Age of Empires IV avtäckt!

Robot
Age of Empires IV avtäckt!

Dawn of War-skaparen Relic skakar liv i RTS-serien.

#age-of-empires-iv, #gamescom, #gamescom-2017, #rts


Medlem

OMG! GE MIG INGAME FOOTAGE!

Medlem
Medlem

Tom teasade igår om ett major announcement under dagens aoe event, inte helt överraskande☺

Medlem

Är extremt hypad och hoppas VERKLIGEN på det bästa.

En dröm vore om Blizzard gjorde något liknande nu, Warcraft 1-3 Definitive Editions och sen bam,
Warcraft IV.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Skall bli väldigt kul att se! Spelat väldigt mycket Aoe2 och 3 genom åren.
Vi spelade ganska mycket Aoe2 på jobbet också för ett tag sedan.

Den där trailern kändes dock som en dålig kopia på en civ-trailer. Antar att det kommer lite ingame snart dock, bilder och sådant.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Får se om AOE3-manualen har rätt då. Isånafall blir detta AOE WW2.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Efter DoW 3 så har jag inga stora förhoppningar.
Hoppas på andra personer bakom spakarna och att dom inte siktar in på "Hurr Durr e-sport" och kasta bort all tidigare fastställd spelmekanik i sjön.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag tror att det är svårt för dem att misslyckas. När ett spel är så efterlängtat måste de lägga pengar & tid på produktionen. Okey, det kommer nog komma något som uppdaterar det för nya tiden. Men annars är det nog lugnt.

Medlem
Skrivet av Stag:

Får se om AOE3-manualen har rätt då. Isånafall blir detta AOE WW2.

Tror verkligen inte det blir det. Skulle vara mycket tråkigt om du fick rätt hehe, eller manualen då


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Stag:

Får se om AOE3-manualen har rätt då. Isånafall blir detta AOE WW2.

Det mesta tyder på att AOE 4 utspelar sig på samma tidsålder som AOE 3.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

OMG! GE MIG INGAME FOOTAGE!

Håller med, hoppas de släpper åtminstone en 5 sekunders teaser!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Jaa, förhoppningsvis så kan Microsoft försöka tänka brett och släppa till andra plattformar än win 10. Men om vi känner de rätt, så kan vi bara drömma om det. Är det så kan det köra upp det där solen inte skiner tillsammans med allt annat skit!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@Hipshot: manualen visade nu någon form av tidslinje för 1-3 stämde. Vi får väl se om det fortsätter stämma! Jag skulle gärna se medeltid igen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Såg delar av eventet men har aldrig spelat serien, tycker bara det är lite skumt att släppa definitive edition till alla tre och sen en fyra. Varför inte bara en AoE 1-3 definitive, med det bästa från alla och eller 4an sen. Men folk kanske vill ha alla fyra? Säger grattis till er som längtat efter AoE iaf 😊

Medlem
Skrivet av laban005:

Såg delar av eventet men har aldrig spelat serien, tycker bara det är lite skumt att släppa definitive edition till alla tre och sen en fyra. Varför inte bara en AoE 1-3 definitive, med det bästa från alla och eller 4an sen. Men folk kanske vill ha alla fyra? Säger grattis till er som längtat efter AoE iaf 😊

De kanske räknar med att alla har en favorit från sin barndom som de vill spela inför AoE 4? Sedan om de är till ett lägre pris så kan ju nya spelare testa dessa lite först? Jag själv har bara spelat AoE 1 - 2 och det var senast när dessa släpptes. Skulle nog kunna tänka mig att köpa 2:an innan jag lägger pengar på ett nytt fullpris-spel.

More wood please

Medlem

@Maysay: ja det kan jag förstå, tyckte bara det lät mycket med alla spel, reagerar ju lite på just ordet definitive också, i en perfekt värld skulle väl det nya spelet, 4an, vara en definitive edition för alla spelen 😉 hur som helst är det kul att det kommer nytt, har en kompis som älskar spelserien, han spelade det som fan när det begav sig.

Avstängd

Riktigt kul med ett AoE 4, det har många väntat på väldigt länge.

Däremot kan man inte säga mycket innan gameplay footage börjar dyka upp. Dessutom är jag väldigt rädd för att det blir w10 & windows store rexklusivt, vilket isf är riktigt riktigt tråkigt.

Medlem

Bara det inte blir Windows Store Exklusivt är jag såld.


signatur

Nämen!

Medlem
Geeks Gaming
Medlem

Med tanke på vad de gjorde med DoW 3 vågar jag fan inte ens titta på trailern.

Medlem

@Maysay: Säger bara en sak: Dawn of War 3.

Jodå, de kan fucka upp totalt.

Medlem

Skall bli intressant att se hur dom gjort spelet, gör dom det som 1:a och 2:an, lite långsamma, lugna och mysiga stilen, eller mer e-sport vänligt med högre tempo, snabbare units och snabbare strider?

Vore kul om RTS genren fick ett nytt flagskepp, då vi har sett marines mot zerglings nu i snart 20år:). Skall bli riktigt kul att se lite sjöstrider igen!

Medlem

Har inte några större förhoppningar, Company of heroes 2 var rätt kasst också.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det mesta tyder på att AOE 4 utspelar sig på samma tidsålder som AOE 3.

Om så vore det märkligt att man också släpper en Definitive Edition av AOE3 (och AOE2).


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Make RTS great again

phi
Medlem
12
Skriv svar