Söker ett bra Svenskt Spel-community!

Medlem
Söker ett bra Svenskt Spel-community!

Tjena jag är ny här och hittade inget intro forum/om hemsidan tråd, så tänkte hålla detta relativt kort och koncist. Hänger mest på sidor som är skrivna på Engelska (är en trogen destructoid läsare och avgudar deras community och editors) men saknar ett Svenskt community där inte 8 timmar tid skiljer en åt. Har jag hittat något lika "skruvat" och roligt som destructoid där folk är öppensinnade och sköna eller skall jag fortsätta söka?

Medlem

Bror väll på? man hittar rätt vrickade och väldigt sköna läsningar här i både forumen såväl som nyheter skriva av FZ:a själv, dock finns det irriterande och korkade trådar/nyheter också. bror på vad man gillar antar jag

http://www.fz.se/artiklar/artikel/20110312/en-medelsvenssons-...
Skriven av FZ:as Johan Martinsson, en utav de bättre läsningarna i min mening. Dock tror jag den kräver att man har spelat början av spelet för att den ska ge lika mycket.


signatur

Rwa?

Tja, TiT sätter helt klart färg på sajten.

Medlem

Duger inte FZ?

Skrivet av Fargo:

Duger inte FZ?

He vill read a websajt that is på English...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om vi ska snacka svenska spelsidor är väl FZ den bästa, vad finns mer? Loading.se?

Personligen tycker ju jag att det finns ett antal engelska sidor som är markant bättre, kotaku.com, 1up.com, rockpapershotgun.com, computerandvideogames.com.

Kommer FZs redaktörer dra in mig i en mörk gränd och mörda mig nu...?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Kommer FZs redaktörer dra in mig i en mörk gränd och mörda mig nu...?

Nä men.. Hehe

Annars finns ju den röriga sidan "Gamereactor"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Annars finns ju den röriga sidan "Gamereactor"...

Usch ja. Där hänger kidsen som tycker att Modern Warfare 2 och halo-serien är det bästa spel som gjorts...


signatur

Imperator

Skrivet av Reize:
Skrivet av walter_iego:

Annars finns ju den röriga sidan "Gamereactor"...

Usch ja. Där hänger kidsen som tycker att Modern Warfare 2 och halo-serien är det bästa spel som gjorts...

De får gärna tycka vad de vill, men deras hemsida ser ut som ett A4-papper med klotter, rörigt är ordet, och att sedan hela tiden kalla sig själv för "Sveriges största", rimmar dåligt och är ej självkritiskt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Reize:
Skrivet av walter_iego:

Annars finns ju den röriga sidan "Gamereactor"...

Usch ja. Där hänger kidsen som tycker att Modern Warfare 2 och halo-serien är det bästa spel som gjorts...

De får gärna tycka vad de vill, men deras hemsida ser ut som ett A4-papper med klotter, rörigt är ordet, och att sedan hela tiden kalla sig själv för "Sveriges största", rimmar dåligt och är ej självkritiskt.

Jag känner igen "Sveriges största"... kanske från en kvällstidning?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Reize:

Om vi ska snacka svenska spelsidor är väl FZ den bästa, vad finns mer? Loading.se?

Personligen tycker ju jag att det finns ett antal engelska sidor som är markant bättre, kotaku.com, 1up.com, rockpapershotgun.com, computerandvideogames.com.

Kommer FZs redaktörer dra in mig i en mörk gränd och mörda mig nu...?

Inte då. Kotaku läser jag själv dagligen. Tycker personligen att vi har bättre nyheter men de har lite mer "udda" inslag. 1Up tycker jag blivit för mycket Gamespot.


signatur

Gamespot var kul en gång i tiden, men Gud nåde den som skriver nedlåtande om Half-Life, då får man en varning...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Reize:

Om vi ska snacka svenska spelsidor är väl FZ den bästa, vad finns mer? Loading.se?

Personligen tycker ju jag att det finns ett antal engelska sidor som är markant bättre, kotaku.com, 1up.com, rockpapershotgun.com, computerandvideogames.com.

Kommer FZs redaktörer dra in mig i en mörk gränd och mörda mig nu...?

Inte då. Kotaku läser jag själv dagligen. Tycker personligen att vi har bättre nyheter men de har lite mer "udda" inslag. 1Up tycker jag blivit för mycket Gamespot.

Och rockpapershotgun skriver färre fast större artiklar än FZ. Men helt ärligt, FZ är den mest användarvänliga spelsida jag känner till. Mycket smidiga medlemsfunktioner gör FZ till min favorit när det gäller COMMUNITY i alla fall. Men vi kan kanske alla enas om att en väl balanserad dos av några olika sidor är helt ok *försöker desperat blidka de allsmäktiga FZ-moddarna*


signatur

Imperator

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Reize:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Reize:

Om vi ska snacka svenska spelsidor är väl FZ den bästa, vad finns mer? Loading.se?

