Disney stäms för att spionera på minderåriga i sina mobilspel

Robot
Disney stäms för att spionera på minderåriga i sina mobilspel

Ska röra sig om 42 olika appar.

#disney, #mobilspel


Medlem

Disney = Empire (Starwars) ^^

Medlem
Skrivet av Natrium:

Disney = Empire (Starwars) ^^

Ungefär så, fast de mördar inte barn de bara utnyttjar dem för att bli svinrika.

Medlem

Så Disney samlade in data för riktad annonsering i alla deras f2p spel precis som typ alla andra f2p spel gör på android och iOS oavsett målgrupp.

O.o

Medlem

Haha, någon opportunist som sett Silicon Valley en gång för mycket.

Medlem

Kul att det iallafall finns ett initiativ att skydda barn från eländet, önskar bara att samma vilja fanns att skydda oss vuxna med.

Medlem
Skrivet av Ender:

Kul att det iallafall finns ett initiativ att skydda barn från eländet, önskar bara att samma vilja fanns att skydda oss vuxna med.

Du har en poäng där.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Du har en poäng där.

-cb99

Man ser ditt namn vid din avatar.

-mitt namn vid min avatar

Medlem
Skrivet av DJ_Goat:

Man ser ditt namn vid din avatar.

-mitt namn vid min avatar

Vad säger du, är det sant?
Tack för informationen.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av cb99:

Du har en poäng där.

-cb99

Jag måste säga att det är aningen lustigt hur det står "console-spelaren" istället för KONSOL.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag måste säga att det är aningen lustigt hur det står "console-spelaren" istället för KONSOL.

Jaså,
det var den informationen som du fick tillgodogjort efter att läst min signatur.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Hur kan nerladdningsstatistiken diffa på 400 miljoner kopior?

Medlem
Skrivet av DJ_Goat:

Man ser ditt namn vid din avatar.

-mitt namn vid min avatar

Är du säker?

-Sven-Göran


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, någon opportunist som sett Silicon Valley en gång för mycket.

Exakt vad det fick mig att tänka på också

Inaktiv
Skrivet av DAoG:

Hur kan nerladdningsstatistiken diffa på 400 miljoner kopior?

De har ett spann där man kan se i vilken nivå appen ligger på gällande antal nedladdningar. Endast utgivaren vet exakt antal.

Avstängd

Detta är inte ett dugg nytt? Då borde även Facebook
stämmas med tanke på hur hela deras "sponsrade
inlägg" bygger på att samla in beteendemönster från
användarna med och att det finns helt klart miljontals
barn under 13 som har Facebook (vilket även borde
sätta deras föräldrar i fängelset?) Internet är intressant.

Medlem

@AplAy: Facebook har åldersgräns(även om den är enkel att kringgå) så är nog därför de klarar sig

Avstängd

@AplAy: sätta deras föräldrar i fängelse? Tror majoriteten minderåriga vet själva hur man kan kringå åldergränsen på facebook utan föräldrars hjälp allt kan man inte beskylla föräldrar för.

Avstängd

Perfekt! Bra gjort Disney!, kan ju vara ett alternativ till PewDiePie, som ni ju så olyckligt förlorade när ni tog avstånd från dennes olämpliga uppförande!

Moderator | Testpilot
Skrivet av cb99:

Jaså,
det var den informationen som du fick tillgodogjort efter att läst min signatur.

-cb99

Faktiskt. Varför skriva den engelska stavningen och inte den svenska då det är svenska du skriver?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Faktiskt. Varför skriva den engelska stavningen och inte den svenska då det är svenska du skriver?

Ja du är rolig du,
och jag spår dig ingen större framtid som "språkpolis"

Skulle tro att om du ligger i lite kan du nog komma med ett liknande påpekande på ett mycket stort antal poster här på forumet, speciellt i ett ämnes segment där engelska uttryck står som spön i backen.

För varför bara fastna på ordet "CONSOLE" i signaturen?
När du ändå är igång så borde du väl ändå bli lite "upprörd" på "PC" (personal computer) borde kanske stått Person Dator, för att inte tala om "DLC" (nedladdningsbart material), "PATCH" (uppdatering för att åtgärda fel i mjukvara).

Jag tror nog jag fortsätter med ett språkval som inte förvirrar bland pålästa, du får försöka hänga med ändå

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Moderator | Testpilot

@cb99: lol


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar