Nej, Destiny 2 inte på väg till Steam

Robot
Nej, Destiny 2 inte på väg till Steam
NuZ
Testpilot

"Osm gäller" xD


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

"Osm gäller" xD

Haha, knasigt! x'D


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Jag tror inte de bara råkar skapa en produkt i en konkurrents plattform. De planerar garanterat någonting även om det är tanken att det är Battle.net som gäller vid releasen.

Avstängd
Skrivet av anon_319742:

Jag tror inte de bara råkar skapa en produkt i en konkurrents plattform. De planerar garanterat någonting även om det är tanken att det är Battle.net som gäller vid releasen.

Jo absolut, det kan ske misstag. B.Net-exklusiva titlar släpps ju aldrig på Steam, utan är ju B.Net exklusiva. Tyvärr.

Hade mycket hellre köpt spelet på Steam, då det är min platform of choice. Där har man alla polare, screenshots, community, antal timmar spelade, overlay osv.

Detta trots att jag använt B.net sedan starten.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag tror inte de bara råkar skapa en produkt i en konkurrents plattform. De planerar garanterat någonting även om det är tanken att det är Battle.net som gäller vid releasen.

"Vi kör på Battle.net tills vi sålt klart eftersom vi tjänar mer pengar själva där, sen släpper vi på Steam för att sälja till de som bara köper spel på Steam."

Som t.ex. Black Desert som körde egen klient i ett år och sen släppte på Steam och sålde relativt mycket där.

Medlem

Vad är Battle.net eller B.net? Ingen plattform jag vet finns.

Medlem
Skrivet av axer:

Vad är Battle.net eller B.net? Ingen plattform jag vet finns.

Bara så du vet så har Blizzard ångrat sig ang. namnbytet:

https://news.blizzard.com/en-us/blizzard/20972460/blizzard-battle-net-update

"...after giving the branding change further consideration and also hearing your feedback, we’re in agreement that the name should stay..."

Så jo, den finns.

Ganska smart val imo

Medlem

@Pedaa: Hahaha noooooooo Jag som ville vara lika dryg som Nivea och sedan få raljera om det idiotiska att frångå namnet...

PS. Goda nyheter ändå, hade missat detta.

1
Skriv svar