Personligen tycker ju jag att det finns ett antal engelska sidor som är markant bättre, kotaku.com, 1up.com, rockpapershotgun.com, computerandvideogames.com.

Kommer FZs redaktörer dra in mig i en mörk gränd och mörda mig nu...?

Inte då. Kotaku läser jag själv dagligen. Tycker personligen att vi har bättre nyheter men de har lite mer "udda" inslag. 1Up tycker jag blivit för mycket Gamespot.

Och rockpapershotgun skriver färre fast större artiklar än FZ. Men helt ärligt, FZ är den mest användarvänliga spelsida jag känner till. Mycket smidiga medlemsfunktioner gör FZ till min favorit när det gäller COMMUNITY i alla fall. Men vi kan kanske alla enas om att en väl balanserad dos av några olika sidor är helt ok *försöker desperat blidka de allsmäktiga FZ-moddarna*

^^


signatur

"If you give love, you receive love..."

Snabbköpskassörskan på Coop i Nybro...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

@Sebastian:
"Tja, TiT sätter helt klart färg på sajten." Ja Eddie Murphy Red Leather Pants rött.

@Calle:
"Inte då. Kotaku läser jag själv dagligen. Tycker personligen att vi har bättre nyheter men de har lite mer "udda" inslag."
Så länge FZ inte börjar rapportera om överdrivet sexuella Cosplay nyheter som om det vore accepterat vardagsmat, eller "Pay 1000Yen to fondle Idol breasts live on tv.
Om Ni nu börjar med det, så är det jag som säger Tack och Adjö.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Annars finns ju den röriga sidan "Gamereactor"...

Um... nä. Ge honom inte ens det alternativet. Uppblåsta redaktörer som tror att dem är guds gåva till kidsen, trogna anhängare består av 12-17 åringar som avgudar Petter och läser hans blogg dagligen om båtskor och klockor, Jonas mäki som är självutnämnd marknadsexpert och kan sia om exakt hur det går för alla spelföretag, grafikkåta skribenter som ger toppbetyg till spel för att dem ser bra ut, Cod och Halo fanboys hela bunten.

Stanna på FZ, bästa svenska communityn utan tvekan.


signatur

"High life on low budget"

Skrivet av bent toe:
Skrivet av walter_iego:

Annars finns ju den röriga sidan "Gamereactor"...

Um... nä. Ge honom inte ens det alternativet. Uppblåsta redaktörer som tror att dem är guds gåva till kidsen, trogna anhängare består av 12-17 åringar som avgudar Petter och läser hans blogg dagligen om båtskor och klockor, Jonas mäki som är självutnämnd marknadsexpert och kan sia om exakt hur det går för alla spelföretag, grafikkåta skribenter som ger toppbetyg till spel för att dem ser bra ut, Cod och Halo fanboys hela bunten.

Stanna på FZ, bästa svenska communityn utan tvekan.

Jag håller med i allt du skriver, och den s.k. "tidningen" är inget att tala om, den är "störst" bara pga. att den delas ut gratis på alla håll och kanter. Nej, jag stannar "hemma" på FZ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Redaktör
Skrivet av Reize:

Om vi ska snacka svenska spelsidor är väl FZ den bästa, vad finns mer? Loading.se?

Personligen tycker ju jag att det finns ett antal engelska sidor som är markant bättre, kotaku.com, 1up.com, rockpapershotgun.com, computerandvideogames.com.

Kommer FZs redaktörer dra in mig i en mörk gränd och mörda mig nu...?

Ja, jag är rädd för det. Men vi väntar ett tag tills du sänkt garden.


signatur
Medlem

Haha jag kan tänka mig hur FZ-redaktörerna sitter och riktigt njuter av denna tråden ;D


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Usch ja. Där hänger kidsen som tycker att Modern Warfare 2 och halo-serien är det bästa spel som gjorts...

Nej, det är alla möjliga spel på gamereactor. De har allt ifrån nischespel som Dynasty warriors 9 till märkliga indiespel. Jag tycker att fz och gamereactor komplementerar varandra väl. Fz har helt klart bättre webbdesign som hjälper ögat, mer kärlek bakom artiklarna, men det är ett visst scope på spel, typ kvalitetsspel medan gamereactor tar alla möjliga spel... exempelvis free-to-plays, clickers etc.

Om man bara följer Fz riskerar man därför att helt gå miste om några spel, exempelvis mindre kända japanska spelserier, tokiga mmorpgs osv. Det är bättre, mognare community på Fz.

1
Skriv svar