The Plague - Medieval First Person Online Multiplayer PC game

Medlem
The Plague - Medieval First Person Online Multiplayer PC game

The Plague eller pesten som det heter på svenska är ett äkta första persons spel som utspelar sig i en fiktiv medeltida värld. Det är ett spel som spelas online tillsammans med andra spelare. Datorstyrda spelare och infekterade spelar en stor roll i spelet. 2 lag, 4 spelartyper och en massa infekterade. Spela som Bågskytt, Riddare, Pestdoktor eller Smed.

Allt började för hundra år sedan i ett land som heter Agatha! Ett land delat mellan de infödda och de nyanlända, Mason Order och Agatha Knights. Bägge sidorna anser sig ha rätten till tronen och har slagits över kronan så länge som man kan minnas.

Men krig tar ut sin rätt, döda kroppar och blodröda floder är den perfekta grogrunden för sjukdomar och smittor av alla dess slag. Var och varför det började är det ingen som vet. I början var det bara ett fåtal smittade i en liten by. Men det spred sig fort över hela landet Agatha!

De två sidorna som tidigare slagits mot varandra, är nu tvungna att stå sida vid sida och slåss mot en än större fiende, pesten! Men hatet mellan sidorna gror fortfarande starkt, det är inte med glada sinnen som de behöver ta hjälp från andra sidan.

Ett par platser dit smittan ännu inte nått, dessa platser är otroligt eftertraktade. Om smittan skulle utplåna fienden, så får de överlevande landet och kronan utan att behöva kriga om det.

Välj sida i slaget mot en större gemensam fiende. Slåss mot fienden, de infekterade och gör ditt lag till de som står stolta på tronen!

Varje karta berättar sin egna historia och har sitt egna spelsätt. Från att belägra ett slott med en sten till att döda tusentals infekterade.

2 lag, 4 spelartyper och en massa infekterade. Spela som Bågskytt, Riddare, Pestdoktor eller Smed.

Bågskytt
Bågskytten är den lättaste av klasserna, hon är snabb och smidig. Hon har imponerande skicklighet med avståndsvapen. Pilbåge och armborst är favoriterna i hennes vapenarsenal. En handyxa för närstrider och trånga utrymmen. För att hålla sina fiender på avstånd så bär hon alltid med sig en säck med fotanglar.

Riddare
Den näst intill perfekta krigaren. Han är allt du söker med en närstrids soldat. Svärd och sköld är det naturliga valet av vapen. Som avståndsvapen har han kastknivar.

Plague Doctor
Om du skulle tappa ditt huvud finns det inte direkt någon anledning att ropa efter doktorn. Men om du är skadad eller blöder så har doktorn medicinen du behöver. Vad det är för mixtur som doktorn har i sin spruta spelar inte så stor roll, så länge som han får dig på benen. Se till att du håller dig vän med doktorn, för det är inte bara en helande blandning av mixturen han har till hands. Den kan vara ack så dödlig och smittsam. Doktorn har även en yxa för närstrid och behållare med gas som han gör dig snurrig och suddig och är perfekt att användas för att lyckas smita iväg.

Blacksmith
Med sin hammare kan han göra mirakel. Han kan bygga belägringsvapen och reparera saker. Tillverka vapen, pilar och andra saker som du behöver för att fortsätta strida. Eld är ett element som han känner väl och använder i alla dess former. Bygg ammunitionslådor, björnfällor eller eldkorgar för att hjälpa ditt lag.

Om spelet

  • Äkta Första Person - Vad du ser är vad du får.

  • Fysik baserad närstrid - Det du träffar, är vad du träffar.

  • Belägringsvapen - Kontrollerbara katapulter, ballista, stegar, murbräcka med mera...

  • Alla vapen kan användas för närstrid eller distans. Parera med din pilbåge och kasta ditt stora svärd.

  • Mångsidigt spelsätt - Varje karta har sin egen spelstil. Belägra ett slott, Överfall en by, försvara en postering eller slåss för den sista droppen av blod.

  • Taktiska element, Bygg, Reparera, Uppgradera, Hela, Infektera, Kasta bete, Fotanglar och mer...

