Battlegrounds släpps till Xbox i slutet av 2017

Robot
Battlegrounds släpps till Xbox i slutet av 2017

Microsoft går in och stöttar utvecklingen.

#battlegrounds, #gamescom, #gamescom-2017


Medlem

Sjukt sömnig show i övrigt...

Medlem

Hoppas verkligen det går köra pc och xbox spelare på samma server. Har några vänner som endast spelar xbox som kommer köpa spelet. Men själv är jag inte sugen att köra med handkontroll.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hoppas verkligen det går köra pc och xbox spelare på samma server. Har några vänner som endast spelar xbox som kommer köpa spelet. Men själv är jag inte sugen att köra med handkontroll.

Det hoppas jag verkligen inte. Microsoft testade det här redan 2010 (källa) Det gick inte så bra för konsolspelarna. De bästa konsolspelarna fick däng av de sämsta PC-spelarna, och jag tror verkligen inte att det skulle vara annorlunda idag.

För att få någorlunda jämnhet om man skulle köra crossplatform i PUBG skulle man vara tvungen att ha en rejäl autoaim, och autoaim har inte i ett spel som PUBG att göra.

Skägg.
10 Chambers

@kayl: Skulle det inte kunna funka om matchmakingen kom igång ordentligt? Jamenar, vissa är ju helt bananas med gamepad medan andra är horribla med mus.


signatur
Medlem

@kayl: Fast man kan ju köpa mus o tangentbord till konsolerna men det kanske räknas som fusk?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@kayl: Skulle det inte kunna funka om matchmakingen kom igång ordentligt? Jamenar, vissa är ju helt bananas med gamepad medan andra är horribla med mus.

Kanske det, men som dom kör nu med ladderreset varje månadsskifte så resettar ju även MMR. Det kanske går att lösa på något vis, jag vet inte. Jag hoppas mest att det inte kommer nåt autoaim, crossplatform eller ej, det tappar ju liksom charmen lite eftersom halva grejen med PUBG är ju att det är SVÅRT att skjuta ihjäl folk, allt det här med bullet physics och leda sina skott osv...

Avstängd

@kayl: fast autoaim har ju aldrig varit en jätte fördel, finns ju i bland annat black ops 3 på pc och inte medför det så mycket. Du får ändå göra det mesta utav jobbet själv med att sikta, så tror inte det hade varit något jätte bekymmer även i PUBG

Medlem

Devsen har redan sagt att auto-aim kommer existera för konsollspelarna, det är egentligen lite fusk.
Egentligen är ju konsollerna kompatibla med mus och tangentbord, det är egentligen helt upp till devsen att lägga in det i sina motorer.

Gör det möjligt att spela med tangentbord eller ta bort auto-aim.

**Egentligen/igentligen är dagens ord**


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

@Godofcheese: Fusk? Du får göra det mesta av jobbet själv med att sikta oavsett, inte så att autoaimet siktar som aimbot direkt i skallen, finns vissa spel på pc som tillåter dig köra med hand kontroll och har autoaim aktiverat då och det är så minimalt med assist att dom får ändå göra det mesta själv, så fusk vettefan. Inget emot att sådant finns då jag inte ser problemet med det

Medlem

PC versionen av GTAV hade väl så, att folk kunde köra med auto-aim på samma servrar med folk som inte hade det, antingen det eller så var det aim-bot folk hade, totalt värdelös kombination, och jag tror inte folk kommer att kunna spela på samma servrar om man är på konsol.

Medlem

GTAV hade/har problem med auto-aim, det är för bra i det spelet.
Super enkelt att få headshot jämfört mot PC spelare.
Har ni inte spelet och eller orka testa, kolla lite lets plays


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: minns i GTA IV på ps3, där var det "lock on" auto aim. Lyckades man sikta tillräckligt nära någon så hade man låst siktet på motspelaren, även när denne sprang bakom byggnader och annat. När denne då sprang fram igen så tyckte man på skjut och då blev det direkt Head shot 😂

Medlem
Skrivet av kayl:

Det hoppas jag verkligen inte. Microsoft testade det här redan 2010 (källa) Det gick inte så bra för konsolspelarna. De bästa konsolspelarna fick däng av de sämsta PC-spelarna, och jag tror verkligen inte att det skulle vara annorlunda idag.

För att få någorlunda jämnhet om man skulle köra crossplatform i PUBG skulle man vara tvungen att ha en rejäl autoaim, och autoaim har inte i ett spel som PUBG att göra.

Dom provade det ju med spelet Shadowrun (2007)... och det blev ju pannkaka av det hela. Konsolspelarna fick massiv auto-aim och PC spelarna fick begränsningar på hur fort de kunde svänga etc. Trots det så totalt dominerade PC spelarna.

Minns själv man lirade en del på PC och det var löjligt lätt att springa ringar runt de flesta spelarna. Blev tråkigt hur fort som helst då där inte var någon utmaning, och konsolspelarna hade ingen chans så de tröttnade också fort på det.

Håller med i att det aldrig kommer att gå att kombinera PC och konsolspelare i ett FPS. Ena eller andra sidan kommer känna sig lurade, det går inte att komma ifrån.

Inaktiv
Skrivet av kayl:

Det hoppas jag verkligen inte. Microsoft testade det här redan 2010 (källa) Det gick inte så bra för konsolspelarna. De bästa konsolspelarna fick däng av de sämsta PC-spelarna, och jag tror verkligen inte att det skulle vara annorlunda idag.

För att få någorlunda jämnhet om man skulle köra crossplatform i PUBG skulle man vara tvungen att ha en rejäl autoaim, och autoaim har inte i ett spel som PUBG att göra.

