Valve gör kortspel av Dota 2

Robot
Valve gör kortspel av Dota 2

Vi kan inte tänka oss något annat spel de skulle kunna släppa istället.

#artifact, #dota, #siffran-tre-existerar-inte, #valve


Medlem

Många som vill rida på kortspels-vågen nu... Frågan är om DOTA är tillräkligt populärt för att locka spelare?

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Många som vill rida på kortspels-vågen nu... Frågan är om DOTA är tillräkligt populärt för att locka spelare?

http://store.steampowered.com/stats/

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Många som vill rida på kortspels-vågen nu... Frågan är om DOTA är tillräkligt populärt för att locka spelare?

Du menar att Steam:s mest spelade spel inte är tillräckligt populärt..?

Say what..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ingen tvekan om att det är populärt, men de konkurrerar ju trots allt med Warcraft-universumet. Jag tror dock mer på ett DOTA-ccg än ett baserat på Elder Scrolls.

Medlem

Lite trött på alla dessa kortspel. Konkurrens i all ära men ser hellre att man satsar på något orginellt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman:

Det är ju inte mycket som är nyskapande idag. Det mesta handlar om att släppa något liknande fast göra det lite bättre.
Där är valve väldigt duktiga.

Medlem

Ett sketet kortspel är som att lägga ett litet plåster på ett stort köttsår. Vad gör Valve's spelteam egentligen, designar hattar till TF2?

Medlem

Kortspel efter kortspel, är det inte dags att komma på något nytt nu!


signatur
Medlem

YES! har velat ha ett nytt kortspel länge nu!!!

...eller nä, jag ångrade mig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är inte Dota baserat på Warcraft-universumet i grund och botten? Eller användes bara WC3 som motor för att göra sitt helt egna?

Faktiskt aldrig varit DOTA-fan. Jag har spelat främst originalet en del i mina yngre dagar, men på senare år har det aldrig lockat. Då är fan LoL bättre.

Jag "hatar" Valve. Jag tycker de är så otroligt sega, arroganta och tar illa hand om sin spelarbas. Noll som helst kommunikation och presenterar aldrig nånsin intressanta titlar som inte handlar om deras säkra guldgruvor. (Vilket jag kan respektera från ett affärsmässigt perspektiv) Men som gamer avskyr jag dom. Snacka om att inte lyssna på önskemålen. Trots att de minst sagt har en god ekonomi.

Vart är Half-Life?!
Eller en helt ny titel kanske?

Medlem

Första nya titeln på typ 25 år blir alltså... ett kortspel baserat på ett redan befintligt spel. Gud vad kul.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du menar att Steam:s mest spelade spel inte är tillräckligt populärt..?

Say what..?

Var säger jag att det inte ÄR tillräkligt populärt? Jag ställer bara frågan om det är populärt nog att konkurrera med ex. Hearthstone.

KoP
Medlem
Skrivet av Nomman:

Första nya titeln på typ 25 år blir alltså... ett kortspel baserat på ett redan befintligt spel. Gud vad kul.

Öh va? Nä. Deras första nya spel på 4 år.

Medlem

Kortspel börjar bli utjattat, alla verkar göra sina spel till kortspel. Hearthstone är nog det enda jag tyckt varit lite roligt och givande. Scrolls var dock sjukt kul!

Medlem

Bara kul att se att dom gör spel fortfarande, något jag snackade om med en kompis igår senast. Men skulle hellre se dom komma med någon stor ny innovation som skakar om spelbranschen lite igen som dom har gjort flera gånger förr.

Ett kortspel är i och för sig klart mer tillgängligt än vad DotA2 är, och kanske ett steg in på den mobila marknaden för Valve.

Medlem
Skrivet av zumo:

Faktiskt aldrig varit DOTA-fan. Jag har spelat främst originalet en del i mina yngre dagar, men på senare år har det aldrig lockat. Då är fan LoL bättre.

Haha, bra försök...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Releasehästryttare

NI har fel som tror det kommer se ut som heartstone!

Såg ut annonseringen live igår natt och Day9 har spelat det
https://clips.twitch.tv/SpinelessSuaveOcelotDoubleRainbow

Här är reddit posten om det
https://www.reddit.com/r/Games/comments/6si491/valves_new_dot...

There are three game boards that represent the lanes
You control 5 heroes, just like DotA
You can equip item cards on to the Heroes that you buy with gold
There are creeps that spawn every turn
You can play creature cards
Some cards are cast on the lane and have persistent effects on that lane
Each Hero has abilities like their DotA counterparts ("You can cast track on a Hero as Bounty Hunter and get extra Gold")

@Carl Johansson-Sundelius

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Devan:

NI har fel som tror det kommer se ut som heartstone!

Såg ut annonseringen live igår natt och Day9 har spelat det
https://clips.twitch.tv/SpinelessSuaveOcelotDoubleRainbow

Här är reddit posten om det
https://www.reddit.com/r/Games/comments/6si491/valves_new_dot...

There are three game boards that represent the lanes
You control 5 heroes, just like DotA
You can equip item cards on to the Heroes that you buy with gold
There are creeps that spawn every turn
You can play creature cards
Some cards are cast on the lane and have persistent effects on that lane
Each Hero has abilities like their DotA counterparts ("You can cast track on a Hero as Bounty Hunter and get extra Gold")

@Carl Johansson-Sundelius

Älskar Day9
och tack, fick man i alla fall en lite bättre förklaring.


signatur
Medlem

Bland det roligaste jag sett och hört på länge.

Medlem
Citat:

Ett Dota-kortspel alltså. Istället för en uppföljare på säg... Portal? Left 4 Dead? Day of Defeat? HALF-LIFE!?

Vill du verkligen ha Half-life 3 gjort utav de som utvecklar ett ARTS-spel?

Medlem

Inte många spel de kunde utannonsera och göra folk besvikna, men de lyckades!

1
Skriv svar