*Hellblade kommer ta bort dina sparfiler – om du dör för mycket

Robot
*Hellblade kommer ta bort dina sparfiler – om du dör för mycket

Intressant användning av permadöd och psykisk ohälsa.

#Hellblade-Senuas-Sacrifice


Medlem

Någon som vet var man kan köpa detta spelet fysiskt? Sett att det finns på steam, men hittar inte i nån webbutik heller?

Medlem
Inaktiv

@Hexon: de släpper endast digitalt. Finns på GOG!

Btw när kommer FZ släppa sin recension?

Medlem

Nja detta är bara störigt imo, och har lett till att jag dragit ner svårighetsgraden till easy. I övrigt är spelet snyggt, flyter på helt OK och storyn är intressant. Combat är "ok". Lite väl basic men tillfredställande iaf.

Gsync funkar dessvärre inte, och tom vsync verkar vajsing för mig.

Medlem

"Om du dör för mycket"
Undrar vart den gränsen går någonstans samt hur lätt det är att man dör.

En tanke som dök upp, tänk om det var likadant i tex Dark Souls ifall man dog för mycket xD (vilket man ju gör i det/de spelen)


signatur
Medlem

ett spel baserat på psykisk ohälsa kommer bara irritera, för ur psykisk ohälsa skapas bara mer psykisk ohälsa.

men jag vet inte, om det ens är troligt att det ens kan ge en inblick så kanske de är värt enbart för kunskapens skull om man nu är intresserad.

Skribent
Skrivet av b_bob:

ett spel baserat på psykisk ohälsa kommer bara irritera, för ur psykisk ohälsa skapas bara mer psykisk ohälsa.

Hur menar du nu?


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Såg en recension av spelet på youtube där dom nämnde att dom spelat igenom spelet på ungefär 6 timmar, så om man får börja om är det inte överdrivet mycket tid som försvinner.
Men ändå lite nervkittlande spelmekanik


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@erikcedervall: bra fråga, har lite erfarenhet av sån skit och jag ser inte nöjes värdet.
tror det skulle motsvara ungefär som att spela en människa som är rullstolsbunden.

Medlem

@b_bob:

Som t.ex. inledningen av kommande Wolfenstein?

Medlem

Kunde varit värre. Hade förväntat mig att man skulle betala för att behålla sina sparfiler.

Skrivet av Hexon:

Någon som vet var man kan köpa detta spelet fysiskt? Sett att det finns på steam, men hittar inte i nån webbutik heller?

Finns upplagt på ett antal butiker som mediamarket och cdon. Dock bara ps4 varianten (står dock inte om du får det fysiskt eller bara som en kod)

Medlem

@Ugly_Bob: ungefär, fast om de hade massa trappor som hade ännu roligare vapen bakom dom och du hade vart tvungen att kräla dig upp för dom med hjälp av att spamma hotkeys A och D varierande i 10 minuter per trappa. de hade väl vart skoj inlägg.

Medlem

@Mastermind530974:

Jo såg att en del butiker har dom som förhandsbokningar. Men för en samlare som mig så är det bara fysiskt som gäller. Jajamen ps4 i mitt fall som gäller. Ska hålla lite utkik. Tack för tipset;)

1
Skriv svar