Efter sju veckor av Steam Direct – 1000 nya spel har lanserats

Robot
Efter sju veckor av Steam Direct – 1000 nya spel har lanserats

Tre gånger så mycket spel jämfört med förra årets julimånad.

#greenlight, #steam-direct


Releasehästryttare

Har gått igenom många av spelen i explore på steam de senaste dagarna och det har i princip bara varit rena skräpet, det är bedrövligt.

Skulle säga att det blivit sämre kvalitet nu än när greenlight va default.

Sitter och kollar nu och såg detta miraklet för 19.99 euro

http://store.steampowered.com/app/674570/Bear_Football/

Frågan är om de kommer sälja mer än 5ex så de åtminstonde får tillbaks pengarna de betalat för att komma in på steam.

Skribent
Skrivet av Devan:

Har gått igenom många av spelen i explore på steam de senaste dagarna och det har i princip bara varit rena skräpet, det är bedrövligt.

Skulle säga att det blivit sämre kvalitet nu än när greenlight va default.

Frågan är om de kommer sälja mer än 5ex så de åtminstonde får tillbaks pengarna de betalat för att komma in på steam.

Lite det här jag var rädd för. Enligt Valve ska de däremot vara väl medvetna om problematiken och menar istället att deras algoritm ska sortera agnarna från vetet. Ditt exempel ska alltså inte dyka upp i konsumenternas "personliga flöde." Just hur det går till – högst oklart.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Releasehästryttare

@erikcedervall:

Steam rekommenderar alla spel som finns på plattformen oavsett vad det är för spel eller nu anime serier

Anledningen att jag blir "rekommenderad" allt skräp är för att jag har gått igenom allt som finns på steam, så folk som börjar kommer ju bli rekommenderade spel med högre kvalitet

Har just nu 17,290 Titlar satta som ej intresserad

Medlem

Är det någon som är det minsta förvånad?

Medlem

Föredrar Battle.net inte så mycket SKIT


signatur

AYY LMAO

Som sagt, rent spontant känns det som "greenlight" faktiskt var bättre.

Kanske steam borde införa någon slags "Quality Assurance" stämpel, som kunde sitta, stor & tydlig på alla spel som kom från en developer/publisher som redan utvecklat mjukvara som fått ett visst mått av erkännande, eller från de som frivilligt skickat sin produkt till en test-panel för att bedömas.

Tja, exakt hur det skulle fungera kan jag inte säga, men något liknande vore välkommet.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Föredrar Battle.net inte så mycket SKIT

Är ju ganska svårt att ha lika mycket skit när man bara har 6 spel...

Nya UI:t i battle.net verkar dock lämna plats åt många nya spel. Hoppas på Diablo IV eller Warcraft IV

Releasehästryttare
Skrivet av rosski:

Är ju ganska svårt att ha lika mycket skit när man bara har 6 spel...

Nya UI:t i battle.net verkar dock lämna plats åt många nya spel. Hoppas på Diablo IV eller Warcraft IV

De gjorde plats för destiny 2, lär kunna för köpa det på battlenet innan september är slut (gissning)

Det där är ju inte bra. Man bara urholkar hela spelbranschen när det inte finns någon vettig filtrering.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

@Devan: What a time to be alive

Medlem

Ojoj 1000 spel! Undra om det ens finns ett spel är som är halvdant. Nä tur att man slipper det där på konsolerna iallafall

Avstängd

Kan bara hålla med ovanstående postare. Steam har länge varit en plattform utan någon som helst quality control; redan under greenlight-tiden så dumpades massor av skräp på plattformen (i flera fall trots att det inte "röstats fram" av community) och samma sak med EA (early access).

Det är givetvis så att folk har olika smak och preferenser, men det finns för i helvete gränser på vad som bör släppas och inte - denna enorma mängd shovelware är så ointressant och värdelös att det överlag ger ett dåligt intryck åt steam och gör att plattformen rör sig från att vara den överlägset dominanta klienten och siten dit gamers rör sig, till att bli en enorm soptipp.

Det tragiska i allt är att det förmodligen inte kommer få ett stopp, not any time soon. Jag vet personligen folk som köper ALLT som släpps - oavsett vad det är. De har aldrig några tankar på att spela det, utan "samlar" (läs:hoardar) allt möjligt skräp för att få en högre siffra på sin profil och därmed högre level, har flera vänner på steam som har 10.000+ spel.

Ja, en helt otroligt efterbliven sak att göra, men tydligen något som en del väljer att slösa pengar på. Med tanke på att distributionskostnaden är mer eller mindre noll så har de inget att förlora, Valve dvs, de kan tillåta skräp på plattformen, de FÖRLORAR iaf inte pengar, utan ser en liten profit (som antagligen blir rätt så hög när man räknar in de tusentals titlar på steam som egentligen är så dålig att de inte hade tillåtits på Miniclip.com á 2005.)

Det är dags att inför kvalitetskontroll på steam och rensa bort mängder av det skräp som ligger ute för försäljning.

/rant

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Kan bara hålla med ovanstående postare. Steam har länge varit en plattform utan någon som helst quality control; redan under greenlight-tiden så dumpades massor av skräp på plattformen (i flera fall trots att det inte "röstats fram" av community) och samma sak med EA (early access).

Det är givetvis så att folk har olika smak och preferenser, men det finns för i helvete gränser på vad som bör släppas och inte - denna enorma mängd shovelware är så ointressant och värdelös att det överlag ger ett dåligt intryck åt steam och gör att plattformen rör sig från att vara den överlägset dominanta klienten och siten dit gamers rör sig, till att bli en enorm soptipp.

Det tragiska i allt är att det förmodligen inte kommer få ett stopp, not any time soon. Jag vet personligen folk som köper ALLT som släpps - oavsett vad det är. De har aldrig några tankar på att spela det, utan "samlar" (läs:hoardar) allt möjligt skräp för att få en högre siffra på sin profil och därmed högre level, har flera vänner på steam som har 10.000+ spel.

Ja, en helt otroligt efterbliven sak att göra, men tydligen något som en del väljer att slösa pengar på. Med tanke på att distributionskostnaden är mer eller mindre noll så har de inget att förlora, Valve dvs, de kan tillåta skräp på plattformen, de FÖRLORAR iaf inte pengar, utan ser en liten profit (som antagligen blir rätt så hög när man räknar in de tusentals titlar på steam som egentligen är så dålig att de inte hade tillåtits på Miniclip.com á 2005.)

Det är dags att inför kvalitetskontroll på steam och rensa bort mängder av det skräp som ligger ute för försäljning.

/rant

http://www.pcgamer.com/the-obsessive-steam-collectors-who-own...

Säker på att du har FLERA vänner över 10k spel? (tja, det är ju fortfarande inte omöjligt..men artikeln får det att verka som det är rätt ovanligt)

Edit: Själv har jag 1714


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

http://www.pcgamer.com/the-obsessive-steam-collectors-who-own...

Säker på att du har FLERA vänner över 10k spel? (tja, det är ju fortfarande inte omöjligt..men artikeln får det att verka som det är rätt ovanligt)

Edit: Själv har jag 1714

Ser folk med över 10.000 lite titt som tätt, tror inte att det är så ovanligt.

Har kring 1000 spel själv på mitt steamkonto, har en 13 years of service badge så antar att jag haft mitt konto så länge. Dessutom har jag köpt varje humblebundle och montly humblebundle som har släppts, så mycket är ju därifrån.

Avstängd

@Ankh: Yes, från collectors-gruppen på Steam (som jag lämnade när jag insåg att det handlade om hoarding och inte collecting..)

Själv har jag "bara" 800 titlar, men har inte ens startat hälften av dem.

1
Skriv svar