Battlegrounds hade fler samtida spelare än Counter-Strike: Global Offensive i helgen

Robot
Battlegrounds hade fler samtida spelare än Counter-Strike: Global Offensive i helgen

Spelet fortsätter att öka i popularitet.

#battlegrounds, #counter-strike, #steam


Medlem

Hmm, har inte testat än. Hur lång tid varar en genomsnittsmatch?

Gen
Medlem

Hur är prestandan?

Avstängd

Allt annat vore skam med tanke på all den reklam som ni gör för spelet. Skillnaden i % till andra spelet utgör nog fz:s läsare.

Medlem

@Tune: Vågar säga att det skiljer sig beroende på om du spelar solo, duo eller squad. Det blir olika typer av strategier beroende på vad du spelar. Men runt 30-50 minuter sådär i en handsvepning.


signatur

Niet.

Medlem

Med tanke på att spelet endast släpptes för några månader sen, har sålt vansinnigt bra, är ett early access som konstant uppdateras och helt uppenbart är den nya flugan i PC-världen så är det väl kanske inte jättekonstigt att FZ skriver mycket om det?

Medlem

@xtrem11: Skulle inte kalla det reklam, men mer typ nyhetsbevakning. Det är ju omåttligt populärt just nu. Tror FZ skulle skrivit lika mycket om CS.

Nu förtiden så släpps ju spelen innan dom är klara, såkallat Early Access. Då blir ju också bevakning längre fram till det officiella släppet.


signatur

Niet.

Skrivet av Tune:

Hmm, har inte testat än. Hur lång tid varar en genomsnittsmatch?

Kolla in spelet på twitch.tv eller gameplay på youtube. Jag skulle säga 20-30 min beroende hur långt man tar sig.

Skrivet av Gen:

Hur är prestandan?

Det funkar kanon. Servrarna fick sig en omgång iom nya patchen men utvecklarna ordnade problemet.
Jag kör 6700k och 1070 OC Strix vilket ger mig en härlig spelupplevelse!

Medlem

Mitt mest spelade spel på Steam är Red Orchestra 2. Tror jag såg fyra tusen samtida spelare en gång men jag är inte säker...

Medlem
Skrivet av Theade:

@xtrem11: Skulle inte kalla det reklam, men mer typ nyhetsbevakning. Det är ju omåttligt populärt just nu. Tror FZ skulle skrivit lika mycket om CS.

Nu förtiden så släpps ju spelen innan dom är klara, såkallat Early Access. Då blir ju också bevakning längre fram till det officiella släppet.

Jo sitter man och campar i ett hus och gömmer sig hela gamet.

Så visst kan det ta 30 min varje game men avarage per game är långt ifrån 30 min, vill du döda jaga folk och ligger på en avarage kd ratio på 10 per game så är dina game oftast 10 min långa innan du dör, du vinner inte många utav dessa games dock.

Då detta spelet är väldigt campar vänligt med third person och hur dåligt vapen system är i vissa lägen just nu, dock är det betydligt mycket bättre än h1z1 med det sagt

Medlem

@Gen: Inte helt 100. Men eftersom det kommer en stor patch varje månad märker man absolut skillnad, vilket jag tycker är helt acceptabelt. Det är ju i ea. Men helt klart spelbart.


signatur

Niet.

Avstängd

@Theade: Det vore intressant om fz kunde "bevaka" ett annat spel lika fanatisk i experiment syfte för se om spelets popularitet ökar något.

Medlem

@FuzioN: Har du spelat spelet i fråga?
Grejen är att man kan inte sitta och campa en hel match.


signatur

Niet.

Medlem

@xtrem11: Nja det tror jag inte. Jämför man FZs läsare med tex. Polygon eller någon liknande stor internationell sida så står nog dom för ett mycket kraftigare inflytande.


signatur

Niet.

Medlem

@xtrem11: Fanatiskt är inte rätt ord. Tanken med att FZ har olika skribenter är ju stt försöka täcka in så många spel som möjligt. Vissa skribenter fokuserar på MMORPG, andra på FPS osv. Vissa av dom tycker om ett spel och har extra koll på det.

Vi ska väl uppmuntra till mer sådant? Då får ju vi som läsare mer information och recensioner om massa olika spel. Och VALMÖJLIGHETER. Vi kan alltså välja att läsa nyheter om olika spel.


signatur

Niet.

Medlem

@xtrem11 Så FZ skall ignorera nyheter från ett spel bara för att du tycker att det räcker? Utvecklarna är bra på att meddela och informera samt att kanske många från FZ:s Community tipsar. Det skulle liksom bli fel om de då valde att ignorera detta. Det är ju deras uppgift att rapportera.

I mina ögon skulle det vara tjänstefel att inte berätta, speciellt då spelet är så pass populärt som det är.

Avstängd

@Theade: Nu vill jag inte låta fientligt till fz eller Battlegrounds men du har väl inte missat när fz spelade nämnda spel och la videorna upp på sidan? Fanatisk är rätt ord men frågan är om det är rätt beteende för en sida som fz.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xtrem11:

@Theade: Det vore intressant om fz kunde "bevaka" ett annat spel lika fanatisk i experiment syfte för se om spelets popularitet ökar något.

Haha, jag önskar att vi hade en sådan stor impact på spelbranschen


signatur
Avstängd

@sp0de: Har jag sagt att det räcker? Jag gjorde enbart en iakttagelse.

