SNES Classic lånar Forzas rewind-funktion

Robot
SNES Classic lånar Forzas rewind-funktion

Jakten på den perfekta spelomgången underlättas.

#nes-classic, #nintendo, #snes-classic


Medlem

De borde sälja enheten för 500-700 kronor plus frakt och sälja tills efterfrågan svalnar.
Om enheten var billigare än vad den är så hade varenda kotte köpt enheten.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

De borde sälja enheten för 500-700 kronor plus frakt och sälja tills efterfrågan svalnar.
Om enheten var billigare än vad den är så hade varenda kotte köpt enheten.

"Varenda kotte" Köper den ändå trots dubbelt pris i Sverige. Fullbokat överallt ju.

Medlem

Sjukt dyrt. Lovar att det är samma hårdvara som för NES Classic.

Inaktiv

Problemet är inte priset, problemet är att det inte tillverkas tillräckligt många.
Folk hade ändå köpt den om priset var 3000kr..

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Problemet är inte priset, problemet är att det inte tillverkas tillräckligt många.
Folk hade ändå köpt den om priset var 3000kr..

Jag och många andra hade inte köpt konsolen för att vi kan lika gärna köpt en usb kontroll och laddat hem en ''host'' emulator och kopplat datorn till en tv. För 3000 kronor så kan man uppgradera sin dator ganska kraftigt, eller köpa en modern konsol.

Medlem

@Jeehao: tyvärr tänker inte många så.
Folk fullkomligt kastar pengar på märken och prylar som kittlar deras nostalgiska nerver.
Har förespråkat detta till många men ingen bryr sig.
Det enda jag sörjer med nes classic är att jag inte köpte en enbart för att bevaras till en framtida försäljning och tjäna en hacka inte att spela på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ni stavade Prince of Persia-trilogin fel.

Medlem

Roligt för båda spelarna som får tag på den.

Medlem

Det är väl inte riktigt "Forzas rewind-funktion" som "lånas". Rewind finns i flera emulatorer, och jag skulle gissa att det är därifrån de fått idén.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Jag och många andra hade inte köpt konsolen för att vi kan lika gärna köpt en usb kontroll och laddat hem en ''host'' emulator och kopplat datorn till en tv. För 3000 kronor så kan man uppgradera sin dator ganska kraftigt, eller köpa en modern konsol.

Jag köper ditt argument helt och hållet. Ja det är mycket pengar och man får ganska lite sett till hårdvaran och spelen för denna summa pengar. Det går faktiskt köpa ett "bra" grafikkort eller varför inte, en riktigt fet SSD där alla emulerade spel som någonsin har gjorts får plats på.

Men många, i alla fall jag är beredd att betala en ganska hög prislapp för originalkonsoler (framför allt dessa mini classic konsoler är såpass begränsade med x antal som säljes på marknaden) och många fler retroprylar. Du skulle se vad vissa NES-titlar går för med kartong/manual/frigolit/spelkassett i riktigt fint skick på tradera t.ex. Väldigt höga summor, och då kan man fråga sig om det är värt det? (För ja, det går uppenbarligen bara dra hem en emulator och köra det gratis?) Många av dessa prylar har ett nostalgiskt värde för vissa, samtidigt som de har eller samlar på sig ett retrovärde, och är skicket helt "Outstanding!" om låt oss säga 30+ år till så kan du räkna med vad dessa prylar kommer säljas för då.

Har men då en rejäl samling så har man förmodligen lyckats må jäkligt härligt med alla nostalgikänslor genom åren, samt att man kanske tom får en extra kaka vid pensionen sedan.. *Ja, vissa av oss börjar bli lite gråhåriga vid kanterna av skallen..*

Vissa lägger pengar på bilar/sprit/resor, andra på konsoler, i begränsad upplaga och så. Allt är relativt eller?
Hur som helst så är det ingen som tvingas av att köpa något de absolut inte vill. ^_^

Medlem

@Jeehao: 3000 räcker ju knappt till en ny processor och än mindre ett grafikkort om man ska ha nått "kraftigt" imo

Medlem

Förstår ärligt inte varför man skulle välja nes eller snes classic när man kan köpa en ombyggd rasberrypi för 350 kr och spela alla spel på nes, snes, megadrive, neogeo, gba, etc etc.

En sak att samla på orginal konsollerna och spel det kan jag förstå, men classic versionerna är ju exakt samma grej som en rasberry fast med färre spel.

Avstängd

Riktiga "retrospelare" spelar utan "rewind" och "savestates" även om savestates kan vara soft om du tycker att du förtjänar att få spara mitt i banan istället för att behöva börja om den nästa gång.

Däremot "rewind" är bara patetiskt; spola tillbaka bandet bara för att det blev för tufft? Spela med fusk då istället; varför spelar du ens "utmanande" spel om du vägrar acceptera motstånd och nederlag?

Inaktiv
Skrivet av Loltron:

Förstår ärligt inte varför man skulle välja nes eller snes classic när man kan köpa en ombyggd rasberrypi för 350 kr och spela alla spel på nes, snes, megadrive, neogeo, gba, etc etc.

För att man inte vill begå lagbrott.

Läs mer här:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

https://www.sjf.se/yrkesfragor/upphovsratt/vanliga-fragor-och...

https://www.nintendo.com/corp/legal.jsp

Inaktiv

@anon_319967:

Och för att man älskar Nintendo! *pointing on myself*

1
Skriv svar