det nu är sant. Sony lyfter det till en högprofilslansering som ska sälja hela PS3-plattformen. Samma grej som när de sköt upp Little Big Planet och gjorde om det från ännu ett PSN-spel till en topptitel.

Ser mer logik i detta än att de fortfarande bara sitter och lägger till ännu fler polygoner på bilarna.

Medlem

Det låter som efterkonstruktion... eller möjligen jävligt dåligt omdöme.
3D har floppat förut, det kommer att floppa igen.


signatur

yolo

Medlem

Måste jag köpa en 3D tv då?


signatur

Meep!

Inaktiv

Jag har sagt det tidigare. Kommer julen 2012.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag har sagt det tidigare. Kommer julen 2012.

Men jorden går ju under 2012

Medlem

dom flesta spelen görs ju i 3D nuförtiden xD

Medlem
Skrivet av X30N:
Skrivet av showerguy:

Jag har sagt det tidigare. Kommer julen 2012.

Men jorden går ju under 2012

Jag kan se ett samband......


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Rykte?!

Skrivet av Taku Imasaki:

"This is the first time we?re implementing the 3D feature in Gran Turismo, Gran Turismo 5 will be available later this year, but it will have these 3D features."

??? FZ?

Källa.

Och, ni är en månad sena.:down:

Medlem

Då kan vi lägga till ytterliggare 1år innan spelet släpps.
Att dom aldrig lyckas få tummen ur, det är fan sorligt att läsa.

Inaktiv

Bilspel är ju jävligt hippt.


signatur

War never changes.

Medlem

Finns det fortfarande folk som väntar på det här spelet?

Medlem

då måste man väl ha en 3D tv va?

Medlem

Så mycket gnällspikar på FZ!

Samma gnäll var när HDtv kom..."vilka kommer använda det"..."onödigt" och annat strunt sas.

3D tv kommer för att stanna och alla nya tv apparater kommer ha stöd för 3D. I spel kommer detta bli hur grymt som hällst. Speciellt i FPS där närvarokänslan blir enorm.

Eftersom SONY är i framkant vad gäller 3D och den aktör som satsar störst på detta, så detta är inget förvånande. SONY samarbetar med FIFA och kommer sända alla stora WM matcher i 3D.

Gran Turismo 5 kommer att komma i år och Kevin Butler mer eller mindre bekräftade det i Modnation reklamfilmen. Samt att det sagts på Playstations officiella blogg att "ett release datum ska komma inom de närmaste veckorna". Det passar bra in med E3 som är i Juni.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

fan jag undrar hur mycket de kan trycka in i detta spel innan ps3:an brinner upp när man kör det

Medlem
Skrivet av Toxic78:

Finns det fortfarande folk som väntar på det här spelet?

Självklart. Varför skulle man inte vänta? Blir spelet sämre av att det utvecklas längre?

Medlem
Skrivet av Marcon:

fan jag undrar hur mycket de kan trycka in i detta spel innan ps3:an brinner upp när man kör det

innehåll != prestanda
Och med tanke på bluray-formatet så tror jag man rymmer rätt mycket mer kod

Medlem

Så länge som man behöver speciella glasögon för att använda 3dtv så kommer det inte sälja.. helt onödigt och hör mer hemma i nästa generations konsoller +när 3dtv slagit igenom.

Medlem
Skrivet av redmac:

Så mycket gnällspikar på FZ!

Samma gnäll var när HDtv kom..."vilka kommer använda det"..."onödigt" och annat strunt sas.

3D tv kommer för att stanna och alla nya tv apparater kommer ha stöd för 3D. I spel kommer detta bli hur grymt som hällst. Speciellt i FPS där närvarokänslan blir enorm.

Eftersom SONY är i framkant vad gäller 3D och den aktör som satsar störst på detta, så detta är inget förvånande. SONY samarbetar med FIFA och kommer sända alla stora WM matcher i 3D.

Gran Turismo 5 kommer att komma i år och Kevin Butler mer eller mindre bekräftade det i Modnation reklamfilmen. Samt att det sagts på Playstations officiella blogg att "ett release datum ska komma inom de närmaste veckorna". Det passar bra in med E3 som är i Juni.

Alla de som köpte sig en platt-tv nu innan de med 3d kom får slänga ut dem och skaffa sig nya igen. xD

Lär nog knappast bli någon hit inom den närmsta tiden iallafall.

Medlem
Skrivet av redmac:

Så mycket gnällspikar på FZ!

Samma gnäll var när HDtv kom..."vilka kommer använda det"..."onödigt" och annat strunt sas.

3D tv kommer för att stanna och alla nya tv apparater kommer ha stöd för 3D. I spel kommer detta bli hur grymt som hällst. Speciellt i FPS där närvarokänslan blir enorm.

