Fifa 18-siffror avgör hur hårt EA kommer satsa på Switch

Robot
Fifa 18-siffror avgör hur hårt EA kommer satsa på Switch

En boll rätt upp i krysset? Eller svidande rött kort? EA:s Switch-framtid hänger på Fifa 18.

#electronic-arts, #switch


Medlem

EA släpper en halvfjösig version till Switch och säger sen: "Om denna kassa skitversion säljer dåligt så skiter vi i Switch". Okej..?

Medlem

@Eight08:

Fast nu påstår snubben i artikeln att det ska vara ett fullfjädrat Fifa - för första gången - till en bärbar enhet. Om det är sant eller inte återstår att se av dem som köper spelet.

Medlem

@pinky: "Switchversionen kommer dock med kompromisser; den drivs inte av Frostbite och inte heller får vi kampanjläget Journey."

Låter inte som det? Speciellt inte utan Frostbite.

Medlem
Skrivet av Eight08:

EA släpper en halvfjösig version till Switch och säger sen: "Om denna kassa skitversion säljer dåligt så skiter vi vi Switch". Okej..?

Lite som när Ubisoft släppte Watch Dogs till Wii U ett år efter ordinarie release, utan att inkludera all DLC, och till fullpris - och påpekade sedan hur dåligt spelet sålde till Wii U.

Det är ju så man blir mörkrädd.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag känner på mig att det inte kommer bli succé. Nintendofolket verkar gilla spel som Zelda mer än klassiska spel.

Själv skulle jag vilja köra Formel 1 på Switch men det kan man glömma. En vanlig Xbox One är för klen för att det ska flyta på bra... Det enda som gäller just nu för den typen av spel är PS4 Pro eller PC samt kommande Xbox One X, men det hade varit underbart att kunna ligga i sängen och kört på en Switch även om de hade skalat ner grafiken men behållt 60 fps.

Flakmonkey

Att de släpper en nedbantad version kommer ju inte hjälpa men jag tror inte det hade sålt tillräckligt bra till Switch ändå. FIFA-publiken lirar på xbox eller Playstation och byter du riskerar du att tappa inte bara vänner att spela med/mot men också alla främlingar du kan spela med/mot. Hur många är villiga att ta den risken? Speciellt som du väl aldrig kommer få ett lika tekniskt imponerande spel på Switch och jag har svårt att se switch fördel i möjligheten till portabel gaming vara något som prioriteras för FIFA-spelare. De vill nog ha en vanlig handkontroll

Medlem

Rent spontant känns det som det kommer bli en låg EA satsning då, för jag får för mig att FIFA spelare inte direkt bryr sig om mobiliteten lika mycket som stor skärm och skarpa kontroller, i soffan. :-/


signatur

Nämen!

Medlem

Som en som endast äger Switch tillhörande den nuvarande generationen av konsoler, ja. Jag kan tänka mig att köpa Fifa. Jag hoppar verkligen att det tar fart och jag hoppas verkligen att NHL kan göra entré på platformen som följd, för det vore ännu mer fantastiskt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

eld
Medlem

Ah, kör en capcom alltså. Fint EA, fint..

Medlem

@Eight08:

Du har rätt, läste inte brödtexten under hans citat.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag känner på mig att det inte kommer bli succé. Nintendofolket verkar gilla spel som Zelda mer än klassiska spel.

Är Zelda inte ett klassiskt spel? Finns väl knappt nån spelserie som är mer klassisk.

Avstängd

Det kommer bli flopp, ingen mening att ens släppa det. Fifa ska spelas på PS4 eller X-box, inget annat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det kommer bli flopp, ingen mening att ens släppa det. Fifa ska spelas på PS4 eller X-box, inget annat.

Varför?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

De flesta är fullt villiga att spela en sämre version av ett spel till en bekvämare plattform om det bara är grafik och upplösning det hänger på, men en version där man plockat bort en massa spellägen och funktioner kommer att aldrig att bli en succé.

Det känns ju verkligen som de går in för att misslyckas och sedan kunna säga att de gav Switch en chans, men varför skulle de bränna pengar på en bra ursäkt? De kanske verkligen tror att de gör en bra satsning?

Medlem

"Chefen, vi ska testa Switch-marknaden!"

"OK, men det får ni bara en begränsad budget till."

"Men vafan, kom igen chefen! No risk no reward!"

"OK, ni kan lägga till Ultimate Team men resten av budgeten går till Ps4-versionen."

Varför ska alla miljoner Ps4-ägare köpa en ny konsol för att till den köpa en sämre version av ett spel som redan finns till konsolen de äger?

Det enda Switch-versionen har som inte Ps4-versionen har är möjligheten att utmana folk på lunchrasten på jobbet (fast en del arbetsplatser har ju tv och spelrum).

Nä, varför gör de ens en version till Switch när de inte ens inkluderar alla funktioner från den riktiga versionen?

Avstängd
Skrivet av Puscifer:

För att jag vill ha så mycket realism som möjligt. Det ska med andra ord vara så snyggt som möjligt med! Spelet jag har mest speltimmar med sen det kom är FIFA 17.

Så är det varje år, det får komma witcher, final fantasy eller vad som helst men det jag alltid spenderar mest tid med är FIFA. Jag skulle aldrig köpa det till en switch och helst inte när alla funktioner finns med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av MiniSara:

"Chefen, vi ska testa Switch-marknaden!"

"OK, men det får ni bara en begränsad budget till."

"Men vafan, kom igen chefen! No risk no reward!"

"OK, ni kan lägga till Ultimate Team men resten av budgeten går till Ps4-versionen."

Varför ska alla miljoner Ps4-ägare köpa en ny konsol för att till den köpa en sämre version av ett spel som redan finns till konsolen de äger?

Det enda Switch-versionen har som inte Ps4-versionen har är möjligheten att utmana folk på lunchrasten på jobbet (fast en del arbetsplatser har ju tv och spelrum).

Nä, varför gör de ens en version till Switch när de inte ens inkluderar alla funktioner från den riktiga versionen?

Eftersom Nintendo insisterar på att släppa antik hårdvara med proprietära utvecklingskit är det nog inte så bara att copy-pasta över hela spelet till deras plattform. Det är ett dyrt alternativ att utveckla specifikt för en konsol när man kan utveckla gemensamt för resten.

1
Skriv svar