Recension – Sonic Mania

Robot
Recension – Sonic Mania

Något gammalt, något nytt, något blått, en galet snabb igelkott. Sonic har hittat hem.

#mega-drive, #sega, #sonic-mania


Releasehästryttare

Musiken är härligt skön den med

Medlem

Härligt! Detta betyder att Sega nu kommer släppa fem kassa Sonic-spel fram tills nästa guldklimp

Medlem
Skrivet av Eight08:

Härligt! Detta betyder att Sega nu kommer släppa fem kassa Sonic-spel fram tills nästa guldklimp

Nej, det betyder att dom kommer att släppa fem kassa spel fram till nästa nysläpp ett 25 år gammalt spel.

Medlem

Kul att det äntligen kom ett bra Sonic-spel. Jag har dock aldrig gillat Sonic-serien och tror inte detta är något för mig, men heja Sonic!

Moderator | Testpilot

Ett riktigt underbart spel i mina ögon. Plattformningen är tajt, banorna är kul att utforska och bossarna är framförallt förbättrade gentemot originalet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sjukt roligt spel. Märks dock att reflexerna inte är lika rapp som de var förr. Specialbanorna från Sonic 3 där man ska fånga blåa bollar är ju svinsvåra när det kommer upp i tempo

Redaktör
Ponny

@Bojkott: Stark igenkänning. Allt var inte bättre förr, men nog fasen var jag det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra recension, tack!
En fråga från en gubbe. Jag vill ha spelet i fysisk form till Switch, men det finns ingenstans (?), kan någon hjälpa mig? Har till och med släpat mig ner till Gamestop (som inte kunde hjälpa till...)
Mvh Desperat och svettig

(För att förtydliga, exempelvis på cdon så står det preliminär release 171231, således går det endast att boka spelet, inte köpa det.)

Medlem
Skrivet av PerAstra:

Bra recension, tack!
En fråga från en gubbe. Jag vill ha spelet i fysisk form till Switch, men det finns ingenstans (?), kan någon hjälpa mig? Har till och med släpat mig ner till Gamestop (som inte kunde hjälpa till...)
Mvh Desperat och svettig

(För att förtydliga, exempelvis på cdon så står det preliminär release 171231, således går det endast att boka spelet, inte köpa det.)

Det finns inte i fysisk utgåva. Du kan visserligen köpa Collector's Edition, men då medföljer en nedladdningskod för spelet istället för någon kassett. Eftersom spelet är ynka 189MB känns en utgåva av spelet ganska oväsentligt för de flesta.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@Puscifer:
Tack! Det förklarar saken. Jag är av den skola som gillar att ha fodralen i min bokhylla så att alla (alltså min mor) kan se vilken utsökt smak jag har...

Tack igen för svaret!

1
Skriv svar