Peter Molyneux The Trail släppt på Steam

Robot
Peter Molyneux The Trail släppt på Steam

Bygg saker, vandra i naturen och bli borgmästare.

#the-trail-frontier-challenge


Medlem

€14.99? Haha, nope. Inte när jag kan spela det för GRATIS på telefonen.

Medlem

Fuck Peter Molyneux den jävla scammaren. Varför ger ni på FZ honom uppmärksamhet när ni är fullt medvetna om att han har bedragit så många?

Medlem

@Cane: Det drar ju läsare.

Medlem

Amiga 500 goes HD?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Provade 45 minuter. Charmig stil, trevligt att titta på men det är inte mycket till spelande precis. Hade varit lysande med lite mer öppna ytor och egna val i stället för en "Rail shooter" där du samlar pinnar. Förstår att det + en mer öppen värld inte skulle fungera till smartphones men det konceptet till PC och det hade varit värt det. Har väl lirat för mycket Oregon trail förmodligen...

Medlem
Skrivet av Cane:

Fuck Peter Molyneux den jävla scammaren. Varför ger ni på FZ honom uppmärksamhet när ni är fullt medvetna om att han har bedragit så många?

Ursäkta bristen på kunskap här men vad är det som han gjort som gör att så många hatar honom? Jag känner till den grejjen om det där kubspelet men var det bara det?

Inaktiv
Skrivet av Voorhees:

Ursäkta bristen på kunskap här men vad är det som han gjort som gör att så många hatar honom? Jag känner till den grejjen om det där kubspelet men var det bara det?

Fable räknas väl som största fiaskot i hans regi. Hypen och lögnerna inför det får debaclet kring No Man's Sky att blekna i jämförelse. Det handlade liksom inte om "teknikaliteter" så som avsaknad av multiplayer eller liknande. Utan spelet var nog inte ens en tiondel av vad som Peter Molyneaux själv beskrivit under utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Ursäkta bristen på kunskap här men vad är det som han gjort som gör att så många hatar honom? Jag känner till den grejjen om det där kubspelet men var det bara det?

Hela historien kring spelet Godus är ett lysande exempel.

KoP
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Fable räknas väl som största fiaskot i hans regi. Hypen och lögnerna inför det får debaclet kring No Man's Sky att blekna i jämförelse. Det handlade liksom inte om "teknikaliteter" så som avsaknad av multiplayer eller liknande. Utan spelet var nog inte ens en tiondel av vad som Peter Molyneaux själv beskrivit under utvecklingen.

Fable 2 och 3 hade iaf multiplayer (co-op). :'D

Medlem

Helt okej spel på telefonen, men där är det också gratis att spela. Vette fan om det är värt att betala 150 spänn för det.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Fable räknas väl som största fiaskot i hans regi. Hypen och lögnerna inför det får debaclet kring No Man's Sky att blekna i jämförelse. Det handlade liksom inte om "teknikaliteter" så som avsaknad av multiplayer eller liknande. Utan spelet var nog inte ens en tiondel av vad som Peter Molyneaux själv beskrivit under utvecklingen.

Kommer inte ihåg exakt vad han lovade angående Fable spelen men jag tycker personligen att ettan och tvåan i serien var väldigt bra. Och bara en sån sak som att karaktären blir solbränd/blek beroende om man är aktiv på dagen/natten eller att man blir fet om man äter för mycket. Väldigt underhållande


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

"what is inside the cube is life-changingly amazing by any definition"

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Fable räknas väl som största fiaskot i hans regi. Hypen och lögnerna inför det får debaclet kring No Man's Sky att blekna i jämförelse. Det handlade liksom inte om "teknikaliteter" så som avsaknad av multiplayer eller liknande. Utan spelet var nog inte ens en tiondel av vad som Peter Molyneaux själv beskrivit under utvecklingen.

Det där var ta mig fan det löjligaste jag har läst på länge. Det skulle inte förvåna mig om du inte ens var med i matchen när första Fable släpptes.

Medlem

Molyneux är död för oss gamers nu


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Det där var ta mig fan det löjligaste jag har läst på länge. Det skulle inte förvåna mig om du inte ens var med i matchen när första Fable släpptes.

Jag gillade då första Fable. Minns hur man satt där med xboxen och tyckte att grafiken var amazing

Edit: Tröttnade dock väldigt fort, nu när jag tänker efter..

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Kommer inte ihåg exakt vad han lovade angående Fable spelen men jag tycker personligen att ettan och tvåan i serien var väldigt bra. Och bara en sån sak som att karaktären blir solbränd/blek beroende om man är aktiv på dagen/natten eller att man blir fet om man äter för mycket. Väldigt underhållande

Har inte följt Fabel eller ens spelat dom men han lovade alldeles för mycket i alla fall för ettan. Han lovade saker som att om man planterar ett frö i marken så ska det kunna växa sig till ett träd.

Inaktiv
Skrivet av kEJTLiN:

Det där var ta mig fan det löjligaste jag har läst på länge. Det skulle inte förvåna mig om du inte ens var med i matchen när första Fable släpptes.

Det här var det löjligaste jag läst på länge. Du vet förmodligen inte ens vad Fable är eller ens ett spel för den delen

Till övriga som faktiskt intresserar er för stormen kring Peter Molyneux och t.ex. Fable bör läsa denna artikel:
http://kotaku.com/the-man-who-promised-too-much-1537352493

I just fallet Fable så gick det till och med så långt att han gick ut med en officiell ursäkt för att han inte hållit allt det han lovat inför spelet. Det finns en anledning till att han fortfarande efter så många år är en så pass avskydd utvecklare i spelbranschen.
Vi som följde utveckligen av Fable på den tiden fick det beskrivet av Peter själv som det absolut största, friaste, mest avancerade RPG som någonsin gjorts. Träd skulle växa under tiden du spelade, det skulle vara större till ytan än något annat RPG dittills, du skulle kunna gå var du vill och i stort sett göra vad du ville. Spelet skulle ta mellan 200-300 timmar att klara och vara helt "enormt".

Polaren klarade ut det första gången på releasedagen på 7 timmar. Det var extremt begränsat och du följde likt ett CoD spel smala stigar i en icke open world. Det var ett extremt begränsat och linjärt spel som fick ganska mediokra betyg.
Själv hade man spelat flera hundra timmar i Morrowind (som släpptes 2 år tidigare) vid det laget och i jämförelse med det spelet så var Fable verkligen ett skämt.

Då ska man även komma ihåg att detta var ett känt namn i branschen. Han hade lyckade spel i ryggen så som Populus, Black & White och Syndicate.
Det är lite anledningen till att jag bara ler när jag såg bitterheten runt No Man's Sky. Det är ren nybörjarnivå av hype och dessutom från en okänd utvecklare. Varför skulle man lyssna på en sådan icke-faktor i branschen?

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Då ska man även komma ihåg att detta var ett känt namn i branschen. Han hade lyckade spel i ryggen så som Populus, Black & White och Syndicate.

Man ska även komma ihåg att dessa var mer än 'lyckade', Peter Molyneux är känd för att de var banbrytande på en nivå som är ganska sällsynt. Det är ju därför han kom undan med sina senare misstag.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Man ska även komma ihåg att dessa var mer än 'lyckade', Peter Molyneux är känd för att de var banbrytande på en nivå som är ganska sällsynt. Det är ju därför han kom undan med sina senare misstag.

Hade först tänkt använda ordet succéer men var lite osäker på om de spelen verkligen fick så varmt mottagande eller hur de gick försäljningsmässigt. Omtyckta spel hade kanske varit ett bättre ordval. Hur som helst, det jag ville få sagt att han var ett respekterat namn i branschen och det var väl därför så många lyssnade på honom när han bredde på angående Fable.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Det där var ta mig fan det löjligaste jag har läst på länge. Det skulle inte förvåna mig om du inte ens var med i matchen när första Fable släpptes.

Jag var dock med, spelet saknade enormt mycket av det revolutionerande innehåll som Molyneux utlovat (i vanlig ordning). Det var knappast något nytt för den här mannen, utan samma sak gjorde han även med Black & White, som lurade mig att köpa ett revolutionerande spel, men som sedermera visade sig vara ett högst ordinärt strategispel, med mängder av buggar och som saknade i princip allt som mytomanen Peter Molyneux skröt om att spelet skulle ha innan det faktiskt släpptes.

Det var andra tider då och internet var inte direkt samma ocean av snabb information som det är idag, så man vackert lita på förhandstittar i tidningar och hoppas på det bästa. Sen finns det många som gillar båda de här spelen, själv anser jag att de är rätt mediokra spel och med tanke på all hype som skapades kring dem, så uppfyllde de egentligen ingenting av den hypen. Rena lögner med andra ord och så har den här människan fortsatt att arbeta sedan dess, hype, lögner och därefter en snabb reträtt med ett välfyllt bankkonto. Lägg där till ett icke existerande samvete, då han inte tar åt sig ett dugg av den välförtjänta kritik han fått på senare år. Slår man upp ordet mytoman i en ordbok, borde där finnas en bild på just Peter Molyneux!

På senare år har det ju dessutom kommit uppgifter om att han inte heller var direkt involverad i de spelen som gjorde att han blev känd som en av de största spelskaparna och visionärerna när han arbetade på Bullfrog. Tänker på klassiker som Dungeon Keeper, Syndicate, Magic Carpet m.fl, vilket mycket väl kan stämma med tanke på det lågkvalitativa skräp karln varit med om att skapa sedan dess.

Medlem

För att spinna vidare på Molyneux till synes ostoppbara lögner så är det här en bra Artikel att starta med. Det säger också rätt mycket om hur lite speljournalistiken såg ut på den tiden som jag var inne på tidigare.

Bland kommer han med den här moderna klassikern ang just Fable som då hade den otroligt träffsäkra arbetstiteln Project Ego;

"To complement the dynamic character and story development, the world of Project Ego is an evolving land that not only changes in time along with your character, but also reflects your actions. Thanks to the Xbox hard drive, Project Ego tracks a host of minutiae related to your character's actions--minutiae that affects the land. The goal is to make the world so detailed that actions you take in the game affect the world in the future. For example, if you choose to carve your initials in a tree, the initials will still be there if you come back to the tree 10 years later. There are also plans to apply a slightly more detailed system to the NPCs in the game."

Vi vet ju alla hur det slutade och detta är bara ett exempel av många tyvärr...

För yngre personer som inte har koll på vem han är, bör ni kolla upp det otroligt roliga twitterkontot "petermolydeux". Parodin är så pass träffsäker att kan tro att det är Molyneux själv som sitter och skriver av sig. För så illa är det faktiskt när det kommer till hans obotliga lögner. Just därför är det, enligt mig, så viktigt att människor får reda på vad han dels lovar och sen faktiskt åstadkommer med sina spel.

Slutligen får jag lägga in en liten brasklapp, det kan mycket väl vara så att hans visioner och tankar är så snabba att han inte hinner tänker efter innan han uttalar sig, vilket leder till dessa ständigt återkommande överdrifter och lögner, även om det inte var hans intention från början, utan han ville verkligen skapa spel som innehöll allt det han också påstår. Att drömma är en sak, att skryta om innehåll som aldrig fanns i hans spel är något helt annorlunda.

Medlem

Blev man verkligen så besviken av Fable så kan de senaste femton åren inte ha varit speciellt roliga.

Medlem

Denna man tillhör spelvärldens bedragare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar