Vi längtar tills dessa nya "hopp-o-skutt"-animationer kommer till Battlegrounds

Robot
Vi längtar tills dessa nya "hopp-o-skutt"-animationer kommer till Battlegrounds

Så man slipper anmäla ett staket för medhjälp till mord.

#battlegrounds


Medlem

såg trevligt ut! Men undrar lite varför det skulle klättras över plåten vid 0:22 istället för att ta sig under den

Medlem
Skrivet av waeress:

såg trevligt ut! Men undrar lite varför det skulle klättras över plåten vid 0:22 istället för att ta sig under den

För att det är vad videon skulle demonstrera, inte hur man hukar sig.

Inaktiv

Ser verkligen fram emot detta. Trevligt att dom sprutar in nya system i spelet som kan tyckas vara litet men kan ändra vissa delar av spelet markant. Diggar FPP nu när man vant bort att glutta bakom väggar och träd Otroligt spel!

Medlem

Kanon!

Men helt ärligt fattar jag inte vad det sitter i, det går ju väldigt trögt framåt. Om nu spelet ska lämna EA i oktober så är det ju rätt mycket, content och feature mässigt, som ska till innan dess.
Man kan ju tycka med alla dessa sålda kopior så borde ju pengaproblem vara ett minne blott.
Jag med mid-range och de med low-range datorer har ju fortfarande knappt sett någon större prestandamässig ökning..

Medlem

Vill gärna kunna hoppa ut genom fönster också! Kul spel hursomhelst! Ser även fram emot lite nya maps.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Kanon!

Men helt ärligt fattar jag inte vad det sitter i, det går ju väldigt trögt framåt. Om nu spelet ska lämna EA i oktober så är det ju rätt mycket, content och feature mässigt, som ska till innan dess.
Man kan ju tycka med alla dessa sålda kopior så borde ju pengaproblem vara ett minne blott.
Jag med mid-range och de med low-range datorer har ju fortfarande knappt sett någon större prestandamässig ökning..

Full realease är inte oktober längre, de har skjutit på det och planen är nu att släppa det innan slutet på sista kvartalet. Dvs december. Men det är en plan och inget löfte.

Prestandamässigt blir det nog inte några stora förändringar. Det man hoppas på är att de fixar till laggspikar som händer titt som tätt, samt serverprestanda. Men någon större boost i fps hos klient lär inte hända.

Ett par nya banor är på gång, men oklart när de släpps. Det är dock något som kan utvecklas parallellt med övrigt och släppas när de tycker att det känns rätt, aka när de har fått flyt i övriga saker/buggar. Spontant så känns just det här med att kunna hoppa och klättra över föremål och genom fönster som en av de viktigaste uppdateringarna just nu.

Generellt tycker jag det har rullat på bra sett mot andra early access-spel.

Medlem

Kan ni snälla göra en separat sida för Battlegrounds eller kan jag filtrera bort det från nyheter?
Börjar bli tröttsamt att se det varje dag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@fredo: Det går att crouch-hoppa ut genom fönster. Men det kan förenklas och jag hoppas det kommer framöver.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Kan ni snälla göra en separat sida för Battlegrounds eller kan jag filtrera bort det från nyheter?
Börjar bli tröttsamt att se det varje dag.

Är det inte lättare att bara scrolla förbi nyheten än att ge sig in och skriva en sur kommentar ?
Försök förstå att detta är ett av de mest spelade spelen just nu, därav nyhetsflödet.

Medlem

Ljudet är nog det sämsta jag hört, någonsin, i ett spel!


signatur

autograph

Medlem

Fuck early access

Medlem
Skrivet av Seraium:

Kan ni snälla göra en separat sida för Battlegrounds eller kan jag filtrera bort det från nyheter?
Börjar bli tröttsamt att se det varje dag.

Ja, varför skriva om ett av de mest populära spelen för tillfället?

Lite som att DN/Aftonb. etc. skulle skriva om Per, 53, som suttit fast med foten i ett grävlinggryt i värmlandsskogarna hela helgen istället för att rapportera om Trumps återkommande klavertramp.

Medlem
Skrivet av jawik:

Full realease är inte oktober längre, de har skjutit på det och planen är nu att släppa det innan slutet på sista kvartalet. Dvs december. Men det är en plan och inget löfte.

Prestandamässigt blir det nog inte några stora förändringar. Det man hoppas på är att de fixar till laggspikar som händer titt som tätt, samt serverprestanda. Men någon större boost i fps hos klient lär inte hända.

Ett par nya banor är på gång, men oklart när de släpps. Det är dock något som kan utvecklas parallellt med övrigt och släppas när de tycker att det känns rätt, aka när de har fått flyt i övriga saker/buggar. Spontant så känns just det här med att kunna hoppa och klättra över föremål och genom fönster som en av de viktigaste uppdateringarna just nu.

Generellt tycker jag det har rullat på bra sett mot andra early access-spel.

Alltså, jag vet om banorna och allt det där redan. Vad jag menar, om du läser vad jag skriver, är att det går otroligt trögt för dom. Det här med att vaulta över saker och fönster samt dessa två nya banor har ju varit på tapeten i flera månader. Ren content har ju varit tre nya vapen, mixtrat med scopsen, två varianter av motorcykeln samt att de återinförde armborstet.

Missförstå mig rätt här, jag gillar spelet och uppskattar att de patchar spelet varje vecka (nästan). Det är bara att det går såååå slött!

Och apropå release date, det här sa PLAYERUNKNOWN själv i en intervju med Rock Paper Shotgun:
"People tell us we’re not going to be out of early access in six months; challenge accepted. I can guarantee you, six or seven months and we’re out of early access. It’s the team. It’s a matter of honour, you know? We will finish this game in six months."
Källa

Intervjun skrevs den 5 juli och då hade spelet redan varit ute i fyra månader.

Jag försöker inte snacka skit bara, utan jag börjar mer att bli lite irriterad.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Alltså, jag vet om banorna och allt det där redan. Vad jag menar, om du läser vad jag skriver, är att det går otroligt trögt för dom. Det här med att vaulta över saker och fönster samt dessa två nya banor har ju varit på tapeten i flera månader. Ren content har ju varit tre nya vapen, mixtrat med scopsen, två varianter av motorcykeln samt att de återinförde armborstet.

Missförstå mig rätt här, jag gillar spelet och uppskattar att de patchar spelet varje vecka (nästan). Det är bara att det går såååå slött!

Och apropå release date, det här sa PLAYERUNKNOWN själv i en intervju med Rock Paper Shotgun:
"People tell us we’re not going to be out of early access in six months; challenge accepted. I can guarantee you, six or seven months and we’re out of early access. It’s the team. It’s a matter of honour, you know? We will finish this game in six months."
Källa

Intervjun skrevs den 5 juli och då hade spelet redan varit ute i fyra månader.

Jag försöker inte snacka skit bara, utan jag börjar mer att bli lite irriterad.

Och det är det uttalandet som Brendan sedan officiellt backat på. Källa (finns länk vidare där till huvudkällan)

Som sagt, jag tycker inte att det har gått segt. I alla fall inte ställt mot andra early access-spel. Grejen är väl att PUBG släpptes hyffsat komplett och nytt innehåll är inte huvudfokus i ett early access. De har ju sagt att veckopatcharna ska vara buggfixar och månadspatcharna (möjligt) innehåll. Och så har det varit sommar och jag gissar att även de planerat in lite semester i schemat, vilket inte ger så många månadspatchar att bjuda på.

Troligen kommer det att dyka upp mer innehåll nu i september/oktober om inget oväntat sker. Du får ha lite tålamod.

1
Skriv svar