Destiny 2 på PC kommer blockera många populära tredjepartprogram

Medlem
Skrivet av Quelor:

Låt oss klargöra lite saker här, många är ute och cyklar;

De låter inte 3dje-part program injicera kod i deras spel vilket resulterar i att många program inte kommer funka i fullscreen, samtidigt som det blir toksvårt att fuska på ett enkelt sätt.

Kör du spelet i boarderless window så fungerar alla program då de inte behöver injicera något till spelet, de kan helt enkelt visa / spela in det som ska via ett lager ovanför spelet.
Se det som att kalkylera med bakplåtspapper kontra vanlig tjock brun kartong.

Låter som helt onödiga saker, och som dessutom kan blockera en del bra appar. Inget kommer stoppa fuskprogram oavsett. Det enda som fungerar är att analysera mönsterdata för ett onlinespel och när man får träffar detaljstudera misstänkta fuskare och sen blocka dem när analysen är säker.

Så här kommer det fungera i Destiny 2 på PC.
* Spelet säljer massor och får en stor following: Fuskare kommer stoppas i större grad, det finns ett större intresse av att hålla spelet rent. Se Blizzard t.ex.
* Spelet säljer inte så bra. De kommer skita i att stoppa fuskare på PC, eftersom det ändå inte drar in några pengar.

Medlem
Skrivet av Buio:

Låter som helt onödiga saker, och som dessutom kan blockera en del bra appar. Inget kommer stoppa fuskprogram oavsett. Det enda som fungerar är att analysera mönsterdata för ett onlinespel och när man får träffar detaljstudera misstänkta fuskare och sen blocka dem när analysen är säker.

Så här kommer det fungera i Destiny 2 på PC.
* Spelet säljer massor och får en stor following: Fuskare kommer stoppas i större grad, det finns ett större intresse av att hålla spelet rent. Se Blizzard t.ex.
* Spelet säljer inte så bra. De kommer skita i att stoppa fuskare på PC, eftersom det ändå inte drar in några pengar.

Håller ej med, med detta system kan de enkelt banna folk direkt om något manipulerar spelet via kod. Inte behöva ta hänsyn till om det är inom "ok" gränser(discord/obs etc). Blir tokenkelt att stoppa större delen av fusk.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Spelar inte på PC. Är bara här för att hämta lite salt till mina popcorn!

Medlem

Haha.

För att utveckla mitt instinktiva skratt, så måste jag bara hänvisa till hur det här känns som att skjuta sig själv i foten. Visst kanske det förhindrar fusksoftware i ett par fall men det påverkar ju ändå en stor mängd vanliga spelare.

Gen
Medlem
Skrivet av Quelor:

Det återstår väl att se, men om MSI AB använder sig av kod som injiceras så är det kört.
Det finns dock gott om andra lösningar om man vill se sin fps.

Dessvärre är jag inte bevandrad i de tekniska aspekterna av programmet men som jämförelse kan jag säga att BF1 samt Overwatch tillåter MSI AB. Faktum är att 95% av alla spel därute tillåter programmet och de sista 5% tillåter det inte pga tekniska aspekter eller annat.

Gott om andra lösningar? Vilka tänker du på förutom EVGA/MSI?

Medlem

Amen herregud, ska det är väl inte hela världen men va fasiken är det före resonemang. Vi gör det för att minska fuskandet men om du kör det i Windowed så är det lungt?? Låter mer som att dem vill tvinga en in i "konsol begränsningarna" fast det är till PC...

12
Skriv svar