Battle.net heter Battle.net igen

Robot
Battle.net heter Battle.net igen
Medlem

Ermagerd... Undrar vem som tyckte det var en bra idé från första början

Skägg.
10 Chambers

Det lustigaste var ju nästan att man bara månader efter började snacka om att haka på Activision-spel....


signatur
Medlem

battle.net har alltid varit battle.net för mig, sen att dom byggt en launcher som heter Blizzard Launcher eller nåt ovanpå. För mig har det alltid varit battle.net som skött nätverket i bakgrunden

Medlem

Ibland känns det som att man själv skulle kunna vara en kostymnisse som sitter och tar såna korkade beslut jämt och ständigt. Verkar inte krävas mycket, haha.

Gen
Medlem

Battle.net har ju hängt med så otroligt länge och representerar tre av företagets bästa spel. Varför ändra något till det sämre?

Medlem

Vem bryr sig. Jag kallar launchern Jenna oftast. Båda suger hårt.

Medlem

Battle.net är det ända rätta! Med Destiny 2 blir det en Steam dödare för mig iaf!


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Frisell: Vad är det du inte gillar med Battle.net ?

Medlem

@Volk Mest att det tar typ 30 sec att starta trots att det ligger på ssd. Sen är jag allmänt negativt inställt till att behöva starta ett program för att starta ett annat.

Medlem

@Frisell: Full respekt för det. Dock är det väl så det ser ut till stor del nu och knappast något som kommer ändras på länge. Men det betyder ju inte att man inte kan vara missnöjd.
Å ena sidan är det ju smidigt att allt med uppdateringar och chatt mellan kompisar sköts på ett smidigt sätt, å andra sidan så håller jag med att det känns som "onödiga" program. Märkligt, Steam och Battle.net känns ok. Origin är jag mer tveksam till. Uplay rör jag inte med tång...

Starttiden däremot, den bör du nog se över. Mitt drar igång på några sekunder.

Ambassadör
Xbox

Haha, någon menlös stackare på marknadsavdelningen som försökte vara relevant antar jag.


signatur

Jump in.

Medlem

@Frisell: Är du säker på att den ligger på SSD´n? Sen beror starttiden lite på internethastigheter med.

Skulle rekommendera att testa att ta bort den helt ifrån programmappen och installera igen rent. Kan bli lite trögt efter alla uppateringar.

Förövrigt förstod jag aldrig vad som skulle vara bra med att byta ut Battle.net när det är ett så etablerat och välkänt namn som är och alltid varit synonymt med Blizzard. Bra att dom faktiskt backar och går tillbaka på det, även om det nu ska heta och inkludera "Blizzard" så det blir "Blizzard Battle.net"


signatur

Nämen!

Medlem

Ja det var verkligen inte ett genomtänkt beslut, i början. Förstår att man vill stoltsera med sitt företags namn och iom det tro att det ger mer association osv, men b.net är ju så oerhört välkänt att nästan varje person som ger sig in på spelmarknaden (utöver webbaserade flash-spel kanske) vet vad det handlar om.

1
Skriv svar