Politiska intriger i nya Assassin's Creed Origins-trailern

Robot
Politiska intriger i nya Assassin's Creed Origins-trailern

Caesar och Kleopatra väntar i nya Assassin's Creed.

#creed, #gamescom, #origins, #ubisoft


Medlem

Okej, nu börjar jag få upp aptiten för spelet

Undrar hur mycket av Rom som kommer att finnas med appropå det?

Grafiken sitter som en smäck. Jag undrar hur det är med resten?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Raid25:

Okej, nu börjar jag få upp aptiten för spelet

Undrar hur mycket av Rom som kommer att finnas med appropå det?

Det utspelas i Egypten så inget förutom några Romare


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

"Julius Caesar, Kleopatra och deras gemensamma son Ptolemaios kommer alla spela avgörande roller i den här berättelsen."

Eh, nån har inte så bra koll på Egyptens historia. Caesar och Kleopatra (VII), hade visserligen en son tillsammans (enligt henne själv) men Ptolemaios var Kleopatras bror. (Visserligen var deras familj rätt inavlad på slutet av dynastin...)

Medlem

Är inte det här början på Assassin Orden? Men i Assassins Creed Brotherhood(?) Så kunde man ju hitta Brutus rustning för att han var en Assassin?

Medlem
Skrivet av slander:

Är inte det här början på Assassin Orden? Men i Assassins Creed Brotherhood(?) Så kunde man ju hitta Brutus rustning för att han var en Assassin?

Han kanske blir en i sådana fall!

Medlem
Skrivet av slander:

Är inte det här början på Assassin Orden? Men i Assassins Creed Brotherhood(?) Så kunde man ju hitta Brutus rustning för att han var en Assassin?

Själva lönnmördarna har funnits sedan Adam och Eva men Bröderskapet & organisationen verkar tydligen bara ha existerat sedan AC Origin. Tror den äldsta lönnmördaren jag sett i spel-universumet var från 4 århundradet före Kristus: den förste som änvände en "hidden blade".

Antingen det eller så har utvecklarna skrivit om spel-historien för AC Origin.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

"Julius Caesar, Kleopatra och deras gemensamma son Ptolemaios kommer alla spela avgörande roller i den här berättelsen."

Eh, nån har inte så bra koll på Egyptens historia. Caesar och Kleopatra (VII), hade visserligen en son tillsammans (enligt henne själv) men Ptolemaios var Kleopatras bror. (Visserligen var deras familj rätt inavlad på slutet av dynastin...)

Caesar och Kleopatra hade tillsammans en son, vid namn Ptolemaios XV, den sista i den Ptolemeiska dynastin. Hennes lillebror/make var Ptolemaios XIII.

Edit: Även Kleopatras far hette Ptolemaios, så...

Ambassadör
Xbox

Såg lite gameplay från det här spelet... Lipsync och facial animations är nästan på ME Andromeda-nivå... Vad är det med spelutvecklare nu för tiden? blergh


signatur

Jump in.

Medlem

@Dreijer: Men Caesar dog när Caesarion var tre år, så jag tror inte det fanns så många intriger dem emellan.

1
Skriv svar