Nostalgitorsdag - Peter Molyneux pratar om Black & White 1999

Robot
Nostalgitorsdag - Peter Molyneux pratar om Black & White 1999

Detaljrikedomen! Gränssnittet! Friheten!

#black-and-white, #lionhead, #molyneux


Medlem

Trevligt! Man måste ändå uppskatta Peter för hans tidigare verk. För min egen del är just Black & White hans absolut bästa. Spenderade många timmar med spelet när det släpptes, och för sin tid var det verkligen nyskapande med ett unikt koncept, unik spelmekanik osv.

Tack!

Medlem

Detaljrikedomen! Gränssnittet! Friheten! - Lögnerna! - eller de kanske kom senare?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Den mannen har ju snackat en hel del skit i sina dagar, men Black and White måste man ge honom cred för. Skulle vilja göra det för Syndicate också, ett av mina favoritspel. Men det har ju läckt ut lite rykten och "information" under årens gång som säger att spel som t ex Syndicate och dungeon keeper inte var hans förtjänst, oberoende av vad hans tjänst sa när spelen tillverkades.

Medlem

Black & White, Syndicate och Dungeon Keeper 1-2 var bra skit. Men sen dess har han ju inte lyckats med något mer än att snacka.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kaealy:

Den mannen har ju snackat en hel del skit i sina dagar, men Black and White måste man ge honom cred för. Skulle vilja göra det för Syndicate också, ett av mina favoritspel. Men det har ju läckt ut lite rykten och "information" under årens gång som säger att spel som t ex Syndicate och dungeon keeper inte var hans förtjänst, oberoende av vad hans tjänst sa när spelen tillverkades.

Också hört det, han gör mer skada i projekten än nytta och är otroligt jobbig att jobba med. Han hade bara turen att ha folk med riktigt talang runt sig för det saknar han helt själv.

Medlem

En annan nostalgitorsdag i samma anda kan vara diskrepansen mellan när de visade upp Spore första gången och hur det blev i slutändan. Kan vara största besvikelsen någonsin i mina ögon.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag kommer ihåg att en av grejerna som kapades ur fullversionen som det blev rabalder om var just att byborna kunde bygga en fotbollsplan och lira boll.

Det moddades in senare om inte minnet sviker mig.

Nostalgi!


signatur

Nämen!

Medlem

Riktigt underbart spel, men efter detta så gick det tyvärr bara utför. Bullfrog-tiden och början av Lionhead-tiden var gudomliga.

Medlem

Wow, det såg verkligen annorlunda ut. Hade han stora äpplen som slogs för honom eller fattade jag fel?

Avstängd

Jag minns att jag spelade detta på min dator och spelade 5 min, sen var jag less.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Minns att man körde det här på sin Pentium II 450mhz 128mb ram och Nvidia TNT 16mb grafikkort. Those were the days.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Minns att man körde det här på sin Pentium II 450mhz 128mb ram och Nvidia TNT 16mb grafikkort. Those were the days.

Nostalgi!

ELF
Medlem

Tänka sig att man kan lära sig något nytt av en sådan gammal video. Lärde mig nu att E3 står för Electronic Entertainment Expo ;D


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

En annan nostalgitorsdag i samma anda kan vara diskrepansen mellan när de visade upp Spore första gången och hur det blev i slutändan. Kan vara största besvikelsen någonsin i mina ögon.

no mans sky då?


signatur

//monster

Medlem

@WolfGrin: låter som min chef, förstör mer än hon gör nytta

1
Skriv svar