Eftersom SONY är i framkant vad gäller 3D och den aktör som satsar störst på detta, så detta är inget förvånande. SONY samarbetar med FIFA och kommer sända alla stora WM matcher i 3D.

Gran Turismo 5 kommer att komma i år och Kevin Butler mer eller mindre bekräftade det i Modnation reklamfilmen. Samt att det sagts på Playstations officiella blogg att "ett release datum ska komma inom de närmaste veckorna". Det passar bra in med E3 som är i Juni.

Nej, redmac nu har du väldigt fel. 3D har testats och ratats i omgångar bara de senaste 100 åren, och att samma teknik skulle sälja idag som misslyckades på 80-talet vore tossigt.
Du tycks helt ha missat sådana uppenbara problem som att 3D-effekten minskar drastiskt om du inte befinner dig rakt framför skärmen, att glasögonen är dyra/känsliga etc.

Lägg till en sådan enkel sak som att 3D-effetkten på en liten skärm (40"+) är försumbar, och att du behöver en riktig bildvisar (projektor) och en bildyta på minst 90" för en bra 3D-effekt. HD innebar något nytt, bättre bildkvalité än någonsin tidigare. 3D är en dyr och krånglig gimmic som ger en klart sämre(!) bildkvalité, något som gör att ingen med lite vett i skallen skaffar en 3d-enhet innan de fixat bildkvalitén.
3D är kul, men inte på bekostnad av en skarp och tydlig bild.

Sen släpptes hela 3D-grejen i helt fel skede, de flesta har skaffat en platt-TV och kommer inte att byta på 5-10år. 3D är dyrt,. och fortfarande i teststadiet (vilket märks på skärmarna) samt att det i princip inte finns något material i 3D. Spelutbudet är patetiskt, filmutbudet är ännu värre, inga TV-kanaler att se (finns inte ens godkänt HD-utbud ännu).

Sony har återigen satsat på en ny teknik, vilket är trevligt, men de har valt att göra det i fel skede och kan inte ens ge vettigt stöd via sina egna produkter (blu-ray, PS3). Vänta bara tills Nintendo börjar sälja 3DS, 3D utan glasögon, då lär Sonys försäljning dala rejält då ingen viull betala extra för "sämre" teknik med glasögon.
Sen är detta för övrigt bara en ursäkt för att försena ett spel som en gång i tiden såg bra ut men nu reducerats till ett löjligt evighetsprojekt, som i bästa fall är hyfsat när det släpps. Grafik och fysik har åldrats medan tid lagts på onödiga gimmics, jag sörjer GT-serien och hoppas de gör ett bra försök med nästa del istället.

Medlem

Jobbigt att behöva sätta fram händerna för att styra spelet. Inte för att det är någon tvång att spela med Move men jag förstår inte varfrö man skulle vilja göra det. Har man en ratt så behöver man inget mer.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Gran Turismo 5 is a lie!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Nej, redmac nu har du väldigt fel. 3D har testats och ratats i omgångar bara de senaste 100 åren, och att samma teknik skulle sälja idag som misslyckades på 80-talet vore tossigt.
Du tycks helt ha missat sådana uppenbara problem som att 3D-effekten minskar drastiskt om du inte befinner dig rakt framför skärmen, att glasögonen är dyra/känsliga etc.

Du är som vanligt ohyggligt patetisk och kommer med falska fakta.
Du kanske missat att denna 3D teknik som nu kommer att etablera sig är en helt NY 3D teknik. Det är en stereoskopisk 3D med 120 Hz uppdatering och ingen blå/röd pappersglasögons historia som du syftar på.
Jag går förbi samsung och panasonic 3D tv apparater varje dag. Jag har testat dem i olika vinklar och alla ger en riktigt fin 3D effekt. Dessutom är bilden knivskarp och ohyggligt snygg. Ja det är väl klart att glasögonen är dyra i början som all ny teknik är. Tror du att det kommer vara samma prisnivå hela tiden?...seriöst.

Skrivet av Grumbledock:

Lägg till en sådan enkel sak som att 3D-effetkten på en liten skärm (40"+) är försumbar, och att du behöver en riktig bildvisar (projektor) och en bildyta på minst 90" för en bra 3D-effekt. HD innebar något nytt, bättre bildkvalité än någonsin tidigare. 3D är en dyr och krånglig gimmic som ger en klart sämre(!) bildkvalité, något som gör att ingen med lite vett i skallen skaffar en 3d-enhet innan de fixat bildkvalitén.
3D är kul, men inte på bekostnad av en skarp och tydlig bild.

Försumbar? Du pratar i nattmössan pojk. Visst blir effekten häftigare på större skärmar men den blir absolut inte försumbar på en liten skärm. Testat 3D läge på en hel del bärbara datorer för någon vecka sedan. Hur grymt som helst.
Bildkvalitén på Monster vs Aliens som rullar på Samsungs 3D tv apparater eller Panasonics 3D egenproducerade material är oerhört snyggt. Du behöver gå ut från ditt rum och se verkligheten.

Skrivet av Grumbledock:

Sen släpptes hela 3D-grejen i helt fel skede, de flesta har skaffat en platt-TV och kommer inte att byta på 5-10år. 3D är dyrt,. och fortfarande i teststadiet (vilket märks på skärmarna) samt att det i princip inte finns något material i 3D. Spelutbudet är patetiskt, filmutbudet är ännu värre, inga TV-kanaler att se (finns inte ens godkänt HD-utbud ännu).

Jag vet inte vad du tänker med, men försäljningen av tv apparater har inte plötsligt avstannat om du trodde det. Varje dag säljs det hundra tusentals tv apparater världen över. Eftersom alla stora tillverkare kommer lägga in 3D teknik i apparaterna så kommer övergången blir som HDtv. När folk är ute efter en ny tv apparat så kommer 3D teknik följa med.

Precis som när folk skulle gå över från SD TV till HD tv apparater så fanns det litet utbud i början vilket är väldigt självklart. Men det fixas under tidens lopp. Precis som alla andra övergångar, men du saknar logiken att se detta tydliga mönster. Att se AVATAR i 3D är så mycket bättre än 2D.

Skrivet av Grumbledock:

Sony har återigen satsat på en ny teknik, vilket är trevligt, men de har valt att göra det i fel skede och kan inte ens ge vettigt stöd via sina egna produkter (blu-ray, PS3). Vänta bara tills Nintendo börjar sälja 3DS, 3D utan glasögon, då lär Sonys försäljning dala rejält då ingen viull betala extra för "sämre" teknik med glasögon.
Sen är detta för övrigt bara en ursäkt för att försena ett spel som en gång i tiden såg bra ut men nu reducerats till ett löjligt evighetsprojekt, som i bästa fall är hyfsat när det släpps. Grafik och fysik har åldrats medan tid lagts på onödiga gimmics, jag sörjer GT-serien och hoppas de gör ett bra försök med nästa del istället.

Så Nintendo som endast gör spelkonsoler skulle få SONY, LG, SAMSUNG, PANASONIC, SHARP mfl försäljning av TV apparater att dala? Ja du är som vanligt totalt grundlös i dina argument.
Grejen är att man någon gång måste våga ta steget och SONY är inte ensam då alla gör detta. Alla tillverkare för TV apparater, datorer, spelkonsoller mm kommer gå över till detta. Det är nästa steg och är en teknik som förhöjer spelupplevelsen om det görs rätt.
Att du säger att det inte blir något vettigt stöd från SONY så måste jag verkligen fråga vad du får allt från. SONY kommer under E3 annonsera ut massvis med spel som kommer stödja 3D. Seriöst vad fan tänker du med?

När det gäller spel så vet vi inte idag om det kommer att påverka grafiken. För att det första spelet som byggts upp från grunden med 3D stöd i åtanke är Killzone 3 och det har ej släppts. Spel som Motorstorm: Pacific rift och GT5 kan behöva ändra lite på grafiken för att få 3D att fungera. Just för att de inte varit byggda för det från grunden. Time will tell med andra ord. Men när det gäller filmer så är det bara bullshit. Jag har fått uppleva riktigt knivskarp och snygg bild från många 3D filmer som visats på LED 3D tv apparater.

Sedan så kan du inte komma och säga att de har hittat på en ursäkt som denna. Du bara hittar på absurda påståenden utan någon saklig grund. Som vanligt när man läser dina inlägg.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Jättemyckettext!

Hah! Jag satt och funderade på att börja svara på hans inlägg men jag bestämde mig för att istället tänka "meh" och skita i det. 3D ÄR förbaskat ballt, ser sjukt mycket bättre ut än jag trodde. Dom brillor och TV-apparater som finns ute nu är dessutom första generation (?med stereo....vad det nu hette?) och jag förstår verkligen inte hur det kan bli sämre med åren.
När jag byter TV (720P räcker länge men inte länge nog) så kommer jag garanterat köpa en med 3D.
Undrar du varför så råder jag dig (Grumbledock) att ge det en till chans och kanske testa sätta dig ner och titta på en till. Jo, jag antar att du redan gjort det och inte baserat din åsikt på någon annans.:)

Sen, varför köpa "2D-TV" när man kan få 3D? Det är inget tvång i att se på det men en jäkla förlust att vara utan även om tekniken skulle stannat där den är nu.:up:

12
Skriv svar