CliffyB snackar om hur spelbranschen förändrats sedan han sist att släppte ett spel

Robot
CliffyB snackar om hur spelbranschen förändrats sedan han sist att släppte ett spel

Säger att det var ett misstag att låta folk streama alpha-versionen.

#cliffyb, #epic, #lawbreakers


Moderator | Testpilot

Skulle bara vilja se ett nytt Jazz Jackrabbit. Frågade han på Facebook vad han tyckte om saken och han sa tyvärr att Epic bara sitter på rättigheterna :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Han får göra ett Jack Jazzrubbit-spel, då...

Medlem

Trodde jag fått en stroke när jag läste rubriken 😓!

Moderator | Testpilot

"CliffyB snackar om hur spelbranschen förändrats sedan han sist att släppte ett spel" @Carl Johansson-Sundelius


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tror verkligen inte Alpha-Streamandet var negativt, snarare positivt. Däremot något som varit bristande för detta spelet är PR-Kampanj, samt att det dragit ut på tiden så andra spelet redan hunnit knipa Arena-Genren tillbaka.


signatur

Nämen!

Medlem

OffTopic: Några rykten om Gears 5 är på G?

Medlem

Är förvånad att det inte går bättre. Overwatch rullar väl på starkt fortfarande samtidigt som det finns många som tycker det är för stiliserat/cartoony, för lagbaserat ist för med individuella bedrifter osv. Som vill det ska vara mer some old-school MP shooters... LawBreakers passar ju nästan oförskämt bra in just där och det har ett namn knytet till många av dom upphöjda äldre spelen som många vill ska ha större inflytande.

Vettefan varför det inte gick bättre känner jag.

Addendum: Och utöver dom mer övergripande sakerna så är det riktigt välgjort, flyter på utsökt och tycks vara riktigt välbalanserat trots alla galna manövrar med mera som går att frambringa.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är förvånad att det inte går bättre. Overwatch rullar väl på starkt fortfarande samtidigt som det finns många som tycker det är för stiliserat/cartoony, för lagbaserat ist för med individuella bedrifter osv. Som vill det ska vara mer some old-school MP shooters... LawBreakers passar ju nästan oförskämt bra in just där och det har ett namn knytet till många av dom upphöjda äldre spelen som många vill ska ha större inflytande.

Vettefan varför det inte gick bättre känner jag.

Addendum: Och utöver dom mer övergripande sakerna så är det riktigt välgjort, flyter på utsökt och tycks vara riktigt välbalanserat trots alla galna manövrar med mera som går att frambringa.

Ja djungeltrumman har vart ganska tyst kring detta, antar att dom inte haft allt för mycket pengar för marknadsföring, samtidigt som det försöker bryta mark mellan Overwatch och Quake, vilket verkar vara ganska svårt. MP marknaden kanske är mättad för tillfället med just ovan nämnda och PUBG?

Medlem
Skrivet av Lepr:

Ja djungeltrumman har vart ganska tyst kring detta, antar att dom inte haft allt för mycket pengar för marknadsföring, samtidigt som det försöker bryta mark mellan Overwatch och Quake, vilket verkar vara ganska svårt. MP marknaden kanske är mättad för tillfället med just ovan nämnda och PUBG?

Mja, det finns många anledningar för att jag känner att det borde gått bra. Men på varför det gått dåligt gissar jag dels det nu nämner. MP rank-fajters är ju flockdjur, är ju värdelöst att vara bäst på något som ingen spelar, därför kan man behöva slå på djungeltrumman för att signlera emigration. Med det sagt hade väl knappast PUBG några marknadsföringspengar att snacka om. Dess grundkoncept känns mer i tiden dock, medans LawBreakers känns om det borde kommit för ett eller två år sedan.

Tror även att LB's rätt anonyma, "Unreal Tournamentiga", grafik kan ha bidragit med färre vända huvuden.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar