Destiny 2 på PC kommer blockera många populära tredjepartprogram

Robot
Destiny 2 på PC kommer blockera många populära tredjepartprogram

OBS, Xsplit och Discord kommer att påverkas.

#destiny-2, #discord, #fuskare, #obs, #streaming, #xsplit


Medlem

Mitt intresse var redan ganska svalt och det blev ju inte direkt bättre av denna nyheten.

Men hur stor skillnad kan det göra om det handlar om antifuskprogram om man ändå verkar kunna köra i borderless.

phi
Medlem

Bra, då kan jag hoppa över Destiny 2.

Medlem

Haha! om det inte går att köra discord😀

Skribent
Skrivet av eddie the eagle:

Men hur stor skillnad kan det göra om det handlar om antifuskprogram om man ändå verkar kunna köra i borderless.

Det är frågan och nog anledningen varför de specifikt inte säger att det är till för att stoppa fuskare. De kanske helt enkelt inte kan leva upp till det löftet, vilket gör bannen på tredjepartsprogram onödig. Alternativt kan det ju också vara så att de har hittat en väldigt stor svaghet i deras kod som lätt kan utnyttjas av tredjepartsprogram. Men vi kan bara gissa ;)!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Inaktiv

Destiny 1 var ju totalt handikappat när det kom till ingame-kommunikation. Ingen chatt och ingen party-matching. Är det för att de vill leva upp till det ryktet med 2an som de blockerar Discord? Helt efterblivet beslut måste jag säga.
Blir väl att folk använder telefonen eller laptopen för Discord då.

Jag hoppas bara detta är ett missförstånd och det typ bara gäller Discord Overlay.

EDIT: Läste lite noggrannare och ser att jag kan vara lugn. Av kommentarerna att döma så var det fler än jag som tolkade det annorlunda

Medlem

Kan förstå hur dom tänker.
Dom gör allt dom kan för att inte fuskare ska förstöra spelet. Så länge det finns alternativ till det som "dom tar bort" så ser jag inget fel i detta.

Medlem

Så man måste alltså tabba ut eller använda en extra skärm för att kolla sina framerate? VIlket skämt.

Releasehästryttare
Skrivet av Xrick6:

Så man måste alltså tabba ut eller använda en extra skärm för att kolla sina framerate? VIlket skämt.

Som i Cod spelen så kommer du troligtvis inte kunna tabba ut ur spelet.

Medlem

Låt oss klargöra lite saker här, många är ute och cyklar;

De låter inte 3dje-part program injicera kod i deras spel vilket resulterar i att många program inte kommer funka i fullscreen, samtidigt som det blir toksvårt att fuska på ett enkelt sätt.

Kör du spelet i boarderless window så fungerar alla program då de inte behöver injicera något till spelet, de kan helt enkelt visa / spela in det som ska via ett lager ovanför spelet.
Se det som att kalkylera med bakplåtspapper kontra vanlig tjock brun kartong.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Läs nyheten igen ni som gråter, finns inte något att klaga på.

Gen
Medlem
Skrivet av Quelor:

Låt oss klargöra lite saker här, många är ute och cyklar;

De låter inte 3dje-part program injicera kod i deras spel vilket resulterar i att många program inte kommer funka i fullscreen, samtidigt som det blir toksvårt att fuska på ett enkelt sätt.

Kör du spelet i boarderless window så fungerar alla program då de inte behöver injicera något till spelet, de kan helt enkelt visa / spela in det som ska via ett lager ovanför spelet.
Se det som att kalkylera med bakplåtspapper kontra vanlig tjock brun kartong.

Dock är det fortfarande en smula otydligt gällande tex MSI AB - fungerar det eller inte? Forza 3 tex tillåter inte att MSI AB visas överhuvudtaget (spelet körs dessutom alltid i Borderless Windowed och det går inte att välja något annat).

Medlem
Skrivet av Gen:

Dock är det fortfarande en smula otydligt gällande tex MSI AB - fungerar det eller inte? Forza 3 tex tillåter inte att MSI AB visas överhuvudtaget (spelet körs dessutom alltid i Borderless Windowed och det går inte att välja något annat).

Det återstår väl att se, men om MSI AB använder sig av kod som injiceras så är det kört.
Det finns dock gott om andra lösningar om man vill se sin fps.

Förstår inte alls varför man tillåtit program att trycka in sin egen kod i MP spel överhuvudtaget.
Att hela tiden söka efter nya sätt att koda fusken på istället för att strypa dom helt är för mig galet.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Märkligt, kan man köra TeamSpeak iaf?

Medlem

Trevligt när man vill kolla vad för faps per second man får :/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Gaara:

Märkligt, kan man köra TeamSpeak iaf?

Läs igenom igen
Discord kommer funka, men inte discord overlayen

Medlem

Man kommer alltså inte kunna streama detta via OBS? eller missuppfattar jag nyheten?

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Man kommer alltså inte kunna streama detta via OBS? eller missuppfattar jag nyheten?

Jo, om du köra borderless window mode

Medlem

Rubriken skriker click-bait! :/

Moderator | Testpilot
Skrivet av TwistedCrunch:

Rubriken skriker click-bait! :/

Jag håller med. @erikcedervall får det låta som att Discord (och annat) är blockat helt och hållet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag håller med. @erikcedervall får det låta som att Discord (och annat) är blockat helt och hållet.

Instämmer, det var därför jag först reagerade som jag gjorde. Av rubriken att döma så är definitivt budskapet att Discord är blockerat.

Medlem
Skrivet av aholman:

Haha! om det inte går att köra discord😀

Läs hela nyheten kanske? mupp.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Detta är väl störigt men det är ju dock förståligt och jag själv ser hellre det lite störigt men att det är 70% svårare för fuskare att fuska än lättare och några små problem för mig som konsument.

Du kan ju fortf streama, fortf använda voip program det ända som händer är att du måste anpassa dig hur och vad dom vill du ska använda vilket för mig är vettigt.

Medlem
Skrivet av dummle112:

Läs nyheten igen ni som gråter, finns inte något att klaga på.

Inte? Det står ju "dem" på några ställen där det istället borde stå "de"...

Sorry, tänkte inte dra språkpoliskortet men eftersom frågan dök up så...

Medlem

Grejen är att det är Game Capture som inte kommer fungera vid streaming då det kommer störa kommunikationen mellan spelet och anti cheat systemet men Screen Capture ska fortfarande fungera oavsett du använder Shadowplay, Xsplit eller OBS.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Förstår inte riktigt argumentet att man ska "ge upp" på spelet för att OBS eller Xsplit inte skulle fungera.
Det finns alltid lösningar, gäller bara o hitta dom samt kan slå vad om att det kommer finnas massor med videoklipp på hur man kan göra istället inom kort på youtube.

Spelet är ju inte dåligt för att man inte kan använda något game capture-program samt Bungie kanske hittar en lösning till lanseringen, vem vet.


signatur
Skribent

Fixat. Det bör vara läsbart nu – om inte skicka ett mail till mig så reder vi ut det över telefon.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@erikcedervall: haha förlåt, jag skyller på vinet

12
Skriv svar