Vila i frid Svensk kvalitetsmusik ????-2008

Medlem
Vila i frid Svensk kvalitetsmusik ????-2008

Förvisso så skedde detta förra året, men läste det här idag ;

"Förra året nominerades Basshunter till regeringens musikexportpris med motiveringen att hans ?techno-pop? på flera sätt är ett slags motsvarighet till 50-talets rock?n?roll."
källa

Så ja, vila i frid svensk musik, det var sannerligen synd att du degenererades till sådan där skitmusik.

Vad tror ni om sveriges musikaliska framtid?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Svensk musik har varit dött länge.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Haha, jävlar vad dåligt det där lät.

Medlem
Citat:

Sedan sommarplågan ?Boten Anna? har Basshunter spridit sig likt en pandemi.

ptja, musikexportpriset.

Svensk musik lever gott och väl, gäller bara att kunna se lite längre bort än vad som spelas på rix fm och dylikt.

Medlem

du glömde p3


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

MFC
Medlem

Jag tycker det finns en grogrund för bra svensk musik.. men sedan kan jag tycka att det varit lite krystat på senare tid. Mer fokus på att "lyckas" än att få fram något bra.

Det finns för övrigt bra svenska musiker fast som det nämns så får de inget utrymme i radiokanalerna, iaf inte på rätt sändningstid.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det finns riktigt bra svensk musik men det mesta är rena skräpet (tack idol!).

Felet är främst alla ni som envisas med att köpa "absolute hits" och skivor av ronny- och ragge typ. Sluta lyssna på p3 och liknande skräp.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Det finns riktigt bra svensk musik men det mesta är rena skräpet (tack idol!).

Felet är främst alla ni som envisas med att köpa "absolute hits" och skivor av ronny- och ragge typ. Sluta lyssna på p3 och liknande skräp.

Musik i Sverige produceras i mångt och mycket med folk som köper sin kultur på statoil som målgrupp


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Finns säkert bra svensk musik, man hör den ju bara aldrig pga melodifestivalen, idol och sånt krafs. NRJ brukar spela rätt bra musik på natten, fast det är ju lite fel tid.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av CastorFiber:

Det finns riktigt bra svensk musik men det mesta är rena skräpet (tack idol!).

Felet är främst alla ni som envisas med att köpa "absolute hits" och skivor av ronny- och ragge typ. Sluta lyssna på p3 och liknande skräp.

Musik i Sverige produceras i mångt och mycket med folk som köper sin kultur på statoil som målgrupp

Precis, det är en fooken shame. Men... jag behöver inte att musiken är svensk för att gilla den. Inte alls.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det är bara In Flames som är bra svensk musik. Allt annat är bajs.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Finns mycket bra härifrån om man vågar vidga sina vyer inte snöa in på samma tråkiga jävla genre i all evighet.

Medlem

Niklas Wahlgren står och pratar om sin karriär i nyhetsmorgon i skrivande stund. Enough said.

Medlem
Skrivet av Greger:

Vad tror ni om sveriges musikaliska framtid?

Om TV-program som Idol sätter standarden för "svensk" musik ger jag inte mycket för dess framtid. Där verkar det vara en tävling i att feltolka låtar på märkligast möjliga sätt. Ju mer du wailar desto bättre kan tilläggas.

Det verkar vara inne att göra sina egna tolkningar av riktigt sköna originallåtar. När man hör fanskapen sjunga undrar man om dom hört låten innan. I mina öron blir det bara fel.

Annars bryr jag mig inte var musiken kommer ifrån, bara den är bra.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det finns hur mycket bra svensk musik som helst, att den sedan inte syns är en annan sak. Nu har jag förvisso kanske mest koll på hårdare akter.

Kan på rak hand rekommendera kvalitativa hårdrocksakter som Witchcraft, Graveyard och lite mer proggiga Abramis Brama som rentav sjunger på svenska.

Sen har vi personliga favoriterna Cult of Luna som i mitt tycke är ett av de absolut bästa livebanden inom den lite hårdare skolan. Det är alltid fullkomlig magi när de står på scenen.

Kongh och Ocean Chief från småland är två av de absolut mest lovande doom/sludge metal banden som finns just nu.

Sen så kommer det kanske mest inflytelserika dödsmetallbanden som finns från Sverige med, nämligen Entombed och Dismember. Just dödsmetall är ju något vi visat framfötterna inom och ett band som Torture Division sällar sig bland de allra finaste just nu.

Skulle våga mig på att påstå att det finns en uppsjö av riktigt bra svensk musik att tillgå för tillfället.

Inaktiv

Sverige är ju typ 2a efter USA i musiksvängar?

Opeth, Mustasch, Amon Amarth, The Haunted, Evergrey, Sonic Syndicate, Totalt Jävla Mörker, är några jag känner till och gillar.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Felet är främst alla ni som envisas med att köpa "absolute hits" och skivor av ronny- och ragge typ. Sluta lyssna på p3 och liknande skräp.

Det där kan vara det dummaste jag hört. Jag hade förstått om du kopplat samman typ rix/mix megapol/random reklamkanal med absolute och ronny och raggeskivorna, men p3?

Medlem

Ja motiveringen kanske man inte håller med men killen verkar sympatisk och många gillar musiken.

http://www.metro.se/2009/10/01/13283/jag-var-javligt-mobbad/

Önskar honom all lycka.

Medlem

Nu är det väl så här att alla tycker olika, är själv över 20 och gillar basshunter är jag en idiot för det? Knappast. Kul att det går bra för han.

Det är precis som att jag skulle säga att musiken du gillar är ren skit.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Sverige är ju typ 2a efter USA i musiksvängar?

Opeth, Mustasch, Amon Amarth, The Haunted, Evergrey, Sonic Syndicate, Totalt Jävla Mörker, är några jag känner till och gillar.

Soilwork, inte att förglömma! Men jo, du har så rätt, så rätt.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Önskar honom all lycka.

För att han exporterar skitmusik? Eller för att han har en mild form av tourettes? Eller för att han var mobbad? Eller för att han gör bra musik? Eller för att du är en sån snäll och sympatisk människa?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av lvitriol:

Sverige är ju typ 2a efter USA i musiksvängar?

Opeth, Mustasch, Amon Amarth, The Haunted, Evergrey, Sonic Syndicate, Totalt Jävla Mörker, är några jag känner till och gillar.

Soilwork, inte att förglömma! Men jo, du har så rätt, så rätt.

Måste lägga till några:
Axenstar
Dark Tranquillity
At The Gates
Dissection
Hammerfall


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Önskar honom all lycka.

För att han exporterar skitmusik? Eller för att han har en mild form av tourettes? Eller för att han var mobbad? Eller för att han gör bra musik? Eller för att du är en sån snäll och sympatisk människa?

Den lycka jag syftar på handlar väl mest att han förbättrade situation skall vara bestående.
Sedan förstår jag inte varför man klagar på just honom. Han köper väl inte sin egen musik? Klaga på konsumenterna.
Även om det kanske inte lät som att jag menade vad jag sa, om man ser till bl.a. de anledningar du nämner, så var inlägget inte menat som ett skämt bjosarn.

Medlem
Skrivet av Greger:

Förvisso så skedde detta förra året, men läste det här idag ;

"Förra året nominerades Basshunter till regeringens musikexportpris med motiveringen att hans ?techno-pop? på flera sätt är ett slags motsvarighet till 50-talets rock?n?roll."
källa

Så ja, vila i frid svensk musik, det var sannerligen synd att du degenererades till sådan där skitmusik.

Vad tror ni om sveriges musikaliska framtid?

Jag tycker inte att man ska jämföra mainstream radio musik med club musik aka Trance, techno, hands up, electro och housemusik som är något som man ska dansa till och kanske inte helt och hållet sitta och lyssna på i mp3 lurarna. Visst kan man göra det, men den musiken är just till för klubbar och dansande. Och jag avskyr basshunter;) Han fjantar till hands up/commercial trance kulturen.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Tyvärr så har vi nog den "kultur" vi förtjänar.
Hade inte folk kollat på Idol och liknande skit så hade det knappast varit som idag då vi översvämmas med skit om vad Idol-Berra hade för färg på skitranden i kalsongerna osv osv.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Men man kan ju inte smutskasta allt !? Det finns faktiskt bra musik från sverige om man bara tar sig tid att kolla runt lite. Det är som det är med allt. Det finns dåliga amerikanska filmer som tom. få svenska filmer slår i kvalité. Det jag menar är att det alltid finns dåliga saker och brister oavsett var du befinner dig i världen. Så varför klaga i överhuvudtaget ?


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Svensk musik har varit dött länge.

Herregud, vilken värld lever du i?

Jag säger bara In Flames, Hammerfall, Amon Amarth, Sonic Syndicate, Pain, Union Square, Scar Symmetry, Opeth, Mustasch, Dark Tranquillity, At The Gates, Sabaton, Slagsmålsklubben, Detektivbyrån. Listan kan göras lång!

Att svensk musik är död var det roligaste jag hört på länge. Många av de där banden har satt Sverige på karten, liksom Spotify!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Det måste vara personer med gigantiskt ego som utropar Vila i frid Svensk kvalitetsmusik,

att ens komma på tanken att just den musiken en person gillar är kvalitet och det alla andra lyssnar på är skit,
ja jisses folk har verkligen problem.
Den musik en person gillar är kvalitet för just den personen,
folk med uppblåsta huvuden ska bara dö.

Medlem
Skrivet av it is me MARIO:

Det måste vara personer med gigantiskt ego som utropar Vila i frid Svensk kvalitetsmusik,

att ens komma på tanken att just den musiken en person gillar är kvalitet och det alla andra lyssnar på är skit,
ja jisses folk har verkligen problem.
Den musik en person gillar är kvalitet för just den personen,
folk med uppblåsta huvuden ska bara dö.

Såååå.. Du gillar Basshunter alltså? O.o


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av it is me MARIO:

Det måste vara personer med gigantiskt ego som utropar Vila i frid Svensk kvalitetsmusik,

att ens komma på tanken att just den musiken en person gillar är kvalitet och det alla andra lyssnar på är skit,
ja jisses folk har verkligen problem.
Den musik en person gillar är kvalitet för just den personen,
folk med uppblåsta huvuden ska bara dö.

Såååå.. Du gillar Basshunter alltså? O.o

hehe, lol no,
gillar faktiskt Uno Svenningsson och Peter Lemarc medmera,
Peter Lemarc kan verkligen göra musik

12
Skriv svar