Förhandsboka spel, var?

Medlem
Förhandsboka spel, var?

Det är så att jag tänkt att förhandsboka Call of Duty: Modern Warfare 2 när det trillar in lite pengar.

Jag har tagit fram det billigaste alternativet på Prisjakt vilket är från Spelbutiken.se där det kostar 429:- inkluderat med frakt. (fri frakt)

Men som vanligt blir man skeptisk till den okända, någon som har nått bra / dåligt att säga om dom?

Vill ju ha det dagen det kommer ut och i en liten håla som den här finns inga spelbutiker. (7 mil till närmsta)

Medlem

Eftersom du hittat till prisjakten så antar jag att du vet att dom har ett system på sidan där folk kan rapportera in vad dom tycker om företaget? Hört att dom ska vara överlag bra så änge man inte förväntar sig att få spelet dagen efter man beställer, alltså väldigt seg frakt. Skulle inte beställa därifrån om jag vore du, om du vill ha spelet då det kommer ut.

Medlem

Vet om att de har ett system där du kan läsa och tycka om företagen men kommentarerna var såpass blandade så jag ville fråga här på FZ om någon hade beställt därifrån.

Är väl webhallen som gäller då, tog dock 3 dagar för mig att få LOTRO fastän jag beställde relativt tidigt på dagen.

Medlem

Varje gång (ca. 6 gånger) jag har bokat spel från Spelbutiken.se nu för tiden, så har jag alltid fått spelet på releasedagen eller till och med dagen innan.

Antingen så har jag bara haft tur med att få mina spel i tid, eller så är alla dåliga rykten inte sanna.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

spelbutiken sänker priset på all spel med några kronor så att dom
är billigast på prisjakt med allt.
dom är pålitliga men har lite små seg frakt.

beställde cod 4 till release dagen, men det kom 1,9 dagar senare............fast det är ju lite billigare så kör på!!:D


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Kör på cdon alltid pålitliga
+ ofta dagen innan release


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Gör såhär annars: lämna in 2 spel till Gamestop och förhandsboka spelet för 199kr. Ska gå att göra så med alla kommande spel. en del går till och med att få för 1kr när man lämnar in 2 spel och förhandsbokar.


signatur

Rawr

Inaktiv

Spenderar hellre 50kr mer och bokar på game eller webhallen.

Medlem

Från Webhallen kommer det iaf på releasedagen, har det gjort de gånger jag beställt därifrån ås dom e bra. Discshop är också mycket bra, man får spelet på releasedagen och allt går snabbt och smärtfritt.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Webhallen.com levererar ofta spelen innan releasedagen. Webhallen är alltid att lita på. Dock har de blivit lite segare med att leverera spel på lager de senaste åren. Tidigare fick man alltid spelen nästa arbetsdag om man beställde innan 15.00. Nu kan det ta upp till två arbetsdagar.

Medlem

Ok, får nog bli Webhallen ändå då. Vore ju trevligt om man råkade ut för att ha fått det 1 dag för tidigt.. ^^

Inaktiv

Jag förbokar fan aldrig på Webhallen igen.
Tror WoW:TBC kom 2 dagar efter det fanns i affär.

Jag bokade 2 spel, tog att dom skulle skickas var för sig, spel 1 går guld, jag väntar två veckor på spel 1 sen mailar jag och då säger dom att dom väntar fortfarande på att skicka för spel 2 inte har släppts (och det kommer år 2010), jag ber dom skicka spel 1 nu och det gör dom, sen ska jag avboka spel 2 och då finns ordern inte längre på webbsidan när jag loggat in och går in på "beställningar", jag mailar dom och säger att jag vill avboka spel 2 då lägger dom till 50 kr på mitt Visa som jag sa dom skulle ge mig i ett par mail tidigare för spel 1 kosta 500 när jag bokade det och det ändrade dom till 450 innan det släpptes, jag mailar dom igen och säger att vill fortfarande ha pengarna för spel 2 tillbaka, det får jag tror jag, inte orkat kolla min ebank.

Nästa gång jag ska förboka ett spel blir det på spelbutiken.se

1
Skriv svar