Blizzard patchar 15 år gamla Warcraft III

Robot
Blizzard patchar 15 år gamla Warcraft III

Det går alltid att finputsa balanseringen.

#blizzard, #moba, #warcraft-3


Medlem

”I skuggan av att Blizzard precis petat ut drygt 200 miljoner kronor i prispengar i helgens stora Dota 2-turnerning”
Näääääääääää? Va? Näääää... eller har jag missat något?

Gen
Medlem

Allt detta i väntan på den kommande HD versionen.

Inaktiv
Skrivet av caelestis:

”I skuggan av att Blizzard precis petat ut drygt 200 miljoner kronor i prispengar i helgens stora Dota 2-turnerning”
Näääääääääää? Va? Näääää... eller har jag missat något?

Jag måste ha dålig koll själv, trodde det var Valve som stod för Dota2

Medlem

Jag tror ni menar Heroes of the Storm eller har jag missat nåt? Fast nää, ni pratar om i helgen? Ehh fattar inget ;P

Medlem

@anon_319742: ja men så är det, dessutom är väl prispotten på 200m till största del spelarnas pengar från början? Eller har de slutat crowdfunda potten?

Medlem

Valve utvecklar Dota2 och inte Blizzard. Kvalitèn på FZ tycks ha slirat den senaste tiden (sommarvikarier?)

Känns som något man inte kan missa om man är lite insatt i spelvärlden.

Medlem

Valve bidrog med 1miljon dollar om jag inte minns fel sen är resten av pengarna crowdfundade via battlepass ingame... Blizzard har ingenting med Dota 2 att göra då det inte är deras varumärke. Tror tom att dom aldrig bidrog till prispott i dota 1 heller då det inte heller var deras varumärke utan det var icefrogs mod gjord i blizzards wc3 motor

Avstängd
Medlem

Aaaaand it is on. Here we go again.
BUh-huh-uhu

Medlem

"Balanced creep camp difficulty progression from early to late game"

Vänta, 15år senare, har detta varit ett problem för spelare? :S...

Medlem

@lajklajk: Så för att nån skriver fel utgivare/studio i en artikel så är det dålig kvalité på FZ på sistone. Bara för att man är speljournalist är man inte nån övermänniska. Folk gör misstag ibland. Precis som alla stora medier. När man jobbar med att "bolla över" multum med spel, dess detaljer och utgivare är det nog lätt att mista sig. Vore ju skillnad om de slarvar med källkritik och hävdar rent av falska påståenden.

Dock, om du har nått konkret att föra fram kritik över är det ju inga konstigheter men att döma hela FZ:s kvalite och gorma över en petitess och miss känns bara oseriöst. Man kommer långt med lite ödmjukhet.

Inaktiv
Skrivet av zumo:

@lajklajk: Så för att nån skriver fel utgivare/studio i en artikel så är det dålig kvalité på FZ på sistone. Bara för att man är speljournalist är man inte nån övermänniska. Folk gör misstag ibland. Precis som alla stora medier. När man jobbar med att "bolla över" multum med spel, dess detaljer och utgivare är det nog lätt att mista sig. Vore ju skillnad om de slarvar med källkritik och hävdar rent av falska påståenden.

Dock, om du har nått konkret att föra fram kritik över är det ju inga konstigheter men att döma hela FZ:s kvalite och gorma över en petitess och miss känns bara oseriöst. Man kommer långt med lite ödmjukhet.

Att det smyger in något fel eller en typo här eller där är absolut ingenting konstigt. Speciellt inte när man måste ut med nyheter snabbt. Men ur mitt perspektiv så är dessa faktafel extremt överrepresenterade på FZ. Det är inte dubbelt så mycket som andra sajter, det är kanske 10ggr så ofta man ser rena felaktigheter i nyheterna.
I detta fall handlar det ju inte om några små spelföretag direkt. Det är ju heller inget enkelt skrivfel efter som skribenten pekar på Dota2 turneringen samt Blizzard med deras WC3. Det framstår som mycket oprofessionellt om du frågar mig.

Nu vet jag inte hur FZ drivs. Kanske gör alla detta på fritiden utan lön och det bara är ett hobbyprojekt. Men om någon faktiskt får betalt för detta så är det under all kritik.

Medlem
Skrivet av zumo:

@lajklajk: Så för att nån skriver fel utgivare/studio i en artikel så är det dålig kvalité på FZ på sistone. Bara för att man är speljournalist är man inte nån övermänniska. Folk gör misstag ibland. Precis som alla stora medier. När man jobbar med att "bolla över" multum med spel, dess detaljer och utgivare är det nog lätt att mista sig. Vore ju skillnad om de slarvar med källkritik och hävdar rent av falska påståenden.

Dock, om du har nått konkret att föra fram kritik över är det ju inga konstigheter men att döma hela FZ:s kvalite och gorma över en petitess och miss känns bara oseriöst. Man kommer långt med lite ödmjukhet.

Jag har följt FZ sedan 2006 så jag märker att detta har pågått och blivit vanligare de senaste åren.
Självklart förväntar jag mig att en professionell spelsida ska ha fakta rätt angående spelen de gör artiklar om. Får en gnagande känsla att FZ blivit likt aftonbladet spela, fast med fler sakfel i artiklarna.

Detta skriver jag för att jag gillar FZ och hoppas det går bra för sidan, inte för att vara elak.

Medlem

Ge mig WC4 med en till ras så 4 blir 5 med the Burning Legion! Eller WC3 + TFT remaster. Instaförbokningsmaterial.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skägg.
10 Chambers

Haha, såklart att Valve står för Dota 2.


signatur
Medlem

Känns ju som FZ borde hålla sig till sin PUBG blogg och istället och strunta i att ha riktiga nyheter. Jag menar hur kan man ta en "speljournalist" och en spelnyhetssida som gör såna här grova misstag på allvar? Blanda ihop en av världens mest spelade spel med en av de största spelföretagen.

Skulle väl vara lite som att tro att man använder hockeypuckar när man spelar basketboll.

Gen
Medlem
Skrivet av mobmoben:

Känns ju som FZ borde hålla sig till sin PUBG blogg och istället och strunta i att ha riktiga nyheter. Jag menar hur kan man ta en "speljournalist" och en spelnyhetssida som gör såna här grova misstag på allvar? Blanda ihop en av världens mest spelade spel med en av de största spelföretagen.

Skulle väl vara lite som att tro att man använder hockeypuckar när man spelar basketboll.

Formuleringen är extremt tvivelaktig. Är man insatt i ämnet förstår man att "de" avser just Blizzard och inte Valve men eftersom Blizzard inte ens nämns i första meningen (eller andra för den delen) så blir det väldigt förvirrande.

ELF
Medlem

@mobmoben: Är nog väldigt lätt att blanda ihop det med tanke på att Dota (1) är en WC3 mod.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Förstår inte hur man kan tro att Blizzard står bakom DOTA2 om man är en speljournalist.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Så, kommer de gamla kartorna med hero siege och towerdefence kunna liras på remaken eller måste dom göras om i en ny editor? Att göra banor i sc2 var just rent helvete då gamla banor inte kunde plockas bort osv vilket gjorde det till en djungel för oss som ville lira nån vettig mod-bana. I WC3 så låg(ligger fortfarande) alla på en hemsida med betyg och beskrivning, vilket är jättebra.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Förstår inte hur man kan tro att Blizzard står bakom DOTA2 om man är en speljournalist.

Jag förstår inte hur du kan göra den tolkningen.
Är det för att du är omedveten om att DOTA ursprungligen skapades som en mod till warcraft 3?

1
Skriv svar