Se Star Citizen-showen från Gamescom

Robot
Medlem

Kommer aldrig att bli färdigt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det kommer ta sin tid och om man inte tål att vänta så gör inte det då. Det finns gott om andra spel att ta del utav istället för att gnälla om att det inte kommer bli färdigt. Förstår verkligen inte mig på sånt.

Själv är jag oerhört fascinerad av vad de gett sig på. Visst, jag brukade vänta på spelet också för några år sen men väldigt mycket har ändrats sen dess. Det är på en helt annan skala nu än det var då. Finns ingen poäng med att vänta, men jag gillar att följa utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kommer aldrig att bli färdigt

Jag har redan fått mina pengar värda och streamen visar ännu mer content och techporn, your point ?

Medlem

Någon som vet vart man kan hitta klippet i efterhand?

ELF
Medlem

@nilo: borde ju finnas på twitch på deras kanal. Ska se om jag hittar det när jag kommer hem.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers

Hörni, ni som är insatta, kan ni inte ge mig några punkter på vad som var awesome i streamen? Uppdaterar nyheten och kreddar. Ping @neocon med flera.


signatur
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det kommer ta sin tid och om man inte tål att vänta så gör inte det då. Det finns gott om andra spel att ta del utav istället för att gnälla om att det inte kommer bli färdigt. Förstår verkligen inte mig på sånt.

Själv är jag oerhört fascinerad av vad de gett sig på. Visst, jag brukade vänta på spelet också för några år sen men väldigt mycket har ändrats sen dess. Det är på en helt annan skala nu än det var då. Finns ingen poäng med att vänta, men jag gillar att följa utvecklingen.

Jag tycker mest att de har helt fel prioriteringar.

Under pitchen / kickstarter 2012 så presenterade de en uppföljare till wing commander & freelancer. De nämde explicit att det INTE var ett MMO de ville göra och att focus var på berättande. FPS eller racing nämndes öht inte...

Av vad vi sett hitils och kunnat prova, så är Star citizen ett FPS MMO, ( Eller som de själva kallar det "First Person Universe" ) med inslag av racing, pvp och massa annat totalt orelevant som jag öht inte är intresserad av.

En annan jätte prioritering de lägger massa tid och resurser på verkar vara tech demos och pre-renders, brochyrer och reklam videos, för att sälja fler virituella rymdskepp och dra in mer pengar. Inte heller något som jag är öht intresserad av...

Hade de bara levererat enligt plan så jag haft mitt singleplayer rymdspel 2014 hade jag inte klagat, men nu ser det inte sannolikt ut att jag ens kommer kunna spela det nu under 2017 ( 3 år försenat ), utan kommer behöva vänta ännu mera. Jobbar de ens på spelet de ursprungligen lovade längre?

Jag tycker att hela deras presentation och genomförande har varit extremt oproffesionellt.

Medlem

Det kommer bli ett av spelhistoriens mest spännande releaser den dagen de säger att de är klara och ska släppa spelet.

På ett eller annat sätt....Tyvärr vågar jag inte hoppas att det här slutar lyckligt.

Medlem

@Zerp:

2014? Vad hade dom hunnit knåpa ihop på så kort tid? Ett tomt elite dangerous? Varför inte spela det då?

Medlem
Skrivet av MrValle:

@Zerp:

2014? Vad hade dom hunnit knåpa ihop på så kort tid? Ett tomt elite dangerous? Varför inte spela det då?

Hade de lagt sin tid på att skapa ett singelplayer äventyr istället för ett massivt onlineuniversum hade en Freelancer uppföljare kunnat vara klar 2014/2015 utan tvekan. Men drar man in miljoner på tt sälja skepp i vad som just nu mest blivit ett stort tech-demo så varför inte. Ser fram mot att faktiskt spela detta när det är klart runt 2025.

ELF
Medlem

Direktlänk till senaste streamen.
https://www.twitch.tv/videos/169158701


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Blir spännande att se vilka sys reqs som kommer att rekommenderas när det väl släpps. Tror vi att det kommer lyckas använda fler än 8 trådar?

Medlem

När är det tänkt att släppas i dagsläget, 2018?

Medlem

Säger som jag sagt de senaste åren: Väntar numer bara på Squadron42, i övrigt inte särskilt intresserad längre och blir alltmer ointresserad ju mer walking simulator de lägger till. Nu har ju även den blivit försenad till förbannelse (istället för att de använder den till att dra in pengar till det där andra som de uppenbarligen behöver ännu mer pengar till hela tiden) och dessutom "episodbaserad". Gissar det slutar med att Sq42 blir tre mycket korta "äventyr" som genererar ännu mer kritik istället för det feta moderna Wing Commander/Freelancer som många av oss hoppades på i början.

Och ja, jo klaga på för fasen. Jag älskar Elite Dangerous som ständigt uppdateras med mer innehåll och nu fungerar helt underbart på PS4:an också. Inte samma actionorientering och en helt annan designfilosofi, helt annan budget, men säg vad man vill: Frontier levererade och det de har levererat, en hel j-a galax är jag imponerad av. Att sedan vissa inte gillar den "content" som finns där eller inte ens upptäckt den och tycker spelet är tomt... Ja, det var väl synd då: Vi gillar olika!

...och det är helt ok.
(För övrigt gillade jag NMS - för vad det var, med alla sina brister - när det släpptes också och tyckte det var en hel massa töntiga gnällspikar som gnällde på det.)

Medlem

Från TheNOOBIFIER1337 om våra förväntningar:
Excited: The positive anticipation of what's to come...
Hype: The act of fantasizing or speculating about things that can never be confirmed...
--->Why Must We OVERHYPE Gamescom? - nobullshit
edit, från ovan nämnda youtuber: Summary in 2 Min 15 Sec - Star Citizen

Ju mer komplicerat spel desto mer buggar blir det, ganska logiskt.

@Kleptoman Det kommer nog bli färdigt någongång, frågan är bara om det motsvarar ens förväntningar. Vad som räknas med "färdigt" och om det som Hype'ats är helt olika saker.

Star Citizen har ju alltid varit en walking simulator(där karaktärer har 100000 "phases"(polygoner?)), från den 10 oktober 2012 och det har alltid handlat om ett multiplayer äventyr från samma datum.
https://youtu.be/7vhRQPhL1YU?t=24m8s
Squadron 42 har alltid varit nummer två i detta äventyr, jag undrade flera veckor varför det ens stod Squadron42 på Star Citizen kickstarter trailern... Star Citizen nämndes även på Sweclockers första gången jag även hörde talas om detta och Chris Roberts första gången. Att SQ42 sen har dragit ut alldeles för lång tid i sin utveckling beror nog till stor del på att allting måste göras om från det de gjort fram till 2015 för att det ska bli en trevligare upplevelse, från 2.6 till 3.0 alltså. Ärligt talat, tror någon att de ens skulle klara av att göra ett riktigt bra äventyr som slår det mesta när inte ens skepps fysiken/känslan i spelet någonsin varit färdig eller ens är njutbar nu?
Om man undrar vad jag menar kan man läsa de första inläggen här: Anyone wish ships would take off more slowly?

Största besvikelsen för mig är att de tog bort detta från SQ42 "Single Player – Offline or Online(Drop in / Drop out co-op play)" och att de verkligen uppmuntrar till att sno andras skepp i PU för annars kan ju inte Bounty Hunters och Pirater existera, och de är ju de viktigaste med spelet, samtidigt som de säljer skepp för flera tusen

BoredGamer om det senaste på 6 minuter: Star Citizen News | GamesCom 3.0 Demo & 600 Series Läser man kommentarerna så verkar de inte alltför positiva, men Cutlass såg ju trevlig ut.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Star Citizen har ju alltid varit en walking simulator(där karaktärer har 100000 "phases"(polygoner?)), från den 10 oktober 2012 och det har alltid handlat om ett multiplayer äventyr från samma datum.

Helt fel att det alltid varit ett multiplayer äventyr eller någon walking simulator.

Kolla deras kickstarter FAQ från Oktober 2012:

-"Is Star Citizen an MMO?"
-"No!"
-"The game will include the option for private servers ... plenty of opportunities for players who are interested in modding the content"

-"What will gameplay be like?"
-"Star Citizen will feature gameplay similar to the original Wing Commander"

Hur mycket multiplayer fanns det i "original Wing Commander"?

Medlem

@Zerp:
Star Citizen - Announcement - GDC 2012 Panel Publicerades den 10 okt. 2012
Inte Squadron 42 - Announcement - GDC 2012 Panel ...
Star Citizen heter ju även kickstarter sidan, inte Squadron 42.
"I want to build a universe" "fight against real opponents in space, not just AI" Jo det låter ju som ett singelplayer spel...

Vi har redan pratat om det här tidigare(förra året) #3587217 gå igenom GDC videon så hör man vad människan vill, inte vad som skrivs ner för att få göra ett kickstarter projekt, med en lånad budget på 20 miljoner dollar... Det var väl dessutom Sandi Gardiner som gjorde kickstarter sidan?

Chris Roberts är en visionär, allting är "subject to change", inte en byggjobbare som bygger NCC baracker på en viss tid. I början av GDC panelen 6:39 "connect in real time with the community" och efterfrågar att man pratar mer med sitt community, och en av det mest efterfrågade av just communityt vad jag kan minnas är Planetary Landing vilket i slutändan är en "sorts" Walking Simulator men det börjar ju redan i GDC presentation där han visar upp hur snygg karaktären är jämfört med hur det är i andra spel(ovan nämnda post) eftersom man är inte en cockpit. Man kan ju även höra vad som var mest minnesvärt med Uncharted 2 och det var ju inte spelmekaniken utan det grafiska.

Men bara för att man kan spela offline med privata servrar betyder det ju inte att PU inte är ett sorts mmo som alltid är online och förändras, tanken var förmodligen att moddare ska skapa "content" ungefär som till Skyrim, som då kan föras in i "Persistent Open Universe" som det nämns om i GDC 11:24. Ganska smart tänkt, communityt kan bidra när det är begränsad budget och med en begränsad budget kanske SC inte varit så olik Wing Commander.

"Bigger mmo's" vid 17:25 här pratar Chris om att han vill inte ha en stor uppdatering varje år som andra mmo's utan vill ha mer frekvent beroende på hur vi påverkar PU eller vad utvecklarna vill lägga till, skillnaden i SC är att vi ska påverka världen i större utsträckning jämfört med va man kan göra i vanliga mmo's.

BoredGamer om dagens Gamescom på knappt 10 minuter
Star Citizen | Chris & Erin Roberts Interviews at GamesCom

Medlem

Så allt deras prat om att man skulle kunna modda spelet och köra världen solo eller på privata servrar ( som freelancer ) var helt enkelt bullshit då alltså? ( inte ens chans i helvettet att det är tekniskt möjligt att göra med en MMO värld av den storleken de bygger upp nu ).

Vad jag syftar på är att spelet främst inte var ett multiplayer spel ursprungligen, utan att multiplayer var ett alternativ för de som ville spela det så. Allt skulle gå att köra singleplayer också och du skulle få välja.

Squadron 42 skulle gå att köra coop ( verkar ha försvunnit numera ), och Star Citizen skulle gå att köra solo på privat server ( verkar också ha försvunnit ). Den ursprungliga visionen var att båda var en del i samma spel ( vilket heter Star Citizen ), men det tycks de också ha ändrat på.

Skrivet av Hajfena:

Chris Roberts är en visionär, allting är "subject to change", inte en byggjobbare som bygger NCC baracker på en viss tid.

Att han är visionär vet vi alla gamla rävar som var med och väntade på hans överhype:ade Freelancer. Han utvecklade det i 4 år för att bli det bästa rymdsimet någonsin och lovade att i princip allt och lite till skulle finnas i spelet. Men studion fick slut på pengar till slut, blev uppköpta av Microsoft och han blev avskedad eftersom han aldrig kunde leverera något...

Synd att se Star Citizen gå samma väg, även om det nog kommer ta lite längre tid innan alla fans fattar att han aldrig kan leverera I nuvarande takt av intäkter och utgifter så borde de ha gjort av med alla sina pengar runt 2019-2020 om de inte drastiskt drar ned på teamets storlek.

Medlem

@joonsson:

Fast började inte dom ordentligt på spelet 2014? Så hade dom gjort ett freelancer så skulle det varit klart samma år dom började på det?

Hade säkert ändå tagit dom minst 3 år att göra ett freelancer.

Logiken hos vissa alltså

1
Skriv svar