Age of Empires: Definitive Edition i oktober – följs av "definitiva" AoE 2 och AoE 3

Robot
Age of Empires: Definitive Edition i oktober – följs av "definitiva" AoE 2 och AoE 3

Efter glädjebeskedet om fyran fortsätter Age of Empires leverera goda nyheter.

#gamescom2017, #age-of-empires, #gamescom


Avstängd

Åh gud minnen, varit nörd av spel sedan 5-6 års åldern, och tror jag spenderat mest tid vid AoE när bror min installerade det på familjens gemensamma compaq dator, till och med spelade det mer än vad brorsan gjorde, samma med AoE 2. Detta kommer jag kasta pengar på

Medlem

skrev upp mig för definitive edition betan för ett tag sedan, men såg att det KRÄVER windows 10. lite tråkigt.

Medlem

Ser fram emot AoE3 DE, även om dessa DEs tappar lite i poäng nu när 4an är annonserad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Härliga nyheter. Gamla favoritspel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förhoppningsvis kan man ändra skärmupplösningen i "nya" tvåan, vilket inte gick i HD..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Avstängd

Det som tyvärr dödar glädjen mer än en aning är ju det faktum att windows 10 och windows store krävs.

Alltså inget steam.

Medlem
Skrivet av quadratis:

skrev upp mig för definitive edition betan för ett tag sedan, men såg att det KRÄVER windows 10. lite tråkigt.

Skrivet av EXPLICIT:

Det som tyvärr dödar glädjen mer än en aning är ju det faktum att windows 10 och windows store krävs.

Alltså inget steam.

Windows 10 i all ära, men windows store nahhhh......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Men vad blir skillnaden mellan Aoe2 hd och Aoe 2 defenitive?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Men vad blir skillnaden mellan Aoe2 hd och Aoe 2 defenitive?

Same same, but different.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Uplay, Origin, Steam och nu även Windows Store. Synd att man inte kan samla alla spel i en klient egentligen. Men å andra sidan så är det väl inte besvärligare än att ha spelen utspridda på en hög med olika skivor?

Medlem

@conthox: kan jag spela online med en vän som köper aoe 2 de om jag har aoe 2 hd?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Uplay, Origin, Steam och nu även Windows Store. Synd att man inte kan samla alla spel i en klient egentligen. Men å andra sidan så är det väl inte besvärligare än att ha spelen utspridda på en hög med olika skivor?

Nja skillnaden är att på den tiden så hade man EN hög/hylla med cd-fodral och inte 4st högar. Blir ju lite jobbigare om man inte har allt samlat på samma ställe.

Det är väl egentligen inte någon big deal, men om man sprider ut spelen mycket så kan det bli jobbigt att hålla reda på allt. Därför så är jag på så sätt för monopol eftersom jag helst vill ha allt på Steam xD. Köper ändå 99% av alla mina spel till fullpris på release (eller dagarna innan för eventuella pre-order erbjudande).

Ser dock inte riktigt varför de gör AoE2 då ingen kommer att köpa det om de nu inte lägger till något väldigt specielt.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@conthox: kan jag spela online med en vän som köper aoe 2 de om jag har aoe 2 hd?

Ingen aning faktiskt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@Saurfange: AOE 2 HD har 2d sprites, det vi sett från första ser ut att ha 3D units så rimligtvis så har definitive edition av 2an också 3D units istället för sprites. Jag kan ha fel på den punkten, men det såg ut som det i trailern. Det kommer även få nya zoom nivåer så man kan zooma ut kameran.

Om det är värt uppgraderingen tänker jag inte uttala mig om dock.


signatur

// Bacon <3

Avstängd
Skrivet av Saurfange:

Men vad blir skillnaden mellan Aoe2 hd och Aoe 2 defenitive?

Skrivet av conthox:

Same same, but different.

Inte alls same. Nu är det visserligen tidigt att säga då inte ens AoE 1 Def-Edt. är ute, men man kan ju konstatera att AoE 2 HD basically bara är AoE 2 fast uppdaterat att köras på moderna maskiner. AoE "Definitive" däremot verkar vara en ny motor, stöd för 4K-upplösning, nya features som zoom-lvls osv. Ser betydligt bättre ut än AoE 2 HD som på många sätt faktiskt var en besvikelse.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Inte alls same. Nu är det visserligen tidigt att säga då inte ens AoE 1 Def-Edt. är ute, men man kan ju konstatera att AoE 2 HD basically bara är AoE 2 fast uppdaterat att köras på moderna maskiner. AoE "Definitive" däremot verkar vara en ny motor, stöd för 4K-upplösning, nya features som zoom-lvls osv. Ser betydligt bättre ut än AoE 2 HD som på många sätt faktiskt var en besvikelse.

Tack för förtydligandet. Men själv tror jag nyversionerna spelar mindre roll i och med att det kommer en uppföljare, beroende på hur dom gör den såklart. Kan ju hända att 4an suger och folk köper DE istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar