Populär Hearthstone-profil upptäcker en sekt dedikerad att förstöra för honom

Robot
Populär Hearthstone-profil upptäcker en sekt dedikerad att förstöra för honom

Trots kritik – foliehatten var berättigad!

#Hearthstone, #streamers


Medlem

Kan ju undra vad det är för individer som håller på med sånt här, hur ser deras liv ut liksom...

Medlem

Det är inte fusk förrän det upptäcks.

Medlem

Så gjorde jag typ fast med hjälp av en schackdator (där jag spelade motståndarens drag mot datorn och själv spelade datorns drag mot min motståndare) när jag spelade på internet för femton tjugo år sedan. Det var kul ungefär två kvällar.

Medlem

Helt sjukt. Snacka om snorungar med inget liv eller ett par riktigt sorgliga jävlar.

Värsta jag träffat på hittills är någon random öststatskille när jag och en kompis lirade hots. Vi slaktade fiende laget totalt. Sen efter matchen så får vi en request to join party av någon främling. Vi var osäkra på vem det var och trodde först det var en som var på vårat lag.

Visade sig att han var på fiendelaget som blev riktigt slaktade... Han ägnade 25-30 min av sitt liv bara för att jävlas och var så butthurt av föregående match. Han feedade. Pushade själv och feedade utav helvete. Allt för att vi skulle förlora matchen. Vilket vi gjorde. Det är det sjukaste jag varit med om. En livslevande psykopat. Fick kalla kårar av det där. Helt mållös hur man kan vara så dedikerad på att jävlas.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Svårt att känna sympati, drygare människa får man leta efter.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Svårt att känna sympati, drygare människa får man leta efter.

Dryg eller ej, detsamma kan man nog säga om personerna som får för sig att göra något sånt. Att de ens orkar.

Medlem

Väljer man att öppet visa sitt spelande till allmänheten i realtid så får man räkna med att det kommer slå mot en i form av "sniping" och "ghosting".

Öppnar man dörren för svinen så kommer de komma in..

Skribent
Skrivet av Remus:

Han ägnade 25-30 min av sitt liv bara för att jävlas och var så butthurt av föregående match. Han feedade. Pushade själv och feedade utav helvete. Allt för att vi skulle förlora matchen. Vilket vi gjorde. Det är det sjukaste jag varit med om. En livslevande psykopat. Fick kalla kårar av det där. Helt mållös hur man kan vara så dedikerad på att jävlas.

Haha! Dessa människor alltså...


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Väljer man att öppet visa sitt spelande till allmänheten i realtid så får man räkna med att det kommer slå mot en i form av "sniping" och "ghosting".

Öppnar man dörren för svinen så kommer de komma in..

Streamar man online får man ändå förvänta sig att en hel guild skapas för att jävlas med en varje gång man spelar..
Öh..va?

Releasehästryttare
Skrivet av kaealy:

Kan ju undra vad det är för individer som håller på med sånt här, hur ser deras liv ut liksom...

Medlem

Sekt? Så nu har fz.se börjat skriva skvallerblaske topics? Trodde inte jag skulle se den dagen

Avstängd
Skrivet av Dralle:

Sekt? Så nu har fz.se börjat skriva skvallerblaske topics? Trodde inte jag skulle se den dagen

Haha, håller med, med tanke på att om du
går ut ur en "sekt" så brukar du bli förföljd.

Har svårt att se att alla snipers vänder sig
mot en som inte orkar med att trolla längre.

Men ordet sekt är kort och känsloladdat så förstår
ändå ordvalet. Trollgrupp, trollguild eller något
liknande hade däremot varit mer korrekt uttryckt.

Medlem

Bara jag som tycker det är lite roligt att folk gått ihop för att göra detta. Pubertalt men ändå lite kul☺

Medlem

@aholman: Instämmer! Kripp ska bara ha det

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Väljer man att öppet visa sitt spelande till allmänheten i realtid så får man räkna med att det kommer slå mot en i form av "sniping" och "ghosting".

Öppnar man dörren för svinen så kommer de komma in..

Precis så är det. Välj valfri streamer som är populär på Twitch, så är det stream snipers som kommer att dyka upp med jämna mellanrum. Vissa är mer ihärdiga än andra. Quin69 kan inte levela i WoW utan att samma personer stream snipar honom t.ex.