Medlem

Uppe i 100 timmar nu, med fps only läget är det ännuroligare, när man slipper folk som sitter och kollar runt huskanter träd och stenar.
För mig liggar matcherna på avg 15-25 min beroende på hur det går vanligast top 10 me 5-15 kills.
Han har optimerat spelet riktigt bra nu tycker ja, 7600k och 1070 här runt 80-100 fps i 1440p.
Blir riktigt skoj nu när parkour systemet kommer och dom nya mapsen, ser värkligen fram imot det, första spelet på 7 år som fått mig att spela det så pass länge som jag gjort/gör. 9/10 får de av mig iallafall.

Kompisen kör också med en phenom II 1055t 6 kärnig och gtx 980 och har inge problem med lagg eller så så helt ok optimerat nu tycker jag

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Vore intressant att veta om ni har det, eller hur?

Skägg.
10 Chambers

@xtrem11: Vi gillar spel och precis som er fastnar vi ibland för särskilda titlar. Ibland händer det till och med att flera på kontoret fastnar för samma titel samtidigt (senast det hände var med Dayz, och en sväng med Unturned) och då blir det gärna att vi lunchstreamar just det.

Det är också en titel det händer väldigt mycket runt just nu, samtidigt som resten av spelbranschen ligger i sommardvala inför startskottet för spelhösten i och med Gamescom om några veckor. Samtidigt kan jag förstå att det verkar mycket för någon som inte fastnat för just Battlegrounds.


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Det är inget fel med det. Jag gillar era streamar själv, men nog blir streamen reklam för spelet också?

Medlem
Skrivet av xtrem11:

@Carl Johansson-Sundelius: Det är inget fel med det. Jag gillar era streamar själv, men nog blir streamen reklam för spelet också?

Håller jag med om och anser som självklart. Men på vilket sätt är detta inte ok?

NuZ
Testpilot

Jag tipsade ju om detta i Fredags tror jag det var och länkade även Playerunknowns twitter kommentar om det hela

Spelet är mycket bra. Lite roligt är det att H1z1 king of the kill har nu i sin kommande patch ändrat kameran, kompasen och rekyl (ja ni läste rätt, rekyl i h1z1) till exakt lika som pubg så tror de saknar BR mastermindet playerunknown på deras kontor


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sp0de:

Håller jag med om och anser som självklart. Men på vilket sätt är detta inte ok?

Till viss del kanske, men vi skulle samtidigt inte dra oss för att kritisera det. Serverlaggen förra veckan var till exempel något vi påtalade flera gånger. Om vi bara blint hyllade det och uppmanade folk att köpa det så skulle jag anse att det är reklam, vilket vi såklart inte gör.


signatur
Medlem

Med tanke på att FZ skriver om detta spel så fort en spelare som spelar detta spel fiser så tycker man ju dem också kunde rapportera lite nyhetsvärdigt om spelet.
Hur kommer sig att dem kan skriva en hel artikel om hur en random person spelar spelet med enbart pistol men totalt ignorerar saker som faktiskt är intressanta som hur utvecklarna totalt särbehandlar streamers och gör bullshit regler för dem, till och med personer som Total Biscut har gett sig in i den konversationen. Eller kanske hur utvecklarna gång på gång har ljugit för spelarna, som att dem till exempel ALDRIG skulle sälja microtransaction saker under Early Access vilket har gjort skitmånga spelare upprörda.

Men ja det skulle väl betyda att det va något negativt om PuBG och det får ni väl inte betalt av att skriva om? Mer intressant att läsa en hel artikel om hur bilarna är lite wonky.

Avstängd
Skrivet av mobmoben:

Med tanke på att FZ skriver om detta spel så fort en spelare som spelar detta spel fiser så tycker man ju dem också kunde rapportera lite nyhetsvärdigt om spelet.
Hur kommer sig att dem kan skriva en hel artikel om hur en random person spelar spelet med enbart pistol men totalt ignorerar saker som faktiskt är intressanta som hur utvecklarna totalt särbehandlar streamers och gör bullshit regler för dem, till och med personer som Total Biscut har gett sig in i den konversationen. Eller kanske hur utvecklarna gång på gång har ljugit för spelarna, som att dem till exempel ALDRIG skulle sälja microtransaction saker under Early Access vilket har gjort skitmånga spelare upprörda.

Men ja det skulle väl betyda att det va något negativt om PuBG och det får ni väl inte betalt av att skriva om? Mer intressant att läsa en hel artikel om hur bilarna är lite wonky.

Det är ändå en stor kassako och ser hellre att FZ spelar detta än t.ex farmville. Men du kanske vill se streams från det spelet?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är ändå en stor kassako och ser hellre att FZ spelar detta än t.ex farmville. Men du kanske vill se streams från det spelet?

Min poäng va om dem nu ändå skriver så mycket om detta spel hur kommer det sig dem inte rapportera om saker som jag skrev i mitt förra inlägg? jag tror ingen här har missat något om det jag skrev då det blivit en ganska stor snackis runt om på Internet, men ändå väljer FZ att totalt ignorera detta som har väldigt stort nyhetsvärde och som intresserar folk.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

som hur utvecklarna totalt särbehandlar streamers och gör bullshit regler för dem, till och med personer som Total Biscut har gett sig in i den konversationen.

Utveckla gärna detta. Vilka regler är det som gynnar streamers? (seriös fråga, jag har inte hört eller märkt av något gällande det)

Skrivet av mobmoben:

Eller kanske hur utvecklarna gång på gång har ljugit för spelarna, som att dem till exempel ALDRIG skulle sälja microtransaction saker under Early Access vilket har gjort skitmånga spelare upprörda.

Att de ändrat sig och nu säljer kosmetiska saker i early access påverkar ju inte spelarna, så jag förstår inte vad som är problemet med det.

123
Skriv svar