Snabba intryck av New Nintendo 2DS XL

Robot
Snabba intryck av New Nintendo 2DS XL

Nintendos nya bärbara maskin offrar den sällan använda 3D-funktionen, fixar en obegriplig designmiss hos 3DS XL och kostar mindre.

#2ds, #3ds, #nintendo


Medlem

Jag var sen på tåget med 3ds.
Har 2st nes 3ds xl hemma pga det inte ska bli konkurrens med och mellan barnen
Ang 3d så tycker jag helt klart det.tillför nått.
Zelda link.betseen worlds.som jag spelar nu får man ett mycket fint djup i bilden speciellt i grottor.
Jag har på alla spel alltid.mer eller mindre 3d effekten på när jag spelar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker att det är ett schysst tillägg i deras produktportfölj. Finns väldigt många intressanta spel till DS till väldigt överkomliga priser och de fortsätter att vara väldigt lätt tillgängliga.

Anser inte att man behöver en sån här rackare om man har en Switch dock, oavsett vad Nintendo själva säger. Skulle endast vara för exklusiva titlar som Pokémon etc.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag har aldrig varit en #DS person, men jag skulle gära hakat på och köpt en billig variant för att spela ett par spel som ska vara oerhört bra och bara existerar på #DS.

Denna hade vart ett alternativ men vad har de gjort med designen? Den är ju något vansinnigt ful? Ser ut som en Router från tidigt 00 ihopvikt och har svårt när saker flexar och känns plastiga. Det är synd att batteritiden inte heller riktigt är där, eller att de inte ens kan stöda 64 GB minneskort.

Det är enkla uppgraderingar som gett så mycket för kanske en 100-200 hundring mera i priset.

Så pass, men tack för en trevlig recension.


signatur

Nämen!

Medlem

jösses...nu blir jag f_n också "skribent", springa på sunkis fik me brillor i pannan och anteckningsblock i krattan och kalla mig skribent verkar inte alltför knepigt.... "skärmarna befinner sig dessutom helt i linje med varandra" genialiskt !! "gångjärnen håller inte skärmdelen stadigt...men va fan,inte värre än förrut,det får ses som en fördel på billigare maskin" va?!? "högtalarna kommer du antagligen hålla för med handflatorna,men va fasen,du har väl lirat spelen tidigare på de andra 9 konsolversionerna" såklart ja har!!! ....sen svamlar han vidare om att nån penna och batteriet bytt plats hahahaha fullt av små makalösa lösningar för att du ska köpa din 10:e konsolversion,otroligt ta mig fan,sen att batteritiden är slut samtidigt som spelintrot ses nog som ett plus det med!? mvh skribent Nilsson.

Medlem
Medlem
Skrivet av Tjobbing:

jösses...nu blir jag f_n också "skribent", springa på sunkis fik me brillor i pannan och anteckningsblock i krattan och kalla mig skribent verkar inte alltför knepigt.... "skärmarna befinner sig dessutom helt i linje med varandra" genialiskt !! "gångjärnen håller inte skärmdelen stadigt...men va fan,inte värre än förrut,det får ses som en fördel på billigare maskin" va?!? "högtalarna kommer du antagligen hålla för med handflatorna,men va fasen,du har väl lirat spelen tidigare på de andra 9 konsolversionerna" såklart ja har!!! ....sen svamlar han vidare om att nån penna och batteriet bytt plats hahahaha fullt av små makalösa lösningar för att du ska köpa din 10:e konsolversion,otroligt ta mig fan,sen att batteritiden är slut samtidigt som spelintrot ses nog som ett plus det med!? mvh skribent Nilsson.

Vad i hela friden yrar du om? Jag tror inte att du skulle passa särskilt bra som skribent, inte efter man läst ditt inlägg iallafall.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Molotov: Absolut, det finns definitivt spel som använder 3D:n på ett bra sätt, A Link between Worlds är som du nämner ett utmärkt exempel på det. Men även i spel där 3D:n används på ett bra sätt kan den vara bråkig och man måste sitta relativt stilla för att 3D-effekten inte ska förvrängas. Det har blivit bättre på New 3DS-enheterna, men är fortfarande bråkigt där. Kommande Metroid: Samus Returns sägs se väldigt bra ut med 3D-effekten aktiverad, men jag misstänker att det för mig kommer bli som med andra spel: jag spelar några timmar som mest innan jag stör mig på att effekten skiftar under en viktig passage i spelet och stänger sedan av funktionen.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@smuts: Ja verkligen, om man tittar på katalogen av spel till DS och 3DS finns det en rik flora av fantastiskt bra spel, och det är ju ett argument för att Switch inte kan ersätta sin bärbara kusin just nu. Det finns hundratals bra spel till DS/3DS och det lär bara bli en liten del av dessa som letar sig över till Virtual Console på Switch, eller portas som remastered-versioner. Men DS-spel och många nya spel som saknar stöd för 3D-funktionen gör att New 2DS XL blir ett vettigt köp för den som bara vill ha tillgång till den stora spelkatalogen till ett lägre pris.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Struggle: Haha, ja designen är en smakfråga, personligen tycker jag att den är ganska trevlig men konstruktionen känns billigare än 3DS-syskonen (vilket är logiskt då den är billigare). Din router-liknelse har jag inte hört innan, däremot Fisher Price-konsol, och jag kan väl inte protestera någon av dessa liknelser

Ja att de stoppat in ett klenare batteri känns oerhört sniket, produktionskostnaderna för batteriet i New 3DS XL kan inte vara stora idag så kostnadsmässigt bör det vara en icke-fråga. Begränsningen i stödet för större minneskort undrar jag om det beror på hårdvaran eller mjukvaran. Det skulle kunna vara en begränsning i operativsystemet, vilket jag tror att det är, men om så är fallet skulle Nintendo kunna lägga till stödet via mjukvaruuppdateringar. Gissningsvis lägger de inte ner några större resurser på att utveckla operativsystemets fundamentala kapacitet när plattformen är så pass gammal som den är.

Och med tanke på att Switch fortfarande inte stöder säkerhetskopiering av sparfiler eller systemet är det väl rimligt att anta att Nintendos mjukvarurelaterade utveckling har "vissa begränsningar"


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Jag tycker den är snygg, speciellt den vit-orangea. Men den är på tok för dyr.

Skägg.
10 Chambers

@Tjobbing:


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Tack för dagens leende.

@Loevet: Ja, man kan ju åtminstonde tycka att en mjukvaruuppdatering kunde man trycka in ( för allra troligast är det just så som du säger; det som är kruxet med minneskapaciteten ). Speciellt eftersom spelbiblioteket inte minskat ju längre #DS existerat.


signatur

Nämen!

Medlem

@Sunray: dyr? Den kostar ju bara strax över tusenlappen. Det är ju så tom någon som lever på existensminimum skulle kunna köpa den, möjligtvis kanske får lägga undan 500 kr i månaden beroende på andra utgifter, vad hade du förväntat dig för något för den prislappen?

1
Skriv svar