Nordamerikansk studie: FPS kan skada din hjärna

Robot
Nordamerikansk studie: FPS kan skada din hjärna

Studie visar att FPS kan orsaka demens och depression. Högst tveksamt, menar andra.

#forskning, #fps


Medlem

Kan det vara så att variation, regelbundenhet och måttlighet kan vara det bästa som med nästan allt annat här i livet?

Medlem

Jag tror denna forskning enbart gäller folk som spelar CoD, dom är sedan gammalt lite mindre intelligenta, eller dementa 😂

Medlem
Skrivet av Manqs:

Kan det vara så att variation, regelbundenhet och måttlighet kan vara det bästa som med nästan allt annat här i livet?

Förrutom horor och kokain, man kan aldrig få för mycket horor och kokain.

Medlem
Medlem
Skrivet av Manqs:

Kan det vara så att variation, regelbundenhet och måttlighet kan vara det bästa som med nästan allt annat här i livet?

Dygna CS varje helg med andra ord?

Medlem

Jag var sjuk i huvudet redan innan jag började spela spel.

Medlem

Action i 3:e person då, är den helt harmlös enligt forskaren? 😉 Korrelation misstas för kausalitet alldeles för ofta, men nu spekulerar jag bara om det gäller i det här fallet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv

@Sapiens: om man skaffar horor och kokain i GTA då?

ELF
Medlem

Kan det möjligtvis vara så att de olika grupperna har olika levnadsvanor?
De som spelar fps spel kanske är mer åt allätarhållet och kan hoppa mellan olika spel och spela en längre tid medan de som spelar plattforms spel kanske spelar i stort sett bara plattforms spel och spelar då bara en stund för att sedan göra annat.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Déjà vu, har inte ni nyss haft typ samma artikel?

Medlem
ELF
Medlem
Skrivet av Smoo87:

Déjà vu, har inte ni nyss haft typ samma artikel?

Skrivet av Nioreh:

Blir väl lätt att man glömmer saker om man spelar för mycket fps.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers

@ELF: Fredrik Eriksson tog ledigt förra veckan. Det är sällsynt, men det händer. Ändå intressant att de första tio kommentarerna tydde på att de inte sett den förut.


signatur
Medlem

Beror det inte mer på vad uppgifterna går ut på i spelet, jag menar, i FPS så handlar det bara om sikta och ha reflexer, tex. Medans andra spel så tänker man mer, som strategi spel. SJälv har man ju känt att 1on1 spel som Quake, CoD, etc. är lite hjärndött :P.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@ELF: Fredrik Eriksson tog ledigt förra veckan. Det är sällsynt, men det händer. Ändå intressant att de första tio kommentarerna tydde på att de inte sett den förut.

Tog nyheten som en fortsättning på förra, det vill säga att även en annan studie fick samma resultat. Nåväl, världen går inte under för att en nyhet upprepas.

Avstängd

Värdelös forskning ökar risken för att bli sjuk i huvudet och deprimerad *samma dåliga logik*, har jävligt svårt att tro att fps spel skulle vara en orsak till allt detta.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: så, slutsumman är att studien verkar stämma

Medlem

Fan också, har ju lirat ungefär alla FPS som existerar Aja, worth it!!!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av anon_98854:

@Sapiens: om man skaffar horor och kokain i GTA då?

Nej då blir man psyk och dement direkt har forskning slagit fast.


signatur

//monster

Medlem

Det är inte spelet i sig som förstör hjärnan. Det är den saltiga communityn online som förstör hjärnan långsamt.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Nej då blir man psyk och dement direkt har forskning slagit fast.

Jag är tvärsjuk redan så märkte ingen skillnad känner däremot att man blir liiite lugnare å gladare av att slakta andra spelare


signatur

//monster

1
Skriv svar