Tidigare DICE-bossen blir chef för Ubisofts nya studio i Stockholm

Robot
Tidigare DICE-bossen blir chef för Ubisofts nya studio i Stockholm

Ska bland annat hjälpa till i utvecklingen av Massives nya Avatarspel.

#Patrick-Bach, #avatar, #massive


Medlem

Ne men va roligt hoppas han har den ljus famtide framför sig


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Avstängd

Hans engelska är ju så irriterande, Bättälfild..

Medlem
Medlem

En chefs-roll känns ju lagom sådär praktisk "för att kunna spendera mer tid med familjen"

Avstängd

Glöm aldrig vad Patrick Bach en gång sa:

"DICE Senior Producer Patrick Bach told Xbox 360 Magazine that they would never make customers pay for DLC, even though they’re under the EA umbrella;"

Moderator | Testpilot

Riktigt snygg Photoshop där!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gör mig en bit intresserad över ett spel inom Avatar universumet, dock känner jag att all hype över Avatar's framtid är död sedan länge.

Avstängd
Skrivet av Araxes:

Glöm aldrig vad Patrick Bach en gång sa:

"DICE Senior Producer Patrick Bach told Xbox 360 Magazine that they would never make customers pay for DLC, even though they’re under the EA umbrella;"

Haha ja, detta minns man. Det visade sig vara den största lögnen sedan f**********.

Jag är reserverad, minst sagt. Tycker både DICE och Ubisoft visat år efter år att skapa bra spel inte är deras första prioritet.

Medlem
Skrivet av epson55:

En chefs-roll känns ju lagom sådär praktisk "för att kunna spendera mer tid med familjen"

Efter ett år kanske han känner att han vill spendera mindre tid med sin familj


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Riktigt snygg Photoshop där!

Tack! Det är nästan så att man kan tro att han är en del av Avatar-universumet.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Filmer som blir spel vet vi redan bli en ren katastrof och jag misstänker att så även denna gången.


signatur
Medlem

@GiGeGame: Jag tyckte Mad Max var riktigt bra.

KoP
Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Filmer som blir spel vet vi redan bli en ren katastrof och jag misstänker att så även denna gången.

Ja det förra Avatar-spelet var inte mycket att hänga i granen. Det är bara hoppas att dom svenska spelmakarna kan klämma ut sig något bättre.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@GiGeGame: Jag tyckte Mad Max var riktigt bra.

Samma här, gillar den öppna världen och bara bränna dyrbar bränsle för att skutta över sanddynerna, skön stämning.

Gillar också screenshot funktionen som fanns i spelet där man hade relativt bra med frihet att ta coola screens som denna jag tog.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@GiGeGame: Jag tyckte Mad Max var riktigt bra.

Fan missade det, håller med


signatur
Medlem

@EXPLICIT:

Får mig direkt att tänka på detta utlovande också...

https://youtu.be/gqGX6WY6Dno?t=8m17s

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Haha ja, detta minns man. Det visade sig vara den största lögnen sedan f**********.

Jag är reserverad, minst sagt. Tycker både DICE och Ubisoft visat år efter år att skapa bra spel inte är deras första prioritet.

Det är inget distributörs första prioritet. Företag existerar för att tjäna pengar. Säger de annat, så hymlar de.

Ambassadör
Xbox

Avatar känns ju lika hett som Reine & Mimmi i fjällen.


signatur

Jump in.

Medlem

Då kan han fucka upp Ubisoft också.

"Dice used to be nice, now just bajs"


signatur

P.L.U.R

Avstängd
Skrivet av Makkapakka:

Det är inget distributörs första prioritet. Företag existerar för att tjäna pengar. Säger de annat, så hymlar de.

Inom rimliga gränser, ja. Se länken som Rewox postade. DICE säger sig så sent som 2011 att de "inte vill bli som vissa företag" som kör cut-content och day-1 DLC och liknande scams. Nu är DICE (EA) det värsta av alla företag på marknaden. I videon säger han också att man vill kunna gå till jobbet med stolthet. Tro fan att han slutade på DICE.

Medlem

@EXPLICIT: Varför han slutade vet vi inte. Det vi VET är att DICE ville tjäna mer pengar, och gör det. Det enda de behövde offra var sin integritet, och det står inte högt i kurs jämfört med pengar.

Avstängd
Skrivet av Makkapakka:

@EXPLICIT: Varför han slutade vet vi inte. Det vi VET är att DICE ville tjäna mer pengar, och gör det. Det enda de behövde offra var sin integritet, och det står inte högt i kurs jämfört med pengar.

Integritet, kvalitet, respekt i allmänhet, etc.

Medlem

@EXPLICIT: De skiter i "respekt". Respekt betalar inte räkningar och löner, och den stora massan skiter i vad de lovat sedan innan, de köper alla BF spelen ändå. Kvalitéten på spelen har inte direkt sjunkit, jag tyckte själv att BF3, Battlefront och BF1 var väldigt välgjorda. Jag är ingen större fan av de tidigare spelen.

Avstängd
Skrivet av Makkapakka:

@EXPLICIT: De skiter i "respekt". Respekt betalar inte räkningar och löner, och den stora massan skiter i vad de lovat sedan innan, de köper alla BF spelen ändå. Kvalitéten på spelen har inte direkt sjunkit, jag tyckte själv att BF3, Battlefront och BF1 var väldigt välgjorda. Jag är ingen större fan av de tidigare spelen.

Skitsnack. EA förlorar kunder pga deras vidriga beteende, det är bara att se över deras revenue från de senaste 3 åren.

Den stora massan skiter in i det, kanske nya spelare som dig, men vi andra minns. BF1 var till stor del en flopp, dina preferenser får stå för dig och är irrelevanta i ett större sammanhang.

Medlem

@EXPLICIT: Varför antar du att jag är en ny spelare när jag sade jag inte gillade tidigare delar i serien? Jag har varit med sedan BF1942, och jag föredrar nyare versioner av spelet, som jag tidigare nämnde. Jag antar mina preferenser är irrelevanta för dig, eftersom du inte håller med.

Sen att säga att EA är vidriga, det har inget med DICE att göra, om vi nu ska diskutera DICE och deras integritet. För såhär enkelt är det: Antingen så höll de på att gå under = BF serien sålde inte tillräckligt = sålde sig till EA för överlevnads skull, och de visste vad det innebär = ingen integritet (säljer sin själ till Satan för att fortsätta göra spel enl. sin vision). Eller så sålde de sig för att dra in mer cash via en stor distributör = noll integritet. Om EA's revenue gått ner spelar ingen roll i sammanhanget, eftersom vi diskuterar DICE.

Sen att BF1 bekräftat i januari sålt mer än 15 miljoner exemplar, kallar du det "en flopp" så vet du inte vad du pratar om.

Avstängd
Skrivet av Makkapakka:

@EXPLICIT: Varför antar du att jag är en ny spelare när jag sade jag inte gillade tidigare delar i serien? Jag har varit med sedan BF1942, och jag föredrar nyare versioner av spelet, som jag tidigare nämnde. Jag antar mina preferenser är irrelevanta för dig, eftersom du inte håller med.

Sen att säga att EA är vidriga, det har inget med DICE att göra, om vi nu ska diskutera DICE och deras integritet. För såhär enkelt är det: Antingen så höll de på att gå under = BF serien sålde inte tillräckligt = sålde sig till EA för överlevnads skull, och de visste vad det innebär = ingen integritet (säljer sin själ till Satan för att fortsätta göra spel enl. sin vision). Eller så sålde de sig för att dra in mer cash via en stor distributör = noll integritet. Om EA's revenue gått ner spelar ingen roll i sammanhanget, eftersom vi diskuterar DICE.

Sen att BF1 bekräftat i januari sålt mer än 15 miljoner exemplar, kallar du det "en flopp" så vet du inte vad du pratar om.

DICE=EA. Att hävda att de inte har med varandra att göra bevisar bara på bottenlös ignorans från din sida. De totalt saknar integritet och horade bort sig till EA, trots vetskapen att EA ha förvärvat och fördärvat massor av studios och utvecklare innan.

Återigen, vi diskuterar DICE. DICE=EA.

Räknat på vilka målsättningar man hade och hur många som slutade spela i ett väldigt tidigt stadie så, jo.

Medlem

@EXPLICIT: Nej, DICE != EA. DICE ägs av EA. Det är inte samma sak. Klart de har med varandra att göra, men EA's företagskultur är inte nödvändigtvis densamma som den på DICE.

Roligt DU anser det är en flopp, men frågar du DICE och/eller EA så är de toknöjda. Din åsikt är totalt irrelevant. Fakta säger, det sålde bra och är inte en flopp. De har en stadig spelarbas. Flopp är spel som Daikatana, Aliens: Colonial Marines och Duke Nukem Forever.

Bara för att DU inte gillar att de sålde sin själ till EA och att DU inte gillade BF1, så betyder inte det att det är en flopp.

Avstängd
Skrivet av Makkapakka:

@EXPLICIT: Nej, DICE != EA. DICE ägs av EA. Det är inte samma sak. Klart de har med varandra att göra, men EA's företagskultur är inte nödvändigtvis densamma som den på DICE.

Roligt DU anser det är en flopp, men frågar du DICE och/eller EA så är de toknöjda. Din åsikt är totalt irrelevant. Fakta säger, det sålde bra och är inte en flopp. De har en stadig spelarbas. Flopp är spel som Daikatana, Aliens: Colonial Marines och Duke Nukem Forever.

Bara för att DU inte gillar att de sålde sin själ till EA och att DU inte gillade BF1, så betyder inte det att det är en flopp.

Men herregud, du är inte särskilt snabb att fatta va?

DICE=EA. EA äger DICE och bestämer precis ALLT.

Jag anser att det är en flopp, men är inte ensam i det. Kolla förväntingarna som DICE (läs:EA) hade och hur försäljningen vart, samt hur många som fortsatte spela.

Försäljningen var alltså inte som väntat och verkligen inte vad gäller DLC.

12
Skriv svar