Rykte: Detaljer kring nästa Dead Rising har läckt

Robot
Rykte: Detaljer kring nästa Dead Rising har läckt

Information om var, när och vem.

#capcom, #dead-rising, #rykte


Medlem

Hmm en fotojournalist igen, är inte det typ fjärde gången nu av 8 spel? Ingen ny karaktär som ni kan hitta på? Hade varit trevligt om man kunde fått välja mellan olika personer från olika butiker inne i ett köpcenter eller typ olika lärare från universitetet och att de har olika perks. Om man väljer kemiläraren så skulle man kunnat göra olika bomber som ingen annan kan, eller om man valde en teknik/hemslöjdlärare så kunde man bygga större och bättre vapen som har t.ex. motorsågar eller något. Gymnastikläraren skulle så klart kunna springa och fäktas utan att bli trött osv.

Om de åtminstone kunde ta steget till att låta 4 spelare spela storyn ihop så skulle det varit intressant. Även om det bara är väldigt tidig info så lär de inte gå för långt ut från vad de gjort tidigare för de har sin komfortzon.

State of Decay 2 blir iaf nästa zombiespel.

KoP
Medlem

Tycker det är torftigt när utvecklare som rebootar ett spel inte ids komma på ett nytt namn.
Blir bara förvirrande när man sedan ska diskutera spelet/spelen.

"Vilket Dead Rising pratar vi om nu? Det gamla eller det nya som heter likadant? Jaha, jag trodde vi pratade om det gamla Dead Rising? Nä, det nya har jag inte spelat".

Medlem

Undrar om spelet kommer heta dead ri5ing?

Medlem

Gör spelet otroligt seriöst istället och ta inspiration från Dawn Of The Dead 2004 filmen. Då blir ja nog intresserad xD

Medlem

Det första Dead Rising var bra, sedan blev serien successivt sämre. State of Decay are SÅ mycket bättre.

"DR3 is canon. In this game there's an entirely new zombie virus with a new origin story. Has nothing to do with Santa Cabeza or the Keyes."
Känns lite sådär om man lägger ett spel på att skapa ett botemedel till Zombie viruset bara för att ett helt nytt ska dyka upp i nästa.

@KoP: Att spelet för tillfället kallas för Dead Rising är väl bara en working title? Är rätt säker på att det kommer få ett nytt namn när studion är redo att utannonsera det officiellt.

Medlem

@Fuidama: vet inte vart du lärt dig räkna men står till och med i artikeln att detta är femte spelet i serien och vad jag vet så är man bara journalist/fotograf i två av dead rising spelen..

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

@Fuidama: vet inte vart du lärt dig räkna men står till och med i artikeln att detta är femte spelet i serien och vad jag vet så är man bara journalist/fotograf i två av dead rising spelen..

Jag går bara efter vad utvecklarna själva anser, och genom att jag räknade antalet spel de släppt enligt deras Wikipedia.
http://deadrising.wikia.com/wiki/Dead_Rising_Wiki

Dead Rising 2 borde varit 1 spel med 3 DLC's, men Case West och Off the Record räknas som separata spel med en egen story med andra huvudkaraktärer. Till och med Case Zero, som var en 5 dollar titel på Xbox Arcade, räknar de som ett separat spel. Dead Rising 2: Off the Record står det att även det att de räknar som en fullpris titel för 40 dollar, så med andra ord inte en expansion i utvecklarnas egen mening utan ett helt spel.

Spel med fotojournalisten (jag räknar inte med spelen i samlingsutgåvan eller remaken till 'Wii'):
Dead Rising
Dead Rising 2: Case West
Dead Rising 2: Off the Record
Dead Rising 4

1
Skriv svar