  • Infekterade som styrs av artificiell intelligens som inte bara hatar alla, utan kan även användas som ett taktiskt element. Styr de infekterade mot fienden och använd dem som allierade.

  • Datorstyrda Spelare finns för spel offline, träning eller för att fylla upp servrar.

  • Uppkopplad Fler Spelare med dedikerade servrar. Spelet är designat för att spelas 16 mot 16, men om servern klarar av flera så finns ingen gräns.

Officiell hemsida: http://www.aoctheplague.com/
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/aoctheplague/
Kolla in spelet på Steam: http://store.steampowered.com/app/672040/The_Plague/
Följ utvecklingen på Instagram: https://www.instagram.com/aoctheplague/


signatur

Do not fear, we mean no harm. We come in peace!

Medlem

Gillar den glidande hästen vid 1:15.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Gillar den glidande hästen vid 1:15.

Själv gillar jag lagget och när zombien(?) sprängdes, samt effekten när den hade sprängts.

Ser spelet som väldigt amatörmässigt. Speciellt när trådskaparen (som jag antar är en av utvecklarna) Skriver Med Stora Bokstäver som de brukar göra i USA, samt särskrivningen. Ett oseriöst projekt, kort sagt. Men får se hur det blir några månader/år efter lanseringen. Gillar dock de två första punkterna (äkta första person och fysikbaserade närstrider).

Inaktiv

@anon_276063 "oseriöst projekt" känns lite orättvist då det tydligt är mycket arbete gjort på spelet men däremot tror jag att det behövs en hel del polering och optimering.

Jag gillar visionen och mycket av det man såg i trailern ser i min mening snyggt ut men det verkade lida av delvis låg framerate och en del saker inte såg helt färdigt ut som hästen och den exploderande zombien.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Själv gillar jag lagget och när zombien(?) sprängdes, samt effekten när den hade sprängts.

Ser spelet som väldigt amatörmässigt. Speciellt när trådskaparen (som jag antar är en av utvecklarna) Skriver Med Stora Bokstäver som de brukar göra i USA, samt särskrivningen. Ett oseriöst projekt, kort sagt. Men får se hur det blir några månader/år efter lanseringen. Gillar dock de två första punkterna (äkta första person och fysikbaserade närstrider).

Låter nästan som du har något personligt problem med den här utvecklaren, särskilt som du baserar din 'kritik' på ett foruminlägg.

Det är en väldigt liten indiestudio och även om trailern ser 'hemknåpad' ut och artikeln till stor del verkar vara transkriberad från engelskan på den officiella hemsidan så verkar det knappast vara oseriöst på något sätt. Visst ser allt väldigt 'beta' ut men det är knappast meningen att det ska jämföras med ett AAA-spel.
Kul att en svensk utvecklare vågar satsa på ett nishspel, det behövs definitivt fler sådana.

Medlem

Ser fram emot denna buggfest 😂

Medlem

Jag skulle lätt kunna tänka mig att köra detta då jag är helt såld på medeltid som en medeltidsnörd som sprang runt som riddare som barn. Men det ser lite "ofärdigt" just nu.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Moderator | Testpilot

Jag gillar att när pilbågen används så är det samma ljud som från Dark Messiah of Might and Magic.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Låter nästan som du har något personligt problem med den här utvecklaren, särskilt som du baserar din 'kritik' på ett foruminlägg.

Det är en väldigt liten indiestudio och även om trailern ser 'hemknåpad' ut och artikeln till stor del verkar vara transkriberad från engelskan på den officiella hemsidan så verkar det knappast vara oseriöst på något sätt. Visst ser allt väldigt 'beta' ut men det är knappast meningen att det ska jämföras med ett AAA-spel.
Kul att en svensk utvecklare vågar satsa på ett nishspel, det behövs definitivt fler sådana.

Det har jag inte. Om man visar upp ett spel som man är med och skapar, så ska man demonstrera det på ett seriöst sätt, vilket trådskaparen (som jag åter igen antar är utvecklaren, tills jag blir rättad) har misslyckats med radikalt, enligt mig!