Medlem
Skrivet av aholman:

Bara jag som tycker det är lite roligt att folk gått ihop för att göra detta. Pubertalt men ändå lite kul☺

Förstår inte vad det är så himla kul med att förstöra för en person. Speciellt inte när folk hänger på hans Twitch tack vare att han är en duktig spelare och hans tittare får se honom få stryk oftare och oftare eftersom det finns individer som "stackar" kortlekar mot honom. Kan ju bidra till att han förlorar tittar, vilket är hans levebröd.

Så förstår inte hur det är kul på något sätt.

Medlem
Skrivet av nollgrader:

Precis så är det. Välj valfri streamer som är populär på Twitch, så är det stream snipers som kommer att dyka upp med jämna mellanrum. Vissa är mer ihärdiga än andra. Quin69 kan inte levela i WoW utan att samma personer stream snipar honom t.ex.

Antar att du inte kollade på videon? Kripp säger själv att han förstår att folk kommer att snipa till och från, men detta är på en helt annan nivå.

Medlem

Ja de verkar vara mycket om Stream sniping nu. Min kommentar är mer generell om steam sniping.

Läste också om en kille som blev bannad i PUBG på grund av stream sniping vilket jag tycker PUBG har ingen rätt att lägga sig i. Jag tycker Blizzard uttryckte sig ganska bra på denna punkt i Starcraft 2.
Blizzard har redan 2012 sagt att Stream Sniping (att använda information som motspelar ger dig emot dom) är inte emot fair play. De som att klaga att motståndare laget i fotboll studerar video av gamla matcher. och vet hur du kommer att regera och troligtvis spela. Tror detta är mer vanligt i fps spel och där kan ju den som kör streamen göra mycket att förhindra.
Känns bara att de blivit nu ett sätt för streamers att skylla ifrån sig när de går dåligt och använda deras position att få sina följare att mass rapportera mobba eller förfölja någon spelar på grund av detta.

Men tycker fortfarande att streamers får finna sig att dom är som stjärnor i världen där paparazzis jagar dom eller fans som försöker få en glimt i rampljuset.

Medlem

Pillanäs-strimmer

Avstängd
Skrivet av Remus:

Helt sjukt. Snacka om snorungar med inget liv eller ett par riktigt sorgliga jävlar.

Värsta jag träffat på hittills är någon random öststatskille när jag och en kompis lirade hots. Vi slaktade fiende laget totalt. Sen efter matchen så får vi en request to join party av någon främling. Vi var osäkra på vem det var och trodde först det var en som var på vårat lag.

Visade sig att han var på fiendelaget som blev riktigt slaktade... Han ägnade 25-30 min av sitt liv bara för att jävlas och var så butthurt av föregående match. Han feedade. Pushade själv och feedade utav helvete. Allt för att vi skulle förlora matchen. Vilket vi gjorde. Det är det sjukaste jag varit med om. En livslevande psykopat. Fick kalla kårar av det där. Helt mållös hur man kan vara så dedikerad på att jävlas.

Om det är det sjukaste du varit med om har du levt ett väldigt händelselöst liv.

Medlem
Skrivet av Remus:

Helt sjukt. Snacka om snorungar med inget liv eller ett par riktigt sorgliga jävlar.

Värsta jag träffat på hittills är någon random öststatskille när jag och en kompis lirade hots. Vi slaktade fiende laget totalt. Sen efter matchen så får vi en request to join party av någon främling. Vi var osäkra på vem det var och trodde först det var en som var på vårat lag.

Visade sig att han var på fiendelaget som blev riktigt slaktade... Han ägnade 25-30 min av sitt liv bara för att jävlas och var så butthurt av föregående match. Han feedade. Pushade själv och feedade utav helvete. Allt för att vi skulle förlora matchen. Vilket vi gjorde. Det är det sjukaste jag varit med om. En livslevande psykopat. Fick kalla kårar av det där. Helt mållös hur man kan vara så dedikerad på att jävlas.

En liten tröst kanske är att hans liv förmodligen är, eller det är i alla fall hans upplevelse, riktigt skit. Och så länge han försöker projicera sin skit på andra människor så kommer han inte komma längre utan bara fastna hårdare i den mentala sumpmark han befinner sig i. Det är lite karmalikt faktiskt..

Medlem

Aj då, sök ett jobb istället då och lägg ner Heartstone.

Medlem

han och hans* följare

MEG
Medlem

Tråkigt när folk ska sabotera/förstöra.


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar