Onödigt vetande: Längsta Battlegrounds-killen nästan 7 km

Robot
Onödigt vetande: Längsta Battlegrounds-killen nästan 7 km
Medlem

Hur är lång är längsta Battlegrounds-tjejen?

Medlem

@Sebbepojken: haha! Precis vad jag tänkte. Var tvungen att läsa om rubriken några gånger.

Medlem

@Sebbepojken: haha tänkte precis fråga samma sak


signatur

PSN: MrOakenborn

Gen
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Hur är lång är längsta Battlegrounds-tjejen?

Damn, skulle precis dra till med något liknande

Hursomhelst måste den killen vara lätt att se från långt håll och träffa(s?).

Medlem

Så tokigt det kan bli med svengelska

Geeks Gaming

Intressant ändå att total speltid är 25800 år. Räknat på fyra miljoner spelare blir det ett medelvärde på 56,5 timmar/person. Men skottet på 6766 meter måste vara fejk, vore intressant o se en top tio på det där om det finns några som är mer rimliga...

Medlem

Inte var man en av de där 1/6000 i alla fall


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

@TheMadPanda: Behöver inte vara fejk eller fusk. Turträff med slumpskott gissningsvis.

Geeks Gaming

@Pinnen: jo såklart, men det känns lite för bra, ett skott som landar längst ut på primorsk och dödar någon, måste nästan vara en som redan ligger ner...

Medlem

Mer onödigt vetande som kan vara viktigt ibland.

Vill bara påpeka att 2.3 biljoner kilometer är 2 300 000 000 000 km dvs 2300 miljarder km medan de i videon säger att det är 2.3 billion km dvs 2.3 miljarder km. Däremot stämmer det med 2.3 biljoner meter

Så svenska ordet biljon är inte samma sak som engelskans billion. Biljon är 10^12 och billion är 10^9 så billion=miljard och biljon = trillion.

Medlem
Skrivet av Pinnen:

@TheMadPanda: Behöver inte vara fejk eller fusk. Turträff med slumpskott gissningsvis.

Det är inte en turträff med slumpskott. Folk har testat och kulor de-spawnar när de når 1200m. Det handlar om en bugg som gör att avståndet felregistreras.

Geeks Gaming

@Kyraal: jaha, vad tråkigt, man tänkte ju ändå tänk om!

Medlem

@Kyraal: Dessutom faller skadan med distansen. Så en träff på 7km hade antagligen inte gjort nån skada alls. Annars hade man ju bara behövt stå i utkanten av georgopols containerområde (där man inte kan gömma sig inomhus) och mata rätt upp i luften med akn och åtminstone träffa nån headshot förr eller (antagligen) senare när kulan vänder ner igen.

Följdfråga: Vänder kulorna ner igen? Jag har aldrig testat skjuta rakt upp men de borde ju rimligtvis göra det om de inte passerar den magiska gränsen för när de helt enkelt despawnar. VSS borde ju funka om inte annat med tanke på droppen.

Geeks Gaming

@russinkungen: låter som ett perfekt test för @spiken

Redaktör

För massa år sedan dog en person dog av ett slumpskott avfyrat från ett skjutfält flera kilometer bort. Jag har för mig att han körde bil med nedvevat fönster och att det antogs att han hade överlevt om inte rutan varit nere. Minns dessvärre inte plats eller årtal, men någon med bättre minne kanske kan bidra?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

För massa år sedan dog en person dog av ett slumpskott avfyrat från ett skjutfält flera kilometer bort. Jag har för mig att han körde bil med nedvevat fönster och att det antogs att han hade överlevt om inte rutan varit nere. Minns dessvärre inte plats eller årtal, men någon med bättre minne kanske kan bidra?

Har hört den också. I versionen jag hörde så hade faktiskt bilföraren fönstret nere bara några få centimeter men skottet kom precis emellan.
Tror det var i Jämtland när Garnisonen fortfarande fanns.

Medlem

7km är troligtvis fusk eller två vänner som ställt sig på varsin sida för att döda på långt avstånd.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

För massa år sedan dog en person dog av ett slumpskott avfyrat från ett skjutfält flera kilometer bort. Jag har för mig att han körde bil med nedvevat fönster och att det antogs att han hade överlevt om inte rutan varit nere. Minns dessvärre inte plats eller årtal, men någon med bättre minne kanske kan bidra?

Hade ett fall här i Göteborg där en tjej blev träffad av en kula som avlossades en kilometer bort rakt upp i luften också. Hon klarade sig dock med lite värk. Hade för mig att det rörde sig om 2-3 km men fick gräva djupt i GPs arkiv efter artikeln.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/amanda-sk%C3%B6ts-i-li...

https://www.google.se/maps/dir/Bredfj%C3%A4llsgatan,+Angered/...

Medlem

@Jeehao:

>Hur visste du det?

Medlem

Eller så är det där 7km "skottet" att man har downat ngn, satt sig i en bil och kört en jävla bit, sen dör han (blöder ihjäl) och hela rangen från din position till hans position räknas.

Väldans komplicerat! eller inte

Medlem

@Tomas Helenius:

Det regementet låg en kompis på. De låg som vanligt på en skyttevall och stegrade med en KSP om jag minns rätt, men ska se om jag kan få fram lite datum och plats.

Medlem

Är det bara jag eller har det blivit mer och mer svengelska I rubrikerna?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det bara jag eller har det blivit mer och mer svengelska I rubrikerna?

Håller med, kan ju verkligen bli lite lustiga resultat. Funderade på hur en kille i Battlegrounds kunde vara 7 km lång...

Medlem

@Tomas Helenius: gjorde lumpen på ing2 i Eksjö å våra befäl sa till oss att detta hände där bara några år innan oss, (2006 ryckte jag in). Fick dock aldrig nån uppfattning om det var sant eller om dom bara sa det för att vi inte skulle skjuta en massa i luften.

Medlem

1/6000, one of them is me o/


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Redaktör
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Tomas Helenius: gjorde lumpen på ing2 i Eksjö å våra befäl sa till oss att detta hände där bara några år innan oss, (2006 ryckte jag in). Fick dock aldrig nån uppfattning om det var sant eller om dom bara sa det för att vi inte skulle skjuta en massa i luften.

Det här har alltså hänt, är ingen skröna eller så. Det var en rätt stor grej i tidningarna när det skedde (90-talet tippar jag), har för mig att det spekulerades om mord innan orsaken blev klarlagd. Någonstans i Norrland, som nämndes ovan, låter bekant.

Kan någon snacka med GW?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det här har alltså hänt, är ingen skröna eller så. Det var en rätt stor grej i tidningarna när det skedde (90-talet tippar jag), har för mig att det spekulerades om mord innan orsaken blev klarlagd. Någonstans i Norrland, som nämndes ovan, låter bekant.

Kan någon snacka med GW?

http://www.dn.se/arkiv/inrikes/tre-befal-atalas-for-dodsolyck...

18 Juli 1991 hände olyckan.

Redaktör

Där var den ja. Tack.


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: yes så var det. Jag lyssnade förmodligen inte så noga när dom pratade om det. Man är lite stirrig i den åldern. 😀

12
Skriv svar