Jag är såklart intresserad av spelet, även om det ser väldigt ofärdigt ut. Om spelet är i tidiga alpha-stadiet, så förstår jag varför bland annat det jag klagade på, ser ut som det gör. Men som sagt, om man vill demonstrera något spel och vill vinna mångas intresse, så ska man inte visa ett mycket ofärdigt stadie av spelet. Då är det bättre att vänta tills man har fixat det som krånglar under demonstrationen, och sen publicerar videoklippet. Gör om, gör rätt, skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Det har jag inte. Om man visar upp ett spel som man är med och skapar, så ska man demonstrera det på ett seriöst sätt, vilket trådskaparen (som jag åter igen antar är utvecklaren, tills jag blir rättad) har misslyckats med radikalt, enligt mig!

Jag är såklart intresserad av spelet, även om det ser väldigt ofärdigt ut. Om spelet är i tidiga alpha-stadiet, så förstår jag varför bland annat det jag klagade på, ser ut som det gör. Men som sagt, om man vill demonstrera något spel och vill vinna mångas intresse, så ska man inte visa ett mycket ofärdigt stadie av spelet. Då är det bättre att vänta tills man har fixat det som krånglar under demonstrationen, och sen publicerar videoklippet. Gör om, gör rätt, skulle jag säga.

*återigen

Gnäller på andras särskrivningar(#3747356), kan inte skriva själv. Ovanligt.

Angående spelet så ser det ut som skit. Men deras grammatik har väl knappast med det att göra.

Medlem

Kul att så många säger vad de tycker. Vi tar åt oss av all form av kritik så länge den är konstruktiv och befogad.
Nedan följer lite svar/förklaríngar till en del av kommentarerna.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag gillar att när pilbågen används så är det samma ljud som från Dark Messiah of Might and Magic.

Om det är som du säger att detta ljud används i Dark Messiah, vilket jag inte tänkt på....det var länge sedan jag spelade det. Då kanske det är på plats att stämma dem. För ljudet spelades in av vår ljudkille på Dark Chocolate Labs som vi använde när vi gjorde hl2 modden Age of Chivaly för nästan 10 år sedan. Dark Messiah kom ju ut efter modden, så det kanske är så att dom lånade det ljudet av oss....

Vi har återanvänt mkt från Age of Chivalry i detta spel, då det är en form av tribute till originalet och en fortsättning på dess historia. Ljud, modeller med mera kommer kännas igen. Vilket är en del av designen för våra trogna fans som fortfarande spelar det efter 10 år.

Skrivet av anon_276063:

Själv gillar jag lagget och när zombien(?) sprängdes, samt effekten när den hade sprängts.

Ser spelet som väldigt amatörmässigt. Speciellt när trådskaparen (som jag antar är en av utvecklarna) Skriver Med Stora Bokstäver som de brukar göra i USA, samt särskrivningen. Ett oseriöst projekt, kort sagt. Men får se hur det blir några månader/år efter lanseringen. Gillar dock de två första punkterna (äkta första person och fysikbaserade närstrider).

Frosty Elk är ett otroligt litet team, 2 personer som med lite hjälp här och där har under 2 års tid knåpat ihop detta. Vi gör allt själva, från kod, modeller, ljud till video, hemsidor och vad mer... självklart kan man inte vara proffs på alla bitar. Men jag är helt säker på att det spelet som kommer att kunna spelas efter release kommer vara hur bra och grymt kul att spela. Vi satsar inte på att vartenda grästrå ska vara perfekt. Det kommer vi aldrig kunna göra, 2 personer kan inte mäta sig emot team på flera hundra anställda som FunCom, DICE. Däremot så vet vi av erfarenhet att vi är väldigt bra på att göra spel som är roliga att spela.

Men jag tar kritiken med mig och speciellt "stora bokstäver".... det blir lite förvirrat ibland när man ena sekunden skriver på engelska och nästa sekund ska man översätta till andra språk....blir lite mkt i skallen när man gör allt själva.

Vi befinner oss just nu i Alpha 2 och är lite försenade pga personalbrist. Men vi gör detta på heltid och har förhoppningar om att kunna få ut spelet innan årskiftet. Men vi tänker inte skynda ut något som inte är klart. Så lanseringsdatum är "when its done..."

Skrivet av robbis:

Ser fram emot denna buggfest 😂

Det gör vi på Frosty Elk AB åxå....
Fast vi lovar att det inte kommer vara någon buggfest, bara fest, men det finns ju alltid saker man behöver rätta till och göra bättre!


signatur

Do not fear, we mean no harm. We come in peace!

Medlem

@FrostyElk: Imponerande om ni bara är två! Jag ser fram emot detta. Säg till om ni behöver betatestare

Medlem

Ni kanske inte skall visa en trailer som, så att säga, "laggar sönder".

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ni kanske inte skall visa en trailer som, så att säga, "laggar sönder".

Tyvärr så blev inspelningarna inte av högsta kvalitét, vi är som sagt ett litet team med väldigt liten budget. Vi ville visa upp vad man kommer uppleva när man spelar The Plague. Då menar jag inte framerate på videoinspelningen. Vi ville visa vad man kan göra i spelet och hur det ser ut.

Eftersom jag själv spelat in de flesta av scenerna in-game så känns det konstigt att det på videon upplevs som att spelet har dålig framerate, Jag har svårt att hitta ställen eller situationer i spelet där jag med min maskin kommer under 60fps cappen i Unreal motorn.

Men jag är nyfiken på var i filmen det känns som att det "laggar sönder"? Själv ser jag det inte, så jag vore tacksam om du kunde peka ut det så jag förstår och kan dra lärdom av det.


signatur

Do not fear, we mean no harm. We come in peace!

Medlem

Lycka till! Det är klurigt att göra spel, och folk älskar att klaga för att vi blivit bortskämda med snygga trailers, men om ni nailar gameplayet så kan det bli sköj.
Edit: presentationstexten är dock otroligt google translation:ig, låter rätt b.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Skrivet av IceDusT:

*återigen

Gnäller på andras särskrivningar(#3747356), kan inte skriva själv. Ovanligt.

Angående spelet så ser det ut som skit. Men deras grammatik har väl knappast med det att göra.

Brukar vara mycket noga med hur jag skriver ord. Skrev länge "över huvud taget", när det egentligen stavas överhuvudtaget. Detsamma gäller "åter igen", som du nu rättade mig med. Tack!

Nej. Grammatiken har ingenting med hur man skapar spel. Men som jag skrev tidigare, så ska man vara noga med att göra fina demonstrationer med inga fel alls, för att många personer ska ta dem seriöst. Vem vet - spelet kanske blir hur bra som helst i slutändan. Det vet man ju inte nu och baserat på videoklippet och deras webbsida, så kan jag knappast tro att det kommer bli lika storslaget som vad exempelvis Braid blev. Vet att Braid och det här spelet inte är i samma stuk, men de båda är indiespel.

Inaktiv
Skrivet av FrostyElk:

Frosty Elk är ett otroligt litet team, 2 personer som med lite hjälp här och där har under 2 års tid knåpat ihop detta. Vi gör allt själva, från kod, modeller, ljud till video, hemsidor och vad mer... självklart kan man inte vara proffs på alla bitar. Men jag är helt säker på att det spelet som kommer att kunna spelas efter release kommer vara hur bra och grymt kul att spela. Vi satsar inte på att vartenda grästrå ska vara perfekt. Det kommer vi aldrig kunna göra, 2 personer kan inte mäta sig emot team på flera hundra anställda som FunCom, DICE. Däremot så vet vi av erfarenhet att vi är väldigt bra på att göra spel som är roliga att spela.

Men jag tar kritiken med mig och speciellt "stora bokstäver".... det blir lite förvirrat ibland när man ena sekunden skriver på engelska och nästa sekund ska man översätta till andra språk....blir lite mkt i skallen när man gör allt själva.

Vi befinner oss just nu i Alpha 2 och är lite försenade pga personalbrist. Men vi gör detta på heltid och har förhoppningar om att kunna få ut spelet innan årskiftet. Men vi tänker inte skynda ut något som inte är klart. Så lanseringsdatum är "when its done..."

Efter din kommentar som jag inte såg förrän nu, så förstår jag Dock undrar jag om du är den enda svensken eller om ni båda är svenskar? Onödigt vetande, men roligt ändå om spelet är 100% svenskt.

Medlem

@anon_276063:
Vi är i dagsläget enbart svenskar som jobbat med spelet. I de tidigare spel som jag skapat så har vi haft internationella team, men det är väldigt svårt att hålla möten när man har kollegor från tidzoner som Australien, Sverige, England och Kanada. Så vi kommer försöka hålla teamet svenskt. Det är också väldigt mkt enklare att kommunicera när man gör det på sitt modersmål.


signatur

Do not fear, we mean no harm. We come in peace!

Moderator | Testpilot

@ForstyElk

Givetvis så finns ju chansen att det bara är ett liknande ljud. Hur många ljudsnuttar har vi inte för dörrar som låter lika även om det är inspelat från olika håll?

Du kan ju lyssna själv och se om jag inte är ute och cycklar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Age of Chivalry, det var föregångaren till fristående Chivalry sen va? Vad är er koppling till Tornbanner?


signatur
Medlem
Skrivet av FrostyElk:

Tyvärr så blev inspelningarna inte av högsta kvalitét, vi är som sagt ett litet team med väldigt liten budget. Vi ville visa upp vad man kommer uppleva när man spelar The Plague. Då menar jag inte framerate på videoinspelningen. Vi ville visa vad man kan göra i spelet och hur det ser ut.

Eftersom jag själv spelat in de flesta av scenerna in-game så känns det konstigt att det på videon upplevs som att spelet har dålig framerate, Jag har svårt att hitta ställen eller situationer i spelet där jag med min maskin kommer under 60fps cappen i Unreal motorn.

Men jag är nyfiken på var i filmen det känns som att det "laggar sönder"? Själv ser jag det inte, så jag vore tacksam om du kunde peka ut det så jag förstår och kan dra lärdom av det.

0:45 och framåt, till exempel.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Age of Chivalry, det var föregångaren till fristående Chivalry sen va? Vad är er koppling till Tornbanner?

Hej!
Så här ligger det till. Jag personligen (Rickard "Drakir" Drakborn) är grundaren till både Age of Chivalry samt Chivalry. Vid tiden när vi byggde Chivalry så var jag väldigt upptagen med mitt vanliga arbete samt familjen, så jag överlät ansvaret till Steve Piggot, som numera är CEO på Torn Banner. Steve började hos mig när han var 13 år och tog då hand om Age of Chivalry´s community.

Jag kunde inte flytta till Kanada och fortsätta mitt arbete på Torn Banner, så jag lämnade företaget drygt ett år efter releasen av Chivalry. Men jag har inte kunna släppa Age of Chivalry som verkligen är min bebis, dessutom så är vår Lead Programmer, densamma som var Lead för Age of Chivalry. Sen att vi är släkt gör ju saken enklare för oss att samarbeta, så man kan säga att Frosty Elk AB är ett släktföretag. Vi byggde vårt första datorspel tillsammans på en Acorn Atom, för sissådär en 35 år sedan


signatur

Do not fear, we mean no harm. We come in peace!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FrostyElk:

Hej!
Så här ligger det till. Jag personligen (Rickard "Drakir" Drakborn) är grundaren till både Age of Chivalry samt Chivalry. Vid tiden när vi byggde Chivalry så var jag väldigt upptagen med mitt vanliga arbete samt familjen, så jag överlät ansvaret till Steve Piggot, som numera är CEO på Torn Banner. Steve började hos mig när han var 13 år och tog då hand om Age of Chivalry´s community.

Jag kunde inte flytta till Kanada och fortsätta mitt arbete på Torn Banner, så jag lämnade företaget drygt ett år efter releasen av Chivalry. Men jag har inte kunna släppa Age of Chivalry som verkligen är min bebis, dessutom så är vår Lead Programmer, densamma som var Lead för Age of Chivalry. Sen att vi är släkt gör ju saken enklare för oss att samarbeta, så man kan säga att Frosty Elk AB är ett släktföretag. Vi byggde vårt första datorspel tillsammans på en Acorn Atom, för sissådär en 35 år sedan

Kul, och intressant! Älskar Chivalry, riktigt skön tyngd i allt. Hojta när ni har mer att visa upp.


signatur
1
Skriv svar