Räkna med att betala över 4000 kronor för en kjol i Battlegrounds

Robot
Räkna med att betala över 4000 kronor för en kjol i Battlegrounds

Får Oblivions horse-armor att låta som ett kap.

#battlegrounds, #dlc, #steam


KoP
Medlem

Vilket skämt. 0.o

Medlem

Skrämmande och att folk sedan även betalar för det är nästan ännu mer skrämmande.
Hade hoppats på att PUBG skulle slippa detta men tyvärr så det ju pengar som styr, som vanligt.

Men jag personligen är lite som under CSGO-tiden, att jag inte bryr mig om hur saker och ting ser ut utan vill istället bara vinna
More chicken dinner please...


signatur
Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Skrämmande och att folk sedan även betalar för det är nästan ännu mer skrämmande.
Hade hoppats på att PUBG skulle slippa detta men tyvärr så det ju pengar som styr, som vanligt.

Men jag personligen är lite som under CSGO-tiden, att jag inte bryr mig om hur saker och ting ser ut utan vill istället bara vinna
More chicken dinner please...

Precis, dessa dumma människors förlust.

Medlem

Även om jag har lagt ett fyrsiffrigt belopp på pixlar över en lång tids spelande så skulle jag aldrig få för mig att lägga 7700 kr på en kostym i ett spel bara sådär. Då lägger jag hellre pengarna på en riktig kostym.

Medlem

Jag köpte detta spelet och ångrar mig. Detta spelet är roligt i 3 timmar sedan tröttnar man. Speciellt med penga giriga utvecklare.

Medlem

@s3ng: Fast så länge det bara är utseende och inte prestanda tycker inte jag det är något problem.

Medlem

Ja jo tjena...

Medlem

Folk kan få köpa och spendera hur mkt pengar de vill. Så skjuter jag dom in-game och snor det jag gillar.

Medlem

@EpicGoblin:

Det är ju endast kosmetiskt så känns mest som du vill ha något att gnälla på för att du inte gillar eller är trött på spelet.

Har själv 50h plus och längesen man haft så kul med core-gameplayet i ett mp-spel. Överbevisar alla AAA studios som har sådan sjuklig fokus på insta gratification, stats och rankup att de inte måste vara det mest centrala eller ens finnas.

Quake-konnässsör

Sålde någon jacka i PUBG för 40 - 50 dollar, konstigt att folk betalar för sånt. Men inte för att jag klagar, var inte schalen värd något runt 400 dollar förut?

Medlem

Fattar ej hur folk bryr sig så mycket? Det är kosmetiskt. Kan säga att folk spenderar bra mycket mer pengar än 4000 på andra spel, ta bara Dota och CS där folk spenderar tiotusentals kronor på kosmetiskt skit. Vem bryr sig så länge folk är glada med sitt virtuella liv?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zauii89:

@EpicGoblin:

Det är ju endast kosmetiskt så känns mest som du vill ha något att gnälla på för att du inte gillar eller är trött på spelet.

Har själv 50h plus och längesen man haft så kul med core-gameplayet i ett mp-spel. Överbevisar alla AAA studios som har sådan sjuklig fokus på insta gratification, stats och rankup att de inte måste vara det mest centrala eller ens finnas.

Håller med. Uppe i 100h+ nu, och då har jag ändå inte ens gillat några av föregångarna i genren. Avfärdade PUBG som ointressant också ända tills jag testade det hos en kompis.

Ser fram emot nya kartor och utrustning, är väl det som är det man saknar mest just nu (samt buggfixar, då).

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Jag köpte detta spelet och ångrar mig. Detta spelet är roligt i 3 timmar sedan tröttnar man. Speciellt med penga giriga utvecklare.

Haha, kom igen. Det är till fördel för varenda spelare att företaget ges möjlighet att införskaffa resurser till vidareutveckling - du behöver ju trots allt inte köpa ett skit utöver spelet i sig och kommer på grund av andras skinshunger få content-patches, gratis! Hur är det pengagirighet? Tror du att det är gratis att vidareutveckla spel efter release eller tycker du också att man ska sluta släppa patches post release kanske? Överväg ordvalen nästa gång, det här är fan inte girighet, tänk lite.

Medlem
Skrivet av zauii89:

@EpicGoblin:

Det är ju endast kosmetiskt så känns mest som du vill ha något att gnälla på för att du inte gillar eller är trött på spelet.

Har själv 50h plus och längesen man haft så kul med core-gameplayet i ett mp-spel. Överbevisar alla AAA studios som har sådan sjuklig fokus på insta gratification, stats och rankup att de inte måste vara det mest centrala eller ens finnas.

Detta sättet med nycklar är bara girighet. Jag gillar det inte i cs och jag gillar det inte i detta. Jag tycker att spelet inte är värt pengarna, detta är ett spel som de borde max ta 100kr för.

Medlem
Skrivet av Magi:

Haha, kom igen. Det är till fördel för varenda spelare att företaget ges möjlighet att införskaffa resurser till vidareutveckling - du behöver ju trots allt inte köpa ett skit utöver spelet i sig och kommer på grund av andras skinshunger få content-patches, gratis! Hur är det pengagirighet? Tror du att det är gratis att vidareutveckla spel efter release eller tycker du också att man ska sluta släppa patches post release kanske? Överväg ordvalen nästa gång, det här är fan inte girighet, tänk lite.

De ta pengar för spelet, för kunna utveckla spelet vidare. Tänk lite

Medlem

Vad är det här för spel. Det dyker upp många GIFar på min Reddit hela tiden. Det verkar ganska skoj.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Jag köpte detta spelet och ångrar mig. Detta spelet är roligt i 3 timmar sedan tröttnar man. Speciellt med penga giriga utvecklare.

Så om spelet hade varit helt gratis och utan några mikrotransaktioner hade du tyckt att det var roligt i mer än 3 timmar? Fattar inte riktigt vad du menar...


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Tur att jag alltid springer naken i det här spelet. Kunde inte bry mig mindre om det kosmetiska skräpet. Man kommer ju ändå täcka över det med skyddsväst, vapen och ryggsäck, minst, ändå...

Det komiska är att spelet kostar nu typ 300kr och tog något år att göra.
Kjolen tog kanske en dag att göra, och kostar 4000kr


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Dom är inte lika dyra som skeppen i star citizen i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Magi:

Haha, kom igen. Det är till fördel för varenda spelare att företaget ges möjlighet att införskaffa resurser till vidareutveckling - du behöver ju trots allt inte köpa ett skit utöver spelet i sig och kommer på grund av andras skinshunger få content-patches, gratis! Hur är det pengagirighet? Tror du att det är gratis att vidareutveckla spel efter release eller tycker du också att man ska sluta släppa patches post release kanske? Överväg ordvalen nästa gång, det här är fan inte girighet, tänk lite.

Få se nu,
ett spel i EA som har en bana och har sålt 6.000.000 * 300 kronor låt oss säga 1.500 miljoner kronor kanske 1 miljard plus och med Xbox X version i antågande tror jag nog de nu kunde hållit vad de först lovade utan större ekonomiska problem

Det jag gillar minst är väl hintar om att alla "lådor" ska kosta efter EA (se länken nedan), samt hur de kör ordvrängeri för försäljningen av denna event, som ingen bett om såvitt jag kan se.

Låter bra, 1 låda köper du nycklar till och hela två! lådor kan man köpa för spelvalutan, men två lådor är endast två kit (rätt fula), och den ena lådan du nu skall betala för innehåller 5! kit, och som jag förstod var uppdelade, så några $2,5 för att få ihop ett set lär det väl inte kosta utan betydligt mer.

Vill man nu testa systemet så går det väl att göra med första patchen efter släpp?

En rätt bra artikel nedan i ämnet "brustna/svikna drömmar, eller drömmar numera något stötta i kanten"

PlayerUnknown's Battlegrounds fans feel ripped off by new key and crate system,
http://www.eurogamer.net/articles/2017-07-27-playerunknowns-b...

Men den enda banan är ändå väl värd priset, och det verkar som man får behålla vad man skrapat ihop redan så naken slipper jag vara efter EA

PUBG visar också att det finns en fet PC spelarbas att nå med rätt spel och rätt attityd när det gäller antifusk, något en del bolag borde ta lärdom av.

-cb99

Edit in,
Mer text.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Mikrotransaktioner var ju något som inte skulle komma förrän efter det att spelet lämnat EA, så detta var ett jävligt svinigt drag av utvecklarna. Det är ju knappast så att det är brist på pengar med tanke på hur bra det har sålt, utan det här är 100% girighet och en utvecklare som inte går att lita ett dugg på i fortsättningen.

Medlem

4000 för en outfit i ett spel är normalt om man jämför med många andra spel idag.
sorglig utveckling men ingen nyhet

Medlem

spelar ingen roll personligen för mig hur bra spelet är, detta ska inte tolereras.

Medlem

Det sorgliga är att folk gnäller på andra människors beslut om att lägga pengar på kosmetiskt trams. Pinsamt.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Dom är inte lika dyra som skeppen i star citizen i alla fall.

Detta hör inte hit, då det är helt olika saker.

Medlem

FZ användare klagar mer än folk på Reddit, trodde inte det var möjligt.. Känns som att så fort något blir populärt måste flera kommer på en anledning till varför det inte borde vara populärt.

Pubg är helt enkelt ett bra spel, med devs som faktiskt bryr sig och uppdaterar spelet oftare än de flesta. Att cosmetics finns påverkar väl inte din eller andras njutning av spelet?

Medlem
Skrivet av adde111:

Pubg är helt enkelt ett bra spel, med devs som faktiskt bryr

Nog det roligaste jag läst på länge. Mjo kanske om du är en streamer bryr dem sig.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Detta hör inte hit, då det är helt olika saker.

Båda är mikrotransaktioner....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Båda är mikrotransaktioner....

Men ena är rent kosmetiskt medans det andra ger dig en fördel över andra spelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar