Nästa Star Citizen-släpp försenas

Robot
Nästa Star Citizen-släpp försenas

Du får vänta på planetutforskningen.

#star-citizen


ELF
Medlem

Ser fram emot att få pilla på min Aquila. Kommer också bli intressant att få ranta runt på en planet istället för att bara se video på det. Hoppas de även fått till lite bättre prestanda.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Många bäckar små.

Umi
Medlem

Ett spel som aldrig blir färdigt

Medlem

Staplar och diagram kan var rätt missvisande också. Man kan försköna rätt bra med dessa verktyg.
Nu har jag inte sett deras men talar av egen erfarenhet.

Medlem

Kommentarer som "Detta kommer aldrig bli färdigt" börjar bli jävligt tröttsamma att läsa nu.

Kan ju påminna om att Chris Roberts har en 10 års plan för detta "spel*".
Så nej det kommer VERKLIGEN inte bli färdigt "snart". Så daggs att lägga ner dom kommentarerna nu o kanske plugga på lite om spelet ist.

* För mig så är förseningen inget större problem. Star Citizen är o kommer bli för mig som Second Life va på sin storhetstid, O dom som vet hur stort Second Life va behöver jag ju inte diskutera mer med då ni nog redan förstår hur sjukt stort o kul star citizen kommer vara när det väl är "här", Allra minst om man har Second Life i ryggen.

Inte för att göra detta till en "rant" nu. Men jag förstår inte folk som säger: Detta kommer aldrig komma ut, Elr detta är en Scam. Går dessa personer inte in på youtube o Star Citizen acc o tittar igenom dom 1000+ videos som finns där?

Jag lovar, Om dessa personer gör det. Så kommer alla "scam" o "Detta kommer aldrig" tankar försvinna.
Tror folk verkligen dom skulle släppa så mycket videos o interviewer o visa så mycket som dom gör om spelet va en scam?

Second Life har/hade en 5+ års development tid (tror dom fortf gör saker till det spelet då communityn nu tagit över tror jag) så om det tar 5 elr 10 år innan SC det kommer ut "på riktigt" så bryr jag mig inte det minsta.

Så länge det flyter perfekt mer eller mindre när det väl kommer så är jag a happy gamer. Folk måste sluta hypa upp sig och hoppa på "the hype train" så fort. Visst dom släpper galna saker i videos på youtube och man längtar, Men längta är en sak, Håll hypen i kontroll så blir ni inte besvikna : )/sry stavning

Medlem

Glad att man kan flyga runt i Elite Dangerous under tiden även om det är två väsentligt olika produkter. Hade ju hoppats att SC skulle vara mer Wing Commander, släppas snabbare och sedan successivt byggas på.
Men sammanfattningsvis får man väl se detta som nästan en icke-nyhet. Försöker nästan, men bara nästan, inte följa utvecklingen så att jag en dag om några år kan spela ett spel som jag inte redan tröttnat på. Uppdaterar klienten lite då och då, men det var många månader sedan jag drog igång den. Vi får väl se om de til sist lyckas skapa "rymdspelens GTA". Själv bryr jag mig mest om Sq42 som kanske ändå blir ungefär det jag ville ha. Eller så går man tillbaka till moddade Freespace för sin actiondos.
Oh, well, tillbaka till ED Federation grind på PS4:an.

Medlem

När blir detta klart egentligen? ser ut att ha enorm potential men det tar alldeles för lång tid. Det MÅSTE komma ut till nästa sommar annars kommer det nog inte få en sån enorm impact som det förtjänar.

Medlem
Skrivet av TheEquelizer:

Och är ett ord. Det är ett rätt bra ord.

Medlem

det tar för lång tid, om 10 år kommer folk sitta här o säga att man ska vänta lite till ? jo tjena.. inget spel är värt så lång väntan hypen kommer dö långt innan dom blir klara.. tråkigt

Medlem

Det är lugnt för mig så länge det blir bra. Har spelat igenom Wing Commander 1-3 hittils och har en del till att ta mig igenom. Riktigt bra spel som håller upp ganska bra än idag om man kör kilrathi saga versionen, annars är de ospelbara.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Det är inte första gången något tar längre tid än vad de planerar, kan man ens sätta en tid på något längre?
Det hade väl inte varit så illa om det inte var för att 3.0 behövs för att kunna fullfölja Squadron42.

Att jämföra SC med Second Life känns konstigt av vad jag sett av Second Life då SC fokuserar än så länge på att skjuta ihjäl varandra och gärna med ett sniperskott, då det dessutom visas upp nya vapen var och varannan vecka i AtV. Hade de däremot låtit mig bjuda in folk till min hangar som de pratade om för flera år sedan, hade jag kunnat se en likhet där.

