Project Cars 2-utvecklare: "60 fps eller döden"

Robot
Medlem

Kan inte fler utvecklare tänka så om 60 FPS!


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Kan inte fler utvecklare tänka så om 60 FPS!

När det gäller konsol, absolut. När det gäller PC, alltid upplåst FPS (sneglar på de japanska utvecklarna).

Medlem

100-120 fps eller döden.

Medlem

Tycker "60 fps" hypen kommit typ 5-10 år försent, nu vill man gärna sitta på 120 fps minst.

Medlem

Har svårt att tro att det blir "signifikant" skillnad mellan X och Pro.

ELF
Medlem

Han lovar minst 60 fps......... Då kan jag sitta kvar på mitt HD 2600 Pro kort.

/Har sålt det för mååånga år sedan.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag minns på playstation 1 när man fick en Hi-spec demo cd av Ridge Racer och man kunde slå på 60 fps läget. O_o

Medlem

60 fps är inte tillräckligt längre för min del. Har spelat med 144 hz i flera år nu och får huvudvärk när fps:en går under 90.

Medlem

År 2017.
Som sagt,,,, i början av år 2000 så var det kul att se hur många 100+ FPS man fick på div FPS spel. PC så klart.
gogo konsol power.....


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Måste vara jobbigt för alla som inte kan spela spel i 30fps utan att få huvudvärk. För min del är det nog bäst att inte titta på 60fps-spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Stadigt 60 > hoppa mellan 120 och 60

Medlem

@Pretorian24: inget att vara orolig för de är antingen väldigt känsliga eller så gör de sig bara märkvärdiga. Jag har inga problem att spela på min xbox one, efter att ha kört spel i 144fps på datorn. Däremot föredrar jag ju så hög fps som möjligt.

Medlem

Ska förboka denna också!

Har redan förköpt "Forza Motorsport 7 - Ultimate Edition".
Tillgänglig: den 28 september 2017.
Summa: 899,00 kr.
Info om extraprylarna kommer senare...


signatur

autograph

Medlem

@Megagurra: varför inte?, Skillnaden mellan konsolerna är ju rätt stor ändå

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Måste vara jobbigt för alla som inte kan spela spel i 30fps utan att få huvudvärk. För min del är det nog bäst att inte titta på 60fps-spel.

I det här fallet, liksom med AC och de andra racing spelen, så handlar 60fps om hand-öga koordinationen. Spelar du som det skall spelas, dvs i sim-läge, så är inte under 60fps nog för att du skall kunna kontrollera bilen tillräckligt precist. De nyare titlarna har en enormt avancerad fysikberäkning på fordonen och att du då synkar ex däck och dämparsimuleringen med vad du ser och vad du känner i ratten är avgörande för om du skall kunna korrigera i tid. Låter elitistiskt, men det är bakgrunden.
Vet inte vad de har i PCars2, men i PCars så uppdateras allting 10 gånger i sekunden, därav synkningen mot 60fps.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av ReeK:

Stadigt 60 > hoppa mellan 120 och 60

Har du en normal skärm så kommer du aldrig att få mer än 60fps hur du än gör eftersom du inte kan få mer än skärmens uppdateringsfrekvens. Shadowplay eller FRAPS e t c må skriva på skärmen att du har ex 90fps men monitorn kommer aldrig att mata ut mer än 60 ändå. Med detta sagt så kan du lika gärna slå på VSYNC för att motverka tearing.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar