Spela Doom och Fallout 4 i VR redan i höst

Robot
Spela Doom och Fallout 4 i VR redan i höst

Bethesda sätter datum på helvetiska och postapokalyptiska virtual reality-upplevelser.

#doom, #fallout-4, #reality, #skyrim, #virtual, #vr


Medlem

Jag hoppas de funkar felfritt med O.R med..men sura Bethseda kanske gör sllt för att hindra det nu.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ankh:

Jag hoppas de funkar felfritt med O.R med..men sura Bethseda kanske gör sllt för att hindra det nu.

Lite grinigt mellan de parterna


signatur
Medlem

Nog för att Gert Fylkings ironiska utrop har använts till leda men här passar det verkligen..... "ÄNTLIGEN!"
Jag har med flit hållit mig borta från Fallout4 för att låta VR-upplevelsen få vara första intrycket.

Medlem

Blir nog att man skaffar Fallout 4. Doom känns för fartfyllt och intensivt för VR.

Inaktiv

Gillade både Fallout 4 och Doom (2016) skarpt så att jag nu ska få uppleva de och Skyrim framöver i mitt Vive känns riktigt coolt! Äntligen börjar det komma matiga spel till VR.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lite grinigt mellan de parterna

Exakt - vilket förstör för oss O.R användare..Men som sagt, allt annat som det står Vive på funkar galant med O.R så tja..det kanske funkar dock är det rätt dyra spel att chansa med (tack gode gud för forum! Låter någon annan prova först )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trevligt. Bethesda som tror stenhårt på sina VR projekt...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Undrar om Skyrim VR kommer släppas gratis till PC, precis som remastern gjorde.

Medlem

Kommer nog inköpa Skyrim VR, spelat mig trött på Fallout 4 och Doom VR känns som det går att skippa.

Medlem

Då kan de 0,23% av Steam användarna använda sina Vive xD

Medlem

Börjar bli riktigt sugen på Vive nu, testat tidigare hos kompisar för drygt ett år sedan. Är det någon ny version på G snart så man gör bäst i att vänta ?

Inaktiv

@zauii89: Jag tror en uppdaterad version är på gång men när vågar jag ej uttala mig om. Kan finnas information där ute. Vad jag tror är nya mer avancerade handkontroller och eventuellt ett trådlöst headset med stöd för fler trackinglådor så man i teorin ska kunna täcka en lagerlokal med sådana och gå omkring om man vill.

Avstängd
Skrivet av Halvars90:

Då kan de 0,23% av Steam användarna använda sina Vive xD

This.

VR är fortfarande bara en gimmick, vi får se i framtiden men just nu säger jag.... gäsp..

Medlem

Lite tragiskt att så gamla spel är de största och mest intressanta släppen kring VR. Säger en del om utbudet.

Medlem
Skrivet av ubn87:

Lite tragiskt att så gamla spel är de största och mest intressanta släppen kring VR. Säger en del om utbudet.

Eller så kan det vara att inget företag vill göra ett nytt spel i storlek av t ex Skyrim i VR än för att det skulle inte vara lönsamt. KAN vara så också. Utbudet till min VIVE är för stort att jag inte ens har tid att testa allt och tröttnar aldrig på VR.

Medlem

@kaealy:

Jag sa aldrig att utbudet var litet. Det jag menar är att utbudet saknar storspel som Skyrim. VR saknar "killer apps".

Det du skriver är precis vad jag själv anser. VR har inte lyckats alls med att sälja in sig hos den breda massan och därför tror jag aldrig nyproducerade spel i klass med Skyrim, mass effect osv, kommer se dagens ljus.

Lågoddsare: Skyrim VR hade heller aldrig släppts om det inte vore så att produktionen startade när hypen var stor.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

This.

VR är fortfarande bara en gimmick, vi får se i framtiden men just nu säger jag.... gäsp..

Tack för ditt viktiga inlägg i debatten.

Ni som inte har ett intresse i framtiden gör väl bäst i att inte ständigt känna er tvingade att basunera ut era åsikter. Ingen är intresserad av det. Det börjar bli tröttsamt.

Avstängd
Skrivet av sebrock:

Tack för ditt viktiga inlägg i debatten.

Ni som inte har ett intresse i framtiden gör väl bäst i att inte ständigt känna er tvingade att basunera ut era åsikter. Ingen är intresserad av det. Det börjar bli tröttsamt.

Varsågod.

Notera att diskussion och utbytet av olika uppfattningar är själva syftet med ett kommentarsfält. Är du trött kan du gå och lägga dig, ingen tvingar dig att varken läsa eller skriva här.

1
Skriv svar