På tal om att "hypa upp sig"...
Hur lång tid tar det att gå från det som visades upp på Gamescom förra året till att spelare kan spela det?
Då det vi såg gällande 3.0 såg ut som att det inte var långt ifrån spelbart och att de själva "gissade"(eller) på att släppa 3.0 innan slutet på 2016... och även det som sägs av Chris om just detta: https://youtu.be/Z-3YBuFI3iI?t=43m44s

Sen läser man för några dagar sedan att det i princip var ett begränsat scriptat techdemo som visades upp, vilket inte är helt förvånande då CIG visar sitt senaste och med det på räls, än så länge.
"It’s also important to consider that what 3.0 meant a year ago is a shadow of what 3.0 means today. Back then, Planetary Tech would have offered a fraction of the freedom that it does in 3.0, and most of the numerous infrastructure updates going into it now did not exist."
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Då undrar jag lite, hur ska man toppa förra årets uppvisning på kommande Gamescom då man nu kommit ikapp det man visade upp förra året i utveckling.
Ska man säga som det är, vad man har nu eller ska man se framåt mot vad man vill kunna göra om fem år? Det man kan tänka på är hur denna framgångssaga egentligen blivit så framgångsrik, jag quotar* Rook's inlägg i en tråd där det lyfts fram punkter som en del tycker Chris bör tänka på inför Gamescom: https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

*"He needs to create anticipation. Hope is the most profitable thing that can be sold. From religion to politics to sports. If you don't properly peddle hope, hype, and anticipation... your brand will die."
Står man med en fot i skepsis och en fot i hype så är man alltid negativ för den ena sidan och man får tjata sig less till de som hela tiden påpekar att de borde släppt något först sen göra en World of Warcraft historia som med sina expansioner. Det fungerar ju inte riktigt så i det här fallet.

Medlem

@TheEquelizer:
Hålla hypen i kontroll samtidigt som du är överhypad?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

3.0 kommer fortfarande vara spelbart från andra veckan i Augusti då det når PTU testservern då som alla med ett aktivt konto har access till. Dock inte 100% bugfritt mest troligt då PTU är till för att fånga de buggar som Evocati och interna QA inte fångat nu i slutet på juli.

Medlem

Inte alls konstigt, med de ambitionerna de har, att spelet tar väldigt lång tid. Omöjligt att ta fram det snabbare trots den enorma mängden studios som nu är inblandade. Frågan som återkommer är väl förr om det var rätt väg att gå, att göra allt på en gång, eller om man skulle gjort som "konkurrenten" (trots att det är heeeelt olika spel på så många sätt) Elite Dangerous och gjort ett fullt spelbart "helt" spel och sedan lagt till planeter man kan landa på hela det tramsiga och totalt ointressanta marine-grejet, hela walking-simulatorn som jag inte fattar det roliga alls med och bilkörandet som även i ED är enbart irriterande och astråkigt.

Även om en majoritet av backers ville ha ALLT så fanns det en stor mängd som backade "En ny Wing Commander" som nu sätter sitt sista hopp till Sq42 och inser att de kommer att vara imponerade men totalt ointresserade av slutprodukten som tvingar på dem en massa de verkligen inte var intresserad av. Givetvis nackdelen med öppen produktion och vanligt folk som backers. Kan beundra dem för att e inte kompromissar (om de nu inte gör det, vilket är klart att de gör) och tar sig tid att realisera sin vision.

Minns ju en annan legend som gjorde "Tabula Rasa"...
(Och jag hatar att jag måste grinda planeter/USS i ED för att kunna uppgradera min FSD.)

Och ja, det är bara min åsikt som en massa hatar och det är helt ok. Jag tycker de har hanterat förväntningarna dåligt, visat tveksam respekt för early backers även om dom kunde köpa ut sig, och hanterat de storslagna visionerna på ett tveksamt sätt och det står jag för ÄVEN om jag är imponerad eftersom jag också är så jädrans totalt ointresserad och var så extremt hypad inför originalprodukten.

On repeat in definitum.

Medlem

@marcus8958 hehe ah såg det såg lite konstigt ut ^^. Menar bara att man kan längta efter en sak utan att behöva hypa sönder sig själv så man blir besviken i slutet. Hype och längta (imo) är två saker.

@Hajfena Jag bygger jämförelsen med SL o SC på att folk förmodligen kommer spendera mera tid av sitt liv i Star Citizen än va många tycker är nyttigt när det väl är ute och du kan bygga på planeter, o outposts funkar som dom ska m.m

Oh jag förstår folk som är lite irriterade nu att det blev framskjutet igen. Jag la pengar på detta spel dag 1 när det gick på kickstarter o köpte skepp dag 1 när det gick från sidan.
(Inget speciellt med det just saying).

Spelade Arena Commander, Tog en paus i ett antal månader. Testade Area 18 och Port Olisar när dom modulerna kom, Tog en ny paus i ett antal månader. Va inne nyligen o lekte runt o prata med folket över en helg och nu är det paus till September.

Jag förstår att folk är irriterade på att dom missar release datum/skjuter fram det. Dock imo så vill jag hellre ha ett spel elr en 3.0 version i detta fall som har 1000+ saker mer än va som va tänkt från början att leka med än att få en version som är ett skal av vad som kunnat blivit om dom dröjt lite längre. (Som dom nu gör).

Finns så många andra spel som kommit ut (*host host* Elite *Host host*) som IN MY OPINION fick en release alldeles förtidigt som gjorde spelet kändes tomt, öde och mera som ett singleplayer än gigantiskt mmo.

Låt SC ta den tid det tar, När det väl kommer så kommer det va ground breaking när det väl landar. I slutändan är detta inget spel, Its a Universe.

Medlem
Skrivet av TheEquelizer:

Finns så många andra spel som kommit ut (*host host* Elite *Host host*) som IN MY OPINION fick en release alldeles förtidigt som gjorde spelet kändes tomt, öde och mera som ett singleplayer än gigantiskt mmo.

Kan iofs hålla med om det delvis, men de fick ut spelet som ett helt, fungerande spel åtminstone, och har successivt byggt på med ett hela tiden helt, spelbart spel där man dessutom kan välja om man vill haka på "säsong två" t.ex. (Även det dock en aning dåligt hanterat med "Destiny"-modellen där man först fick betala fullpris "igen" och väldigt dyr "kosmetik" också.)

Det där med tomt och öde är nog mer en känsla som SC-fans har för att de jämför två väldigt, väldigt olika spel. Frontier marknadsför ju tyvärr spelet som ett actionspel, urkorkat av dem. Visst är jag glad att Frontier putsat vidare på stationer, ambience m.m. och nästa patch ser man verklige fram emot, men det är mest extra krydda. Lika ointresserad i ED att köra "bilen" som jag är att köra runt i SC. Jag vill flyga rymdskepp, i rymden. Med min HOTAS som jag inte vill flytta undan för att jag påtvingas bilkörande, manuell lastning och promenerande pang pang. Poängen är som sagt att de hade en hel och fungerande produkt snabbt ute och har byggt på den. Med SC är det en liten grej här, en där och man jobbar på allt samtidigt och jobbar om det och sedan gör man om allt igen (ex marine-modellerna). Risken är att de aldrig blir nöjda, och det är där utgivaren kommer in och pressar fram en "Publish the damn game and fix the rest with patches and content patches ffs". Javisst är det svårare att bygga om grunden om det behövs då, men de har ju enligt egen utsago enorma planer för framtiden även efter ett - eventuellt - släpp så där kör de ändå in i den väggen.

En viss typ av Molyneux-känsla infinner sig, dvs att här har vi fantastiska visionärer men någon skulle kanske behöva hålla i dem hårdare. Men som sagt, olika spel och studios... olika filosofier. Och det är ju kul att vi har fått ett trevligt spel som hela tiden byggs på och putsas och två framtida om inget annat intressanta titlar att se fram emot någon gång i en mycket oviss framtid.

Som sagt, ser fram emot Sq42 och hoppas att de inte slänger in en massa sådan (i mitt tycke) skit, låter den vara en ren, härlig modern efterträdare till Wing Commander som de först utlovade, tyvärr nu i kapitel-form och jag hoppas verkligen att SC i slutändan inte tvingar på en runtspringande 20 minuterspass på stationer för att få flyga eller annat - i mitt tycke - trams.

Det där med tid är ju annars inget konstigt. Tänk efter hur lång tid det är mellan de olika GTA-spelen. Hade de haft en "öppen" utveckling så hade fansen också varit griniga. Och tänk om de bestämt sig för att göra en SC-utmanare sådär helt apropå. Men det vore väl lite som att DICE återigen skulle göra något annat än en repetitiv pew pew som ändå aldrig är lika bra som originalet BF1942.

Eller som min morfar brukade säga: Vi får väl helt enkelt vänta och se.

Medlem

@TheEquelizer:
Det är ju något många hoppas på, att det blir ett andra liv. Och för många blir det säkert så om de får till det med nätkod, AI och så vidare. För mig är det mer som att jag redan lever SC på ett sätt sen 2012, med drömmar och mål om vad komma skall plus att man varje vecka får se nya häftiga saker.
Att det sen är 2 spel som utvecklas bör man tänka på och som idag med senaste AtV kändes det lite som de spoilade SQ42 eller vad man ska säga när de visade upp hologram även om man fick se en glimt av liknande på citizencon 2015, samtidigt som man öppet berättar att man "ska" lägga in mer saker.

"Rendering Hologram in realtime"
"Pretty excited by the potential of this technology as its going to allow these really cool things in Squadron 42, and Star Citizen"

Jag trodde de var klara med det mesta 2015 när det gäller SQ42 och att det mest var animationer och AI de polerar på men man vet ju inte längre vad de håller på med, när det kommer in nya saker hela tiden, och ska de inte spara något till SQ43...

1
Skriv svar