Känns som dravel.
problemet var aldrig huruvida några PC spelare var bättre, problemet var att du har olika input metoder som gör
spelandet ojämnt av naturen. Ungefär som när man lirade Quake på PC och hade betydligt högre framerate än sina motspelare (sen körde man ju självklart server på egen maskin för att ytterligare spä på). Eller som när man bland de första i vänkretsen lärde sig använda MUS i fps (alla körde med tangentbord tidigare) och man helt dominerade.

Så det där är bara dum hörsägen från någon sur pc entusiast.

3 år innan så fanns det första crossplattform spelet för 360, Shadowrun som var ett superbt spel. Det som dödade crossplay då var inte som artikeln beskriver någon ojämnhet, utan helt enkelt att MS ville att GfWL skulle kosta pengar, dvs PC spelare skulle betala för live precis som sina Xbox vänner, något som i princip var otänkbart då på PC (dessutom var spelen knutna till MS på den tiden underlägsna tjänst).

Idag har ju MS crossplay i ex. Gears of War 4

Medlem

@anon_81726:

Håller med. Gör dom styrningen bra som tex titanfall så spelar man väldigt jämlikt pc spelarna. Finns dock tyvärr spel som gör aimen helt värdelös som t.ex fortnite till konsol. Helt horribel.

Bara kolla youtube när bra spelare lirar titanfall med kontroll. Enda aim assist gör är att den drar ner sensitivity lite när man är med siktet på fienden och man får sikta helt själv. Inte så att kulorna åker nån annan stans än siktet. Och så har det varit på nästan alla spel. Förutom då gta haha men den hade ju hemsk styrning på aimen ändå så där måste man ha maximal hjälp för att sikta.

Medlem
Skrivet av MrValle:

@the_o:

Håller med. Gör dom styrningen bra som tex titanfall så spelar man väldigt jämlikt pc spelarna. Finns dock tyvärr spel som gör aimen helt värdelös som t.ex fortnite till konsol. Helt horribel.

Bara kolla youtube när bra spelare lirar titanfall med kontroll. Enda aim assist gör är att den drar ner sensitivity lite när man är med siktet på fienden och man får sikta helt själv. Inte så att kulorna åker nån annan stans än siktet. Och så har det varit på nästan alla spel. Förutom då gta haha men den hade ju hemsk styrning på aimen ändå så där måste man ha maximal hjälp för att sikta.

Sorry, inte en chans att någon kan spela på samma nivå med en kontroll som någon på PC. Det är helt enkelt omöjligt att få samma precision som spelare har med mus, men finns det däremot ranking så kan man säkert para ihop jämlika PC och konsol-spelare på ett rättvist sätt.

Ett spel som Titanfall kan jag tro vara lätt med kontroll eftersom man inte behöver kontrollera rekyl, det är ganska simpel combat och hur man rör sig runt på banan funkar bra med joystick. Men spel som PUBG funkar inte speciellt bra på kontroll med hur snabb man måste vara. Jämför bara looting, på PC hade man ju haft vapnet redo att skjuta innan konsol-spelaren hade ens tagit upp ammo. (Click n drag vs en knapptryckning)

Medlem

@adde111:

Bara kolla på han som lirar utan armar och aimar med munnen. Där har vi ett riktigt svårt handikapp och till och med det funkar ypperligt. Folk talar verkligen om saker dom inte vet något om.

Skägg.
10 Chambers

Jag tror att diskussionen mus kontra gamepad halkar snett för att folk har olika infallsvinklar, som ofta utgår från dem själva. Visst, spelar man på en relativt hög nivå, i ett renodlat pc-spel, skulle man spöa folk som kom in med gamepad. Man måste dock komma ihåg att den stora massa inte lirar på det viset och för dem skulle det funka utmärkt. Därför tror jag det går att lösa crossplay i Battlegrounds med vettig matchmaking.


signatur
Avstängd

@Godofcheese: jag har testat med kontroll i gta 5 och det är inte så enkelt som du påstår, jag fick göra det mesta utav jobbet själv, må vara om det var nå skevt tidigare med aim assist i gta 5 men det är då fixat för jag testade det senast i december sedan blev jag trött på kaos gta för det är rätt tråkigt mp

Inaktiv
Skrivet av adde111:

Sorry, inte en chans att någon kan spela på samma nivå med en kontroll som någon på PC. Det är helt enkelt omöjligt att få samma precision som spelare har med mus, men finns det däremot ranking så kan man säkert para ihop jämlika PC och konsol-spelare på ett rättvist sätt.

Ett spel som Titanfall kan jag tro vara lätt med kontroll eftersom man inte behöver kontrollera rekyl, det är ganska simpel combat och hur man rör sig runt på banan funkar bra med joystick. Men spel som PUBG funkar inte speciellt bra på kontroll med hur snabb man måste vara. Jämför bara looting, på PC hade man ju haft vapnet redo att skjuta innan konsol-spelaren hade ens tagit upp ammo. (Click n drag vs en knapptryckning)

Bättre precision med mus, absolut, men det är inte det vi talar om.
Problemet med PC är alla faktorer som spelar in (mindre idag än för 10 år sedan) där man köper sig fördelar genom bättre
delar, speltangentbord, specialmöss, prestandan etc.
För att det skall vara "jämnt" så måste man använda samma input när man matchmakar eller hitta en mellanväg. det är där svårigheten är.
På det sättet är konsol faktiskt mer rättvist och ger en bättre bild över vem som faktiskt är duktig. En officiell enkel mus/tgb lösning
kanske hade varit bästa lösningen för PS4/Xbox för att sedan även ha kontroller för de som vill ha det separat.
Mus och tangenbort i all ära (har spelat tonvis med det, är gammal i gamet) men det är rätt tråkiga kontroller då det helt saknar feedbacksystem.

1
